Jump to content

Race auto sport


schimmelzicht

Recommended Posts

Ik ben een fanatieke racer in gta en het gaat mij goed af.

42 lost 58 win met nieuwe character

Maar de laatste tijd heb ik moeite om een bepaalde auto voor te blijven.

Ik rijd dan zelf in een sport klasse carbonizzare wat voor mij altijd de goede auto was om meer mee te winnen dan verliezen.

Maar als ik dan in bochtige circuits terecht kom en ik moet tegen een elegy rh8 dan moet ik aardig bijpoten om deze voor blijven om uiteindelijk te verliezen.

Het lijkt dus dat de elegy een betere auto is voor bochtige circuits. Zijn er mensen die liever voor de elegy kiezen om te racen dan een andere auto? Waarom is deze beter?

Of bestaan er nog betere sport klasse auto's in jullie ogen.

Op top en snelheid staat de carbonizzare wel voor met zijn specs.

Graag reacties

PS de jester is voor mij niet de auto waar ik veel mee kan winnen

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 116
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • schimmelzicht

    39

  • taker1987

    23

  • FcUtreg4Life

    20

  • ERRWINS

    12

Carbonizarre heeft de hoogste topsnelheid in de Sports klasse, maar stuurt en remt waardeloos. De Elegy is hierin vele malen beter, zoals je ook al zei.

Deze twee worden door de meeste mensen als de twee beste wagens gezien voor races. De Carbonizarre voor rechtere banen, waarbij je van de topsnelheid kunt profiteren, en de Elegy voor de bochtige banen in de binnenstad.

Zelf vind ik de Coquette het fijnste om mee te racen. Deze zit een beetje tussen de twee in. Heeft een goede snelheid, remt goed maar is wat slipperig in de bochten.

De Jester is totaal geen racewagen, kijk maar de snelheid van die wagen. Uit m'n hoofd is de topsnelheid van de gemiddelde sportwagen rond de 200, de Jester zit maar op 180. De Alpha (ook uit de Bussiness update) is sneller gek genoeg.

Link to comment
Delen op andere websites

De Jester is totaal geen racewagen, kijk maar de snelheid van die wagen. Uit m'n hoofd is de topsnelheid van de gemiddelde sportwagen rond de 200, de Jester zit maar op 180. De Alpha (ook uit de Bussiness update) is sneller gek genoeg.

Hmmm ... vind de Jester juist de perfecte wagen om mee te racen, mits Catch Up uitstaat. Racen is namelijk meer dan topsnelheid alleen. Racen is ook acceleratie, wegligging, draaicirkel en remweg. Topsnelheid komt pas aan de orde op lange rechte stukken. In de meeste races rij ik dan ook liever in 'n auto met 'n lage top maar 'n hoge acceleratie, dan in 'n auto waarbij dat andersom is.

Wegligging is voor mij nog veel belangrijker. De volledig getunede Obey 9F Coupe bijvoorbeeld, is op papier namelijk exact gelijk aan 'n volledig getunede Dinka Jester. Echter breekt bij de Obey de achterkant veel sneller en harder uit, waardoor deze onbestuurbaar is, terwijl ik dat bij de Dinka bijna altijd op weet te vangen. Kom ik wel in 'n spin, ook dan weet ik dat bij de Dinka doorgaans te beperken door 'm direct weer recht te zetten, terwijl dat bij de Obey nagenoeg onmogelijk is.

Ook de draaicirkel is retebelangrijk. Neem de door jouw aangehaalde Alpha. Leuk dat deze op topsnelheid sneller is, maar zodra je 'n krappe bocht om moet, moet je met dat geval veel harder in de ankers omdat hij anders de draai niet red. Bij de Jester hoef ik pas laat of zelfs niet te remmen om diezelfde bocht wel te halen, waarmee tevens m'n puntje remweg behandeld is.

Nee ... topsnelheid is leuk voor races als "The Commute" en "The Long Haul", maar voor de meeste races is topsnelheid echt van ondergeschikt belang. Als je je ook maar iets zou verdiepen in de racerij, dan zou je dit weten. Het gebeurd maar zeer zelden dat de auto met de hoogste top de race wint.

Link to comment
Delen op andere websites

De ervaring die ik tot nu toe heb is dat het idd afhankelijk is of je op een bochtig parcours of rechte weg parcours aan het koersen bent. Aangezien in GTA 5 de meeste races op een bochtig parcours plaatsvinden gaat mijn voorkeur ook uit naar een auto die "vast" op de weg ligt boven de topsnelheid.De Elegy RH8 is gratis en heeft het beide..hoge topsnelheid en vast op de weg. Volgens onderstaande testen op een bochtig parcours staat de Elegy dan ook op 1. De test is van begin dit jaar dus de nieuwste auto's zitten er niet bij.



Link to comment
Delen op andere websites

Carbonizarre heeft de hoogste topsnelheid in de Sports klasse, maar stuurt en remt waardeloos. De Elegy is hierin vele malen beter, zoals je ook al zei.

Deze twee worden door de meeste mensen als de twee beste wagens gezien voor races. De Carbonizarre voor rechtere banen, waarbij je van de topsnelheid kunt profiteren, en de Elegy voor de bochtige banen in de binnenstad.

Zelf vind ik de Coquette het fijnste om mee te racen. Deze zit een beetje tussen de twee in. Heeft een goede snelheid, remt goed maar is wat slipperig in de bochten.

De Jester is totaal geen racewagen, kijk maar de snelheid van die wagen. Uit m'n hoofd is de topsnelheid van de gemiddelde sportwagen rond de 200, de Jester zit maar op 180. De Alpha (ook uit de Bussiness update) is sneller gek genoeg.

Het is helemaal niet gek dat de Alpha sneller is. De Alpha heeft een dikkke V8 onder de motorkap. Waar de Jester een V6 heeft. In de bochten zal de Jester wel veel sneller zijn, want de Alpha mag meer PK's hebben hij weegt meer dan de meeste bergen en is veel te nerveus. :puh:

Maar net als in real life, is de Elegy een van de snelste wagens door de bocht. Zo snel dat hij je nek kan kneuzen. (Dit gebeurde in Top Gear) :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Leuk de reacties...

Wist je dat de Jester en hybride is?

Ervaring blijkt dat de elegy snel is en voor sommige de juiste raceauto.

Ik had zelf nog een comet geprobeerd maar helaas valt die tegen op het circuit voor een 4wd.

Comet is wel ideaal voor freeroam getaway

Meningen van anderen????

Bewerkt: door schimmelzicht
Link to comment
Delen op andere websites

Comet vind ik persoonljk waardeloos. Ben 'n groot lefhebber van Porsches, maar allemachtig zeg, wat stuurt dat ding beroerd. Zelfs de Obey 9F heeft nog minder overstuur. Nu vind ik overstuur op zich niet erg, heb het zelfs liever dan onderstuur, maar dit slaat echt alles. Was dan ook verbaasd om te zien dat beide auo's nog zo hoog geeindigt waren in dat filmpje van Sssjakie.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik persoonlijk vind de coquette heerlijk rijden en ik rijdt daar dan ook het meeste in maar ik moet eerlijk bekennen dat het voor mij moeilijk word om een carbonizarre of elegy in te halen, dan moet die bestuurder echt ergens tegenaan rijden anders gaat dat niet lukken.

Toch vind ik m geweldig rijden en dat vind ik van de obey 9f ook (heb m niet). De alpha is voor mij hetzelfde als de coquette, een auto die heerlijk rijdt en ook een beetje slippy in de bochten maar dat vind ik juist heerlijk om mee te driften(dus niet vol in die ankers, maar lekker doorglijden utreg). Helaas is ook de alpha net als de coquette niet de snelste/beste auto.

De comet vind ik echt rommel, hij ziet er mooi uit maar hij rijdt zo slecht dat ik die nooit zal kopen in online en ook bijna nooit in sp gebruik. De eerste de beste bocht ddie je tegen komt heb je er direct al een deuk in met dat ding of je moet echt heel hard remmen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben ooit begonnen met een Coquette en die beviel me heel erg goed het enige wat ik erg vervelend vond was als je een hobbel had bij of in een bocht

dat de achterkant nog wel eens onherstelbaar wilde uitbreken...

Een gta vriend van me had een Elegy, die geprobeerd en die reed (leek wel) een stukje stabieler...

Ik heb ze beide weg gedaan om ruimte te maken voor de Jester en de Turismo...

De Jester is echt een vet gave wagen maar wat me heel erg tegen viel is de wegligging... Ik lees hier dat ie fantastisch stuurt... :?

Hij stuurt wel leuk maar hij onderstuurd echt als een malle... :fp:

Ik heb daarom offline de Alpha uitgeprobeerd en in mijn beleving leek hij een stuk beter te sturen, hij overstuurd wel wat maar op hoge snelheid blijft ie wel in het spoor als je wat wil ontwijken...

Jester er dus uit en een Alpha gekocht...

Wat ik hier eigenlijk mee wil zeggen: het is vaak maar net waar je je lekker in voelt, de 1 vind RWD heerlijk de ander voelt zich lekkerder in

een 4WD, ook onder en overstuur speelt daar een zeer grote rol in...

Mijn advies: offline testen (das gratis namelijk :tu: ) en dan je eigen oordeel daaruit halen... :Y;)

Link to comment
Delen op andere websites

Net elegy. Rijdt wel ff anders maar indd stabiel. Even wennen. Namelijk insturen is anders dan de carbo. De carbo gooi je inde bocht met haar kont en de elegy trekt de bocht in. Met de neus. 4 wd namelijk

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind de jester persoonlijk heel fijn. Ik kan er perfecte bochten mee maken en hij ziet er ook nog eens goed uit. Na het lezen van jullie meningen ga ik den elegy ook maar eens uitproberen. Ik denk dat ik.mijn obey 9f maar vervang.

trouwens, ik race veel liever met supercars

Link to comment
Delen op andere websites

Klaar met racen voor vanavond. Elegy is nu naar mijn mening de beste. Ik heb weer gewonnen races erbij. Met respect voor corquette en carbo wat ook goede wagens blijven. Uiteindelijk zal de elegy beter rijden. Nurburing r* verified is de race voor deze auto. Op deze baan speelde ik met alle andere auto's.

Dit is de aanrader voor de sport klasse.

Met alle respect. Maar de jester is geen geschikte wagen als je wilt winnen. Carbo comet en corquete blijven je voor

Link to comment
Delen op andere websites

De Jester vind ik zelf ook geen fijne race wagen, rijdt iets te stabiel naar mijn voorkeur.

Die wagen is juist perfect voor alles behalve racen, die Roof customization, dat de achterruit dicht zit, is perfect tijdens missies en freemode. Niemand kan je van achteren raken :D

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...