Jump to content

International Day Of Silence


Michael

Doe jij mee met de International Day Of Silence?  

15 leden hebben gestemd

  1. 1. Doe jij mee met de International Day Of Silence?

    • Ja.
      2
    • Nee.
      12
    • Misschien.
      1


Recommended Posts

Als ik gepest zou worden zou die gast meteen een klap op z'n bek houden. Daar hoef ik echt niet bij stil te staan :puh:

Denk wel even dat een gepeste persoon meestal al zijn zelfvertrouwen en respect verliest. Een gepeste persoon zal dus niet echt zomaar iemand in elkaar rammen.

Link to comment
Delen op andere websites

Als ik gepest zou worden zou die gast meteen een klap op z'n bek houden. Daar hoef ik echt niet bij stil te staan :puh:

Denk wel even dat een gepeste persoon meestal al zijn zelfvertrouwen en respect verliest. Een gepeste persoon zal dus niet echt zomaar iemand in elkaar rammen.

Dit klopt gewoon als een bus. Toen ik in het begin gepest werd dacht ik ook altijd "ik ga 'm gewoon zo hard tegen z'n bakkes slaan dat hij geen woord meer kan zeggen", maar uiteindelijk durfde ik het gewoon niet. Simpelweg omdat ik me zo'n mietje voelde tegenover hem. Mijn zelfvertrouwen was helemaal weg. Als je gepest wordt, dan weet je daar alles van. Als je het nog nooit hebt meegemaakt, dan kun je er ook niet over meepraten in mijn ogen.

Link to comment
Delen op andere websites

@Tom, Asphy: Hangt natuurlijk wel van je karakter af. Op de basisschool zat een jongen, die ook werd gepest, en die sloeg er gewoon op los. Telkens weer. Daardoor was hij bij de leraren ook elke keer weer de lul.

Link to comment
Delen op andere websites

Er zijn niet genoeg facepalms in de wereld om jouw punt 4 te omschrijven, NicolaB. Pesters geven geen zak om woorden en een pestbeleid helpt geen zak. Weet je waarom? Omdat je er niet mag aankomen. Een hond die niet luistert kan het geen barst schelen dat je er tegen roept, sla je echter eens lekker hard op z'n kop, dan luistert ie wel.

Pas dit eens toe op pesters en voila, je snapt meteen het probleem van pesten.

Ze geven niet om woorden => men mag er niet op slaan => probleem blijft bestaan.

Ik vind het heel triest dat leden als Nicola de schuld bij leerkrachten durven leggen terwijl er heel recent een leerkracht is geschorst omdat ie pesters wegduwde. Dat je dan nog steeds niet wilt inzien dat leerkrachten machteloos zijn, dat begrijp ik echt niet. Het is me in ieder geval maar al te duidelijk dat je niemand kent die in het onderwijs staat met veel buitenlanders, daar is pesten schering en inslag en die kereltjes geven niet om wat loze woorden hoor. Meer nog, ze lachen je in je gezicht uit omdat je zo machteloos als wat bent.

Ik durf te wedden dat dit helpt. Een meid uit de vorige klas van mijn broer heeft eens iemands kaak gebroken door hem met een kruk tegen zijn hoofd te slaan. Hij heeft een week geloof ik in het ziekenhuis doorgebracht, heeft een hersenschudding opgelopen en een gebroken kaak. Die zou nooit meer iemand beledigen of pesten. :tu:

Ja inderdaad, jullie hebben volledig gelijk... Toch voel ik me beledigd en gepest, omdat je met facepalms begint over mijn stuk (of whatever de reden XD).

... Laat ik het jullie meteen afleren en het ziekenhuis in slaan. :bonk:

Pas dit eens toe op de realiteit en voila, je ziet meteen het probleem van jouw aanpak.

Je kan moeilijk het recht in eigen handen gaan nemen. Je zal het via een legale manier moeten oplossen.

En natuurlijk kan er sprake zijn van noodweer of noodweer exces. Maar dit zijn uiterste redmiddelen voor de persoon zelf, als er te weinig hulp is geboden. Men moet focussen om deze hulp te bieden voor de kinderen. Net zoals al door Tom en Asphyx wordt gezegd: het is vooral een zaak voor deze kinderen om uit die mallemolen te komen en weten dat als ze het aangeven, dat die etterbakken gewoon een flinke sanctie te wachten staan en dat ze daarna meer respect en zelfvertrouwen krijgen.

één van die middelen om dit beleid te voeren kan direct al bij de docent liggen, door het aan te geven bij leerlingen en rectoren en in gesprek te gaan met de leerlingen. Rectoren kunnen dan pesters kan verbannen van school (zoals ik al zei: een verplicht pestbeleid voor een school).

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

Je kan moeilijk het recht in eigen handen gaan nemen. Je zal het via een legale manier moeten oplossen.

Unfortunately, in reality there is no situation where one can win merely by following the rules. There will be knights that break the rules, and even chesspieces that betray him. - Ciel Phantomhive

Pesten gebeurd uit het zicht van de docenten, klagen bij de leraar helpt niet als hij/zij het niet opmerkt, je hebt immers geen bewijs omdat alles verbaal is.

Link to comment
Delen op andere websites

Als ik gepest zou worden zou die gast meteen een klap op z'n bek houden. Daar hoef ik echt niet bij stil te staan :puh:

Denk wel even dat een gepeste persoon meestal al zijn zelfvertrouwen en respect verliest. Een gepeste persoon zal dus niet echt zomaar iemand in elkaar rammen.

Oh nee hoor... Ik heb heel wat mee gemaakt in m'n leven, ik heb genoeg zelfvertrouwen. Geloof me.

EDIT: Ik werd net de hele tijd in m'n rug geport en ze zaten me een beetje te schoppen, ik draai me om met een iPad op sla stand, en ze duiken meteen achterover en stoppen er mee. Hoppa, dat is ook weer tijdelijk verholpen, als ze het weer doen, krijgen ze een iPad tegen hun gezicht, en dan ben je niet blij denk ik..

Bewerkt: door Ezra24rct3
Link to comment
Delen op andere websites

Pesten gebeurd uit het zicht van de docenten, klagen bij de leraar helpt niet als hij/zij het niet opmerkt, je hebt immers geen bewijs omdat alles verbaal is.

Nouja, niet per definitie natuurlijk. :puh: Ik weet uit eigen ervaring, dat juist docenten mensen zijn waaraan je dat soort dingen direct moet kunnen vertellen (en dat dat mogelijk is). Die drempel moet gewoon verlaagt worden.

Daarbij kunnen verbale dingen natuurlijk ook als bewijslast dienen, denk hierbij bijvoorbeeld aan getuigen (of momenteel de uitspraken van Wilders waarna aangifte is gedaan).

Link to comment
Delen op andere websites

Hmmmm pesten..... nooit last van gehad, gebeurt sowieso weinig op m'n school aangezien er alleen 3 t/m 6de jaars zitten en daarvan kun je toch wel verwachten dat ze een beetje volwassen zijn :? Maar in ieder geval: Mensen kennen mij en ze weten dat ik het niet zou accepteren als ze me treiteren :D

Link to comment
Delen op andere websites

Uhu, ik heb ook wel eens een klap gekregen waar de docent bij was, en die doet er niks aan.

Dan had je sowieso meteen naar de Schoolleiding moeten gaan om dit te melden. Dat is namelijk wel net zo handig wanneer je wordt geslagen en dit is niet een geintje. Op onze school had je een melding kunnen doen met onze pestprotocol.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik werd door de forummarechaussee op het matje geroepen, omdat ik voor pesten ben. Ik stel voor om een international Day of Silence 2 te houden, speciaal voor pesters die gepest worden...

Ik moest mijn post corrigeren en een virtueel koekje geven aan de mensen die zich gepest voelden door mij, of anders kreeg ik oneervol ontslag inclusief een martelsessie.

Er gaat in mijn ogen niets boven lekker plagen, tere zieltjes uitknijpen, onderbroeken over iemands hoofd heen trekken en iemand met z´n jas aan de kapstok hangen en met z´n allen van een afstandje staan lachen. Als extraatje wil ik natuurlijk met liefde een sticker op iemands mond plakken hoor!

m1nx68han05l_sqr256.jpg

article-2536081-1A814D8E00000578-473_634x355.jpg

En dan willen jullie nog terugvechten ook! Ik wou dat al mijn doelwitten zo goed meespeelden. Mag ik je nog in elkaar meppen ook! (ik heb een hele klas achter me die zegt, dat jij bent begonnen).

Oh wat wordt dat een plezier om te kijken...Lachen, gieren, brullen: Asymetrie ten top!

Wat ik wil kenbaar maken is, dat als ik door de ogen van een pester kijk, ik er zo over zou denken.

cookiewetgevingkoekje.png

Willen jullie het gehele gesprek zien tussen mij en de forummarechaussee? DAN WIL IK MN F****** KOEKIE TERUG!


Oke, ffies zere neus.


Het beste wat je kan doen is gewoon naar de schoolleiding gaan, zoals Extreem zegt. Iedere school doet hier wel wat aan en het zou echt slecht zijn als er niks gedaan wordt eraan. Ten slotte kan je nog je ouders laten bellen. Maar dat is wel echt het beste. Proberen terug te vechten is alleen maar leuk voor de entertainment value van pesters. Zo was er vroeger een autist op mijn school, die dan altijd ging terug vechten in een woedeaanval. Gewoon met z'n vieren weer op de grond beuken en dan lag ie daar jankend op de grond; niet effectief dus. En ja hij probeerde ook wel eens wat met een stoel, maar een klaslokaal heeft meer dan 1 stoel. Dus dan was het alsnog zijn stoel tegen de stoelen van de groep; ook niet effectief dus.

Hij werd wel effectief van school weggepest, dat dan weer wel...

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...