Jump to content

PVV / Geert Wilders-topic


NicolaB

Recommended Posts

Na aanleiding van de uitspraken van Geert Wilders tijdens een congres rond de gemeenteraadsverkiezingen een topic waarin ik graag jullie mening hierover wil peilen. En over discussiëren. Overige onderwerpen betreffende de PVV en Geert Wilders kunnen hier ook besproken worden.

Aangezien het vorige PVV-topic was gesloten, is hier een nieuw topic met aanvullende regels, om dit topic in goede banen te leiden :tu:

* Het doel van dit topic is niet om mensen te overtuigen om op een partij te stemmen.

* Probeer zo objectief mogelijk, geargumenteerde berichten te plaatsen.

Dus bijvoorbeeld: "Wat mij betreft is de hetze tegen de PVV onterecht, want dit en dat..." of "De partij heeft dit aan zichzelf te danken, want zus en zo").

* Zinnen als "Het land gaat kapot, zien jullie dat niet?" worden als offtopic beschouwen.

Dus probeer echt een discussie te stimuleren, door met goede argumenten te komen en andere mensen de ruimte te geven.

* Wanneer een discussie uit de hand dreigt te lopen, probeer eens naar elkaar toe te werken en aan elkaar te schikken... Wat als hij wel gelijk heeft en ik ongelijk? Wat zou een middenweg kunnen zijn? Etc.

Natuurlijk hoeft dat niet per definitie, maar dan is dat een breekpunt en moet je dat melden ("Dit is voor mij een breekpunt"). De discussie is dan ten einde over dat punt, tussen
jou
en de mensen die de discussie
met jou
voeren.

Ten slotte word er extra op gelet dat de (aanvullende) opinieregels worden nageleefd



Dus, Wat vinden jullie van de laatste uitspraken van Geert Wilders?

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 100
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • commandant

    23

  • ThunderDuck

    21

  • Dutchy3010

    6

  • NicolaB

    6

Ik heb de politiek niet zo gevolgd, om welke uitspraken gaat het precies?

Ik denk dat het onder ander gaat over het Marokkanen verhaal en 'Minder, minder, minder!', er is behoorlijk wat ophef hierover.

Wat ik ervan vind, heel simpel, onnodig, ik denk dat de PVV veel meer volgers/stemmers zou hebben als ze(of beter gezegd, Geertje) niet continu ligt te zagen over Marokkanen en moslims.

Eerlijk is eerlijk, het loopt naar mijn mening aardig de spuigaten uit, maar je kan niet alles over een kam scheren.

Ophef hierover, vind ik persoonlijk ook weer ronduit belachelijk, de meeste die terug zagen over Geert en zijn uitspraken, hebben veelal zelf niet veel te doen.

Ik ken ook Marokkanen die gewoon werken, hun ding doen, en die zich niet of nauwelijks aangesproken voelen door Geert en zijn uitspraken.

Ik denk dat het vaak de thuiszitters juist de mensen zijn die terug zagen, ze hebben te veel tijd om na te denken, ze hebben geen afleiding, klagen over alles, van grote dingen tot super kleine dingen, kunnen niks hebben, noem het maar op.

Hetzelfde als de Illuminati theorieën/bewijzen, iemand die een baantje heeft en andere dingen aan zijn hoofd heeft niet de tijd en zin om zover door te beredeneren totdat ze vage complot theorieën ontdekken, welke sommige ronduit overtrokken zijn of waarbij je eerst een hoop drugs op moet hebben wil je het 'begrijpen'.

Ook heb ik het idee, dat velen meningen van een of een paar mensen komen, en dat de rest als schaapjes volgen, moge dit zijn voor zowel een aantal PVV stemmers als PVV 'haters'(ughh, ik haat het woord 'haters').

Link to comment
Delen op andere websites

Ah, ik zat al te wachten tot iemand dit topic ging aanmaken. :puh:

---

Ik heb het nieuws omtrent zijn uitspraken helemaal gevolgd en ik snap de commotie totaal niet. Ja, Wilders bracht het verkeerd, maar de intentie die hij had, daar sta ik achter. Het probleem is dat de media keer op keer alles verdraaien wat hij zegt. Want na de toespraak van zaterdag schreef NU.nl opnieuw dingen die van geen kanten kloppen. Daarnaast denkt iedereen dat hij iedere Marokkaan over één kam scheert. En ik mag toch hopen dat de gemiddelde Nederlander wel snapt wat Wilders werkelijk bedoelt: hij wil de criminele buitenlanders (en dan met name de Marokkanen) het land uit gooien. Terecht. Al vind ik eigenlijk wel dat dit voor iedere crimineel geldt, maar waar het vooral om gaat is dat als allochtonen hier willen komen wonen ze zich aan onze normen en waarden dienen te houden. Dat houdt in: Nederlands praten zonder achterlijk accent, respectvol gedrag naar anderen toe en niet stelen of wat dan ook. Probleem is dat veel allochtonen zich aan geen van deze dingen willen houden. Let wel even op dat 'veel allochtonen', voor iedereen denkt dat ík nu generaliseer.

Geert Wilders uitte zijn mening op een onrespectvolle manier, maar ik ben het wel eens met zijn bedoelingen. Ik ben trouwens ook blij dat hij na die toespraak van zaterdag niet afstand heeft gedaan van zijn mening. Dat zie ik als iets positiefs, omdat je dan steevast blijft vasthouden aan een standpunt. En dat is toch de bedoeling als je in de politiek zit, niet?

Wat ik tot slot nogmaals even wil benadrukken is dat niet iedere allochtoon crimineel is. Persoonlijk ken ik er echt wel een paar die juist heel aardig zijn en absoluut geen negatief voorbeeld zijn voor de samenleving. Integendeel zelfs. Maar ik vind gewoon dat als je hier komt wonen je je te houden hebt aan de regels die we hebben, punt uit.

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Wat een onzin weer allemaal, alsof ze niks beters te doen hebben. Vooral de media heeft hier schuld aan, want neem nu bijv. RTL nieuws, ik kreeg gister maar liefst 6 meldingen. Iets wat normaal alleen gebeurd bij breaking news zoals een aardbeving oid. Iedereen doet alsof dit nieuw is. Ook zijn toespraak van gister word helemaal vervormd door enkel stukjes uit te zenden die de haters juist willen zien. En dan nog die aangifte's.. Alsjeblieft zeg, ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik heb op een donderdag en vrijdagmiddag wel iets anders te doen dan op een politiebureau te liggen huilen. Kijk eens op Facebook hoeveel allochtonen Nederlanders uitmaken voor pedo of racist. Daar heeft toch ook nog nooit niemand aangifte voor gedaan? Het feit dat het nu over een politici gaat maakt voor mij niets uit: iedereen was toch gelijk of niet? Oh nee het is geert, dan mag het niet.

Oh kijk, kijk nu, nu word op een forum voor GTA games gediscusieerd over dit onozele onderwerp. Waar gaat het toch heen met deze hele wereld.

Bewerkt: door Davedavy
Link to comment
Delen op andere websites

Ongeacht of ik het eens ben met zijn standpunt, ongeacht of dit tegen de wet is of niet, ongeacht of ik vind dat je dit zou moeten mogen zeggen... Hij creëert haat. Haat tussen allochtonen en autochtonen. Dit lost helemaal niets op, maar creëert een groter verschil tussen autochtonen en allochtonen. Iedere autochtoon wil dat allochtonen meer integreren, maar op deze manier wordt het verschil alleen benadrukt.

Allochtonen maken mij niet bang. De gekweekte haat maakt mij echter wel bang. Door Wilders, niet alleen met deze uitspraken maar met heel veel uitspraken, wordt deze haat alleen maar erger. Wilders zei dat andere fractieleiders hun schoonmoeder nog wel zouden verkopen voor stemmen. Hij doet nu precies hetzelfde: voor het winnen van een paar stemmen creëert hij haat. Hij heeft alles over voor een paar stemmen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben zoals vele hier een trotse nederlander en ik vind dat geert het mis heb kijk dat hij problemen heeft met zulke mensen oke ?

maar probeer ze niet het land uit te gooien alsof nederlanders heilig zijn of Antelanen surinamers turken weet ik veel wat ,

kom op heei ! en miss moet die terug naar indonesié omdat ze moeder daar is geboren dus echt ik vind dat de PVV gewoon weg moet want hij roept al die slechte mensen over ons heen.

En dat zien de anderen niet want als er een bom valt dan pas doet iedereen ze oogkleppen af maar dan is het al te laat.

En wat het leuke is de alochtonse mensen kijken ons nu zwart aan inderdaad wat Dutchy3010 zegt hij creeert haat voor een paar stemmen en voor aandacht die man wilt gewoon aandacht maar als die eenmaal 6 meter onder de grond ligt dan zal de rust weer gekeert zijn in Nederland.

Die man vraagt gewoon om een paar kogels door ze lichaam.

Degene die hem die kogels bezorgd heeft levenlange respect vanaf mijn kant!

*mijn mening*

Bewerkt: door mekane
Link to comment
Delen op andere websites

Goed dat hier een topic over is, het oude Geert Wilders-topic dateert uit 2008, zag ik.

Ik vind het goed dat hier ophef over ontstaan is. Of hij dit nou al jaren roept of afgelopen week pas voor het eerst, maakt mij niet uit: zijn immigratiestandpunten ben ik het nooit mee eens geweest. De enige mensen waar ik hier last van heb, is het autochtone tuig, wat vaak nog ook PVV/lokale PVV 2.0 stemt ook. Laat er maar eens een onderzoek komen naar de criminaliteit onder zijn eigen achterban doen, grote kans dat het hoger uitkomt dan het percentage criminele Marokkanen/allochtonen. Deze man zaait haat, creëert verdeeldheid. Weg ermee. Ik sta er versteld van dat men nog op deze volslagen idioot stemt.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind de hele ophef zeer hypocriet. Toen Abutaleb vorig jaar riep dat er veel te veel Polen en Roemenen kwamen en die op moesten zouten werd er niks gezegd, en nu Wilders idem zegt over een andere bevolkingsgroep schreeuwt de linkse politiek moord en brand over racisme en aanzet tot haat en discriminatie. Moraalridders PvdA en VVD staan al klaar om te zeggen dat ze niet meer met Wilders in zee willen gaan, en diverse PVV leden hebben de fractie verlaten omdat de uitspraken van Wilders het uitgangspunt van de PVV hebben omgebogen.

Dit klopt wel, Wilders heeft lang uitsluitend gezegd dat criminele burgers van buitenlandse afkomst (eerste generatie allochtoon), dat die bij teveel conflicten met Justitie moeten worden teruggestuurd. Dat gebeurd nu wel, maar veel te weinig. Inmiddels zegt Wilders dat gewoon alle Marokkanen het land uit moeten, en hier ben ik het ook niet mee eens. Ik zit alleen niet zo met de uitspraken omdat ik de politiek lang genoeg volg om Wilders wel te kennen, en de internationale gemeenschap straft hem al genoeg met persiflages en afkattingen in de kranten.

Moet wel zeggen dat ik de #bornhere actie zéér ludiek vond.

Link to comment
Delen op andere websites

Ongeacht of ik het eens ben met zijn standpunt, ongeacht of dit tegen de wet is of niet, ongeacht of ik vind dat je dit zou moeten mogen zeggen... Hij creëert haat. Haat tussen allochtonen en autochtonen. Dit lost helemaal niets op, maar creëert een groter verschil tussen autochtonen en allochtonen. Iedere autochtoon wil dat allochtonen meer integreren, maar op deze manier wordt het verschil alleen benadrukt.

Allochtonen maken mij niet bang. De gekweekte haat maakt mij echter wel bang. Door Wilders, niet alleen met deze uitspraken maar met heel veel uitspraken, wordt deze haat alleen maar erger. Wilders zei dat andere fractieleiders hun schoonmoeder nog wel zouden verkopen voor stemmen. Hij doet nu precies hetzelfde: voor het winnen van een paar stemmen creëert hij haat. Hij heeft alles over voor een paar stemmen.

Ik denk ongeveer hetzelfde. Ik ben van mening dat je als politicus wel het verschil moet weten tussen criminele Marokkanen, Marokkanen en Criminelen. Het is hetzelfde als ik roep:

"Willen jullie meer of minder vmbo-tuig in Nederland!" -En ja, ook vmbo'ers zijn oververtegenwoordigd in criminaliteitscijfers. En ik vind niet, dat je als populist zijnde niet mag zeggen wat de (laaggeschoolde-)burger vind hoor. Maar ik vind wel dat je je best moet doen om eenheid te creëren ipv. dat hij alles doet voor stemmen.

Ook Sjors Fröhlich, hoofdredacteur BNR Nieuwsradio, heeft gereageerd. "Natuurlijk wil hij verontwaardigde reacties, natuurlijk wil hij een proces", zegt hij over de uitspraken van Wilders. "En Wilders hoopt dat het dit keer wél tot een veroordeling komt."

"Dat wordt een geldboete. Die gaat Geert niet betalen. Nee, dan liever een paar dagen de cel. Zie daar het campagnebeeld van de PVV: De leider van het vrije woord wordt in het gevang gegooid. Het martelaarschap, zoals we dat kennen van extremistische moslims."

bron

Dit is natuurlijk maar een theorie, maar ik denk dat het wel goed is om rekening mee te houden. Nogmaals, als hij zei: Willen we meer of minder criminelen Marokkanen?

Dan was het voor mij al heel wat anders geweest, dan dat het nu is. En zelf dan snap ik niet waarom hij Marokkanen uitzondert van de rest van de criminelen (want die willen we wel hebben toch?!?).

En net zoals Dutchy zei, dit is niet het enige wat hij doet ter benadrukking van verschillen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...