Jump to content

[Chrome] Useful Extensions


.Sharingan

Recommended Posts

post-2883-0-27729500-1395866037.png

Welkom in het topic dat centraal staat voor handige extensions voor internet browser Google Chrome. De lijst zal voorlopig nog niet zo groot zijn. Maar het is de bedoeling dat deze regelmatig geupdate wordt.

adblock-8.png

[Ext#1]

De meest voorkomende ergernis op het internet zijn toch wel de advertenties die te pas en te onpas in je gezicht worden gegooid. Hiervoor is de extensie Addblock Plus gemaakt. Deze extensie blokkeert elke advertentie op bijvoorbeeld Youtube en Dumpert. Mocht er toch een advertentie doorheen komen, kan je deze makkelijk blokkeren door met je linkermuisknop op het Addblock Plus logo rechtsboven in het beeld te klikken. Vervolgens op "Element blokkeren" en dan kun je de advertentie aanklikken om deze te verwijderen/blokkeren. Vergeet Addblock niet uit te schakelen op GTAForum.nl!

;)

tinyurl-04-100x100.png

[Ext#2]

Wil je een link delen, en de link bestaat uit een heleboel tekens waarvan je niet wilt dat deze je opmaak verbouwt, of omdat het anders niet in je statusupdate past, is er een extensie voor gemaakt. Het enige wat je hoeft te doen is wederom op het betreffende logo rechtsboven in beeld te klikken en de URL is klaar voor te kopieren en plakken.

youtube-logo.png

[Ext#3]

Het is altijd zo omslachtig om steeds de hoogste kwaliteit aan te klikken bij elk filmpje wat je kijkt op Youtube. Met deze extensie speelt de video zich automatisch af op de door jou ingestelde kwaliteit. Je installeert de extensie en je klikt met je linkermuisknop op het logo rechtsboven. Kies de gewenste kwaliteit en klik vervolgens met je rechtermuisknop op de button en klik op knop verbergen.

information-icon-th.png

[Ext#4]

Met deze extensie kun je heel gemakkelijk informatie over een afbeelding opvragen. Ik heb over deze extensie een apart topic in het Graphics forum gemaakt.

Hier kun je meer informatie vinden.

mzi.xuoduolj.100x100-75.jpg

[Ext#5]

Ben je op school en wil je een beetje undercover browsen? Of heb je gewoon vaak last van pottenkijkers? Met deze extensie verberg je met 1 druk op de knop alle tabbladen. En met het zelfde gemak haal je de tabs weer tevoorschijn. Je kunt verborgen tabbladen ook beveiligen met een wachtwoord.

v46uxd_th.gif

[Ext#6]

Met deze extensie kun je heel gemakkelijk GIF'jes maken van sites zoals Youtube en ander HTML5 videospelers. Installeer de extensie en ga vervolgens naar bijv Youtube en klik op de button rechtsboven. Youtube zal vragen om de HTML5 speler als standaard in te stellen.

Klik op de blauwe "Request the HTML5 player" knop, and your good to go! De extensie wijst zich verder vanzelf. Klik op "Capture settings" voor verschillende instellingen.

28ja6tt.png

[Ext#7]

Vind je het vervelend dat andere websites jouw IP gegevens opslaan en gebruiken? Of word je IP op sommige websites geblokkeerd? Naast handmatig je IP veranderen kun je ook simpelweg AutoProxy installeren en binnen één minuut heb je je instellingen geconfigureerd. Geen pottekijkers meer!

image-07-100x100.png

[Ext#8]

Met deze extensie kan je met twee keer klikken een afbeelding opnieuw hosten. Gebruik de rechtermuisknop op een afbeelding en klik op "Rehost image". Een nieuwe tab linkt dan meteen door naar de IMGur pagina met de betreffende afbeelding. Let op: een IMGur account is vereist. Of je moet inloggen met social media.

f73ayOC.png

[Ext#9]

Kom je wel eens op sites waar content geblokkeerd is omdat je je niet in het juiste land bevind? Neem CBS.com als voorbeeld. Met deze extensie kun je die content wel bekijken. Ga naar de betreffende site en klik op het logo rechtsboven. Kies je land en je kunt de video's bekijken! Deze extensie kan ook handig zijn op school of andere plekken waar content geblokkeerd is. Let op: Als je Addblock gebruikt, kan het zijn dat je die voor de betreffende pagina moet uitschakelen.

IKejR0c.png

[Ext#10]

Deze extensie maakt een backup van alles wat je typt. Of dit nu een comment, artikel of een forumpost is.

UC9Gk5Q.png

[Ext#11]

Met deze extensie maak je screenshots van je scherm zonder paint aan te raken. Je kunt ook heel makkelijk dingen highlighten. Klik op het logo rechtsboven voor opties.

fxdm8qa.jpg

[Ext#12]

Meestal zijn langer artikelen opgedeeld in meerdere pagina's waardoor men naar andere pagina's moet klikken. PageZipper zet alles op één pagina, waardoor je dus aan één stuk door je artikel kunt lezen. Simpel maar effectief.



xBV1HC2.gif

[Ext#13]

Hoe meer tabbladen je open hebt staan hoe meer werkgeheugen je verbruikt. Het sluit alle tabbladen en weergeeft ze in links in één tab. Hierdoor verminderd het geheugengebruik met 95%

L79oCmb.gif

[Ext#14]

Sommige videosites beschermen hun content voor persoonlijk offline gebruik. Maar met deze extensie zijn afgeschermde videos met een muisklik te downloaden. Videos van Youtube zijn niet te downloaden omdat de Chrome Web Store rippen van hun eigen dienst niet toelaat.

XtTWs4g.jpg

[Ext#15]

Ooit afgevraagd waar je overal uithangt op het internet? Chrome Visual History laat in taartdiagrammen zien welke sites je het meest bezoekt. De extensie heeft een taarten per dag, week, maand en het totaal.

2iFe4Yo.jpg

[Ext#16]

Deze extensie is erg handig voor mensen die veel streams kijken op Twitch. Met 1 druk op de knop kun je de laatste 40 seconden 'opnemen' en vervolgens de link doorsturen naar een vriend!

Last update:

Bewerkt: door .Sharingan
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 41
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • .Sharingan

    13

  • Dexist

    6

  • Nissan

    5

  • keesdejager

    3

Top Posters In This Topic

Posted Images

Handig topic! Adblock gebruik ik al een tijdje (niet op GTAForum ;)) maar ik vind die YouTube Quality extentie erg handig. Dankjewel!

Offtopic: Je titel en header zijn in het Engels, maar het meervoud van Extension is Extentions en niet Extention's ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Bedankt voor de positieve reacties iedereen! Dit geeft toch wel een beetje motivatie om dit verder uit te werken, wat ik natuurlijk ook ga doen.

Dankjewel! Offtopic: Je titel en header zijn in het Engels, maar het meervoud van Extension is Extentions en niet Extention's ;)

Thanks, Was me nog niet opgevallen. Ik zal dit met de volgende update fixen. Is er wellicht al een mod die de topic titel even wilt aanpassen?

>>> Door Thundercover: :tu:<<<

Is het niet handig om ook de plugins van Safari en Firefox hier te posten? Dan blijft het bij één topic en is alles centraal.

Ik ben mij niet zo heel bekend met de plug-ins van FF en Safari, vooral omdat ik alleen Chrome gebruik. Maar het zou natuurlijk geen kwaad kunnen om hier later on ook een lijstje van te maken.

Link to comment
Delen op andere websites



mzi.xuoduolj.100x100-75.jpg

[Ext#5]

Ben je op school en wil je een beetje undercover browsen? Of heb je gewoon vaak last van pottenkijkers? Met deze extensie verberg je met 1 druk op de knop alle tabbladen. En met het zelfde gemak haal je de tab's weer tevoorschijn. Je kunt je verborgen tabbladen ook beveiligen met een wachtwoord.

Toegevoegd aan OP.

Bewerkt: door .Sharingan
Link to comment
Delen op andere websites

Hehe Thanque you. Ik ben het van plan om het om de dag te updaten. Maar dat ga ik waarschijnlijk niet redden.Heb nu overigens ook weer een nieuwe.

v46uxd_th.gif

[Ext#6]

Met deze extensie kun je heel gemakkelijk GIF'jes maken van sites zoals Youtube en ander HTML5 videospelers. Installeer de extensie en ga vervolgens naar bijv Youtube en klik op de button rechtsboven. Youtube zal vragen om de HTML5 speler als standaard in te stellen.

Klik op de blauwe "Request the HTML5 player" knop, and you're good to go! De extensie wijst zich verder vanzelf. Klik op "Capture settings" voor verschillende instellingen.

Bewerkt: door .Sharingan
Link to comment
Delen op andere websites

https://chrome.googl...okchhdhdnddhglm vind ik altijd wel handig als ik een Youtube-filmpje kijk.

Goeie tip! Deze ga ik toevoegen!

Het logo van AdBlock Plus klopt niet, dit is het logo van het normale AdBlock

Dit klopt. Heb de logo's alleen voor het oog geplaatst, hoeven niet per se de juiste te zijn. Die van Makegif is ook zo van google geplukt.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...