Jump to content

Is GTA IV Multiplayer geslaagd?


Hanneswasco

Is GTA IV MP geslaagd?  

35 leden hebben gestemd

  1. 1. Voor consoles?

    • Ja
      21
    • Nee
      7
    • Geen mening / ik heb GTA IV niet op console
      7
  2. 2. Voor PC?

    • Ja
      9
    • Nee
      11
    • Geen mening / ik heb GTA IV niet op PC
      15


Recommended Posts

Ik dacht onlangs nog eens aan die goede ouwe tijd, waarin ik elke dag 's avonds mijn PS3 aanstak en met LibertyKillerZ weer wat GTA IV Multiplayer speelde. Dit was een zeer leuke tijd, maar na een jaartje had ik het wel een beetje gezien. Toch heb ik me er talloze uren mee kunnen vermaken: andere spelers 'ownen' in (Team) Deathmatch, de snelste tijd proberen halen in de co-op missies, heel vreemde dingen proberen in Free Mode, anderen 'per ongeluk' een duwtje geven in de GTA Races, ... Maar hoe kijken anderen hier tegenover? Vind jij de multiplayer van GTA IV geslaagd (voor de consoles)?

Bij de PC versie ligt het iets anders. Ik wou weer hetzelfde waarmaken: met een groepje vrienden zo goed als dagelijks GTA IV spelen. Dit had ik toen ook geprobeerd met KiWi United, echter bleek dit niet zo een groot succes te zijn, ook al waren er toen op dit forum meer GTA-spelers met een PC dan met een console. Dit kwam waarschijnlijk doordat je een zeer goede computer nodig had om GTA IV te kunnen spelen, dat er nog wat connectieproblemen waren voor sommigen en last but not least.. de modding scene die experimenteerde in de multiplayermodi.

Al snel bestond de free mode niet meer uit wat heen en weer rijden in Liberty City, maar een luchthaven vol stunt jumps die tot honderden meters hoog gingen. Op zich is dit leuk, maar het geeft wel een andere draai aan het spel. Het erg nadelige deel aan het modden was echter dat spelers dit misbruikte in gerankte modi: een onoverwinnelijke persoon in TDM, een wagen met turbosnelheid in races, iemand die een miljoen dollar spawnde zodat je onmiddellijk een level of een aantal levels hoger was, ...

Vind je de multiplayer op de PC geslaagd? Ondanks de modificaties, of net dankzij de modificaties?

Link to comment
Delen op andere websites

Voor mij persoonlijk is de multiplayer van IV op de console meer geslaagd dan V. Met een vast groepje van 4 man speelden we uren al dan niet dagen de multiplayer van IV. Gewoon omdat er zo weinig te beleven viel dat je wel dingen ging zoeken. Zo klommen we in het huis van Playboy X, joegen we anderen de server uit doormiddel van drive-by's (alles op 1!) en deden we eindeloos 'heli-fights' met z'n vieren. Maandenlang hebben we dat avond aan avond gedaan; het wilde maar niet vervelen. Met V in het vooruitzicht konden we niet meer wachten. We speculeerden eindeloos we allemaal konden en gingen doen in de nieuwe multiplayer.

Toen kwam die, en konden er 2 van de 4 de eerste maand niet eens in. Grote flop. We hebben het toch voor elkaar gekregen om slechts één keer met z'n 4 tegenlijk te spelen. Dat was ook gelijk de laatste keer. Nu gaan we back-to-basic en spelen we weer gewoon IV.

Bewerkt: door TheuNauz
Link to comment
Delen op andere websites

De GTA IV Multiplayer is wat mij betreft wel geslaagd. Ik wist nog wel dat ik voor het eerst online kwam in GTA4, en dat jij me weg wijs had gemaakt waar alles was, Hannes. :engel: Ik heb daarna de eerste paar maanden in LKZ gezeten, waar ik samen met Sentasi, Kai, Diego, Nick_kerkwijk, Platypus en nog een aantal leden mij heb vermaakt. Daarna is dit mij een beetje gaan vervelen. Een paar maanden later heb ik met een aantal andere forumleden ( Wienish, GolfG60, Tha-Block, OnbekendeIV ) GTA4 weer opgestart, en was het weer als vanouds, Heli Fights, stunten, Deathmatches in het museum enzovoort.

Wat mij wel opviel is nadat de 2 episodes ( TLAD en TBOGT ) gereleased waren, dat niemand meer GTA4 speelde, maar altijd de extra content, wat ik zeer jammer vond.

In de eerste 2 maanden dat GTA5 die serverproblemen had, speelde ik regelmatig GTA4.

Link to comment
Delen op andere websites

In mijn opinie is GTA IV Multiplayer zeker geslaagd, althans op de PC-versie (console heb ik nooit gespeeld). Urenlang heb ik me ermee vermaakt, in verschillende modi en met verschillende mensen. Free Mode was (voornamelijk met een tiental mensen) altijd een feest, zeker als je met een aantal mensen wat zat te spelen met de swing glitch: een schommel (hier ergens) die je lanceert als je er tegenaan rijdt/loopt. Race was ook altijd leuk, op een gegeven moment zat ik met een vast clubje regelmatig te racen. Vooral GTA Race of Free Race was lachen en best spannend. :puh: Op 't moment heb ik wat problemen met m'n internet en kan ik helaas geen multiplayer sessies meer joinen, maar ik heb het altijd zeer vermakelijk gevonden!

Link to comment
Delen op andere websites

Hoe is het eigenlijk mogelijk om te hacken op zo'n manier? Ik heb het nooit gezien of meegemaakt maar er genoeg over gehoord, ik bestempelde dat als BS toendertijd omdat ik niet geloofde dat je buiten private sessies met hacks kon spelen.

Het heeft een tijdje geduurd tot ik de Multiplayer van IV en EfLC kon spelen (4 jaar maar liefst :7 ) maar ik heb me er toch goed mee vermaakt, en speel het af en toe met een paar TU leden nog. Het leukst heb ik altijd racen gevonden, ook al was ik er niet zo goed in. In TDM en DM werd ik gewoon altijd stukgeknald voordat ik het doorhad.

Link to comment
Delen op andere websites

Toen kwam die, en konden er 2 van de 4 de eerste maand niet eens in. Grote flop. We hebben het toch voor elkaar gekregen om slechts één keer met z'n 4 tegenlijk te spelen. Dat was ook gelijk de laatste keer. Nu gaan we back-to-basic en spelen we weer gewoon IV.

Dat gevoel had ik ook, ik had dan wel geen connectieproblemen in GTA V, maar de hele uitwerking er rond lag me niet.

Wat mij wel opviel is nadat de 2 episodes ( TLAD en TBOGT ) gereleased waren, dat niemand meer GTA4 speelde, maar altijd de extra content, wat ik zeer jammer vond.

Dat vind ik ook weer zo vreemd, ik merkte op dat LibertyKillerZ inderdaad enkel nog de Episodes speelde, maar ik kan me nog herinneren dat op de PC versie het helemaal niet zo populair was. De eerste dagen stond ik overal in de top van de leaderboards, en dat met in elke mode maar enkele spelletjes te spelen. Door de weinige opkomst heb ik het dus ook snel opgegeven.

Link to comment
Delen op andere websites

Vind het niet geslaagd. Kan er eerlijk gezegd vrij weinig argumentatie voor geven, maar SA-MP heb ik me uren en uren en uren mee vermaakt, maar GTA IV MP eigenlijk nauwelijks. De reden daarvoor? Geen idee. Ook GTA Online heb ik veel minder gespeeld dan SA-MP (ook relatief m.b.t. hoe lang het uit is), maar nog altijd meer als IV MP. Ik was alleen erg blij dat de SP de hoofdmoot is geweest van GTA IV, helaas ligt de nadruk veel meer op GTA Online dan op SP GTA V. Misschien is dat het verschil.

Oh, en het gezeik van multiplayer modding, waardoor de modding scene voor GTA IV niet van de grond kwam, heeft mij niet echt enthousiast gemaakt voor GTA IV MP.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vond de multiplayer van GTA IV (+EFLC) geslaagd. Ik heb er uren plezier aan gehad samen met wat vrienden. Er was naast gewoon een beetje rondrijden niet echt veel te doen. Maar dat konden wij zelf erg goed invullen met role-playing e.d. Dit komt misschien ook omdat ik de stad geweldig vond. De sfeer in Liberty City was geweldig. Zeker met meerdere spelers kreeg je het gang-gevoel wanneer je samen in een gebouw ging zitten en je volgende stappen ging uitstippelen. :D

Datzelfde gevoel had ik bij de multiplayer van Red Dead Redemption. Maar helaas....

In GTA Online heb je meer te doen in de zin van mini-games, races, deathmatches, enz. Maar de stad werkt niet mee met ''Free Roam''. Er zijn nauwelijks locaties waar je naar binnen kunt. Het is eigenlijk rondrijden totdat je een Job start. Maar die heb je naar 7 maanden ook wel gezien. Daarnaast is het role-playen in GTA Online niet echt mogelijk. Je kan niks doen zonder politie achter je aan te krijgen, vervelende spelers tegen te komen of een flinke som geld kwijt te raken.

Daarom vind ik de multiplayer van GTA IV geslaagd. Het was dan niet uitgebreid in de zin van de dingen die je kon doen. Maar de vrijheid was echt vrijheid waardoor je zelf activiteiten ging bedenken.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb een aantal maanden geleden een lidmaatschap gehad bij LibertyKillerZ toen The Ballad Of Gay Tony nog heel populair was. Maar na een tijdje kwam er een enorme inactiviteit en besloot ik maar bij een andere crew te gaan. Ik zie vaak hackers die auto's spawnen die niet kapot kunnen, grote voorwerpen in een server plaatsen om vervolgens te stunten hiermee. Ik heb wel emotionele waarde aan de multiplayer gehecht, omdat ik leuke momenten bij LibertyKillerZ had, maar als ik deze niet had dan had ik het gewoon laten liggen.

Ik speel zelf vaak de singleplayers van spellen. Ik hou er totaal niet van om met veel mensen te spelen in een kleine server die je steeds vermoorden, de multiplayer is wel geslaagd maar dat ligt er net aan met mijn opinie. Aan de ene kant vond ik de multiplayer wel geslaagd, en heb ik leuke tijden gehad maar aan de andere kant vond ik het wel de vreselijkste van allemaal. Met de komst van Grand Theft Auto Online is dit dan ook een vreselijk goede verbetering. Alleen had je in Grand Theft Auto IV weer de keuze om in een bepaalde aantal interiors te gaan, terwijl je bij de multiplayer van Grand Theft Auto V maar in een kleine beperkte interiors gaan. De enigste interior waar ik zelf ben in geweest was de laboratorium, en dat was alleen al omdat dat niet moeilijk was om te doen. Om in de interior te gaan van de FIB is bijvoorbeeld al vreselijk. Ik had gehoopt dat ze dat meer hadden gedaan in Grand Theft Auto Online met interiors.

Lastig.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...