Jump to content
Joriz

RIP Frankie Knuckles - 'The Godfather of House Music'


Naast grappen is er helaas ook soms minder goed nieuws. The Godfather of House Frankie Knuckles is afgelopen maandag op 59 jarige leeftijd overleden. In de jaren '80 maakte hij house muziek bekend en populair door disco en dance nummers aan elkaar te samplen en met drummachines een goede beat te geven. Ik en denk vele andere hebben zijn muziek pas leren kennen toen zijn nummer Your Love was te horen op het house radiostation SF-UR in GTA San Andreas. Dankzij dit 'foute' radiostation maakte ik kennis met andere muziek dan de Nederlandse house en happy hardcore die ik uit de jaren '90 kende.

Al maakte Frankie Knuckles vooral muziek in de jaren '80 en begin jaren '90 bleef hij tot twee dagen voor zijn dood draaien in clubs over de gehele wereld.



Bron: Mail Online /

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Your Love was een van mijn favorieten op SF-UR, wat dan weer met afstand mijn favoriete zender was in San Andreas. Best wel heftig dat hij is overleden aan de complicaties van diabetes, nadat dat er eerder al voor zorgde dat een van zijn voeten geamputeerd moest worden.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Enorm jammer dit.

Al verwacht ik niet al te veel respect voor zo iemand op dit forum, 90 procent hier denkt dat elektronische muziek gemaakt wordt door een druk op de knop en vindt hun muziek van 30 jaar terug de shit.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

San Fierro Underground Radio is één van de beste radiostationen in San Andreas in mijn ogen. Enorm jammer dat zo'n artiest overlijd. Helaas heb ik niet heel veel interesse gehad in deze artiest maar het is toch zeer jammer :(

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik heb nooit naar SF-UR geluisterd (het nummer los wel een paar keer), maar het is altijd zonde als er muzikaal talent verloren gaat. Jammer dat hij zo vroeg gestorven is. Ik ga meer muziek van die man opzoeken want nu ben ik toch wel zeer benieuwd.

RIP Frankie Knuckles, lost but not forgotten.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Enorm jammer dit.

Al verwacht ik niet al te veel respect voor zo iemand op dit forum, 90 procent hier denkt dat elektronische muziek gemaakt wordt door een druk op de knop en vindt hun muziek van 30 jaar terug de shit.

Volgens mij gaat dit topic juist over muziek van pak 'm beet 30 jaar terug? Verder altijd jammer als iemand op vroege leeftijd komt te overlijden.

Bewerkt: door Teh_Ninja

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik vind je reactie nogal minachtend en totaal overbodig in dit topic, MegaPilot. Ik denk dat iedereen wel respect kan opbrengen voor overledenen. En om over de muziek zelf te discussiëren zijn er ongetwijfeld andere topics. :)

Anyway, het is altijd jammer zulke nieuws. Ik ben niet zo'n house fan, maar ken z'n muziek wel en besef ook dat deze man enorm goed was in wat ie deed. Wat zelfs bij een rocker als ik enorm veel respect verdient. R.I.P., en bouw een feestje aan de andere zijde, zou ik zeggen.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...