Jump to content

Het grote klaagtopic


Teh_Ninja

Recommended Posts

Waar ik niet tegen kan, is mensen die niet een 'wachtbalkje' op de kassaband leggen. Werk zelf ook in een supermarkt, maar dat terzijde. Ik denk dan echt van: "Wees een beetje sociaal, en leg zo'n balkje neer.." Maar goed, misschien ben ik de enige (A)

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...
  • Reacties 475
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Tommie59

    25

  • NicolaB

    22

  • .PhoeniX.

    22

  • SpacyColours

    21

School maar weer is1.

Les 1: 8:00 - 9:00 - Ging niet door want leraar blijkt vandaag huwelijk van dochter te hebben. Vergeten door te geven, ook al was het al wekenlang bekend. Nou leuk, zitten we daar met slaapdeprivatie. Maar joh, een uurtje subjectief Journaal van GeenStijl, geilen op die A.Nanninga en ouderwets Patience, hadden we toch wel gedaan.

Les 2: 9:00 - 9:30 - Ging niet door omdat er nog geen leraar voor dat vak is. Die vacature staat nog wagenwijd open. Dus half uurtje vervelen erbij. Niet zeuren van "JE KAN TOCH JE HUISWERK MAKEN IN DAT UUR" want daarvoor kom je niet 7:00 je bed uit.

Les 3: 9:30 - 10:30 - Ging door, joepie! ;)

Les 4: 10:30 - 11:00 - Ging niet door want docent ziek. Fijn dat we daar om 10:40 achterkomen. Andere docent benut de tijd om de langverwachte uitleg te geven voor een opdracht die we gisteren hadden moeten inleveren, oftewel waar we nu dus geen fuck aan hebben en die opdracht fout hebben gedaan. En bedankt...

Les 5: 11:00 - 11:30 - Pauze, joepie! ;) Voelt overigens ietwat nutteloos omdat we na de pauze nog maar een uurtje les hebben, maar ach, waarom zouden we daar over klagen? Hihihi...

Les 6: 11:30 - 12:30 - Ging niet door, docent was ziek. Eindelijk hebben we een voordeel want nu zijn we UIT, joepie! ;) Maar feit blijft dat we een half uur pauze voor de katse kut hebben staan wachten. Mijn klasgenootjes waren niet zo happy dat ze erom 11:35 achterkomen dat ze 10:30 uit waren.

Tuurlijk kan dit gebeuren, en normaal klaag ik ook niet, hoah. Maar 4 docenten op 1 dag, allemaal niet tijdig doorgegeven? Bovendien maken die leraren ook nog constant ruzie. En ik kan ook nog 1 bepaalde lerares gaan beschrijven, maar je zou me niet geloven. Hou het er maar op dat ze openlijk uitspraken doet als "Do I look like I care?" als je haar een vraag stelt, "Ik laat jullie een uur langer blijven want ik heb net 2 tussenuren gehad" en "Voor 5 euro krijg je een hoger cijfer"

1 - Gun me ook m'n accentje!!

Bewerkt: door SpacyColours
Link to comment
Delen op andere websites

Mensen die uit de VS of uit het UK komen en zelf in zo'n belabberd "MSN Engels" praten op een forum.

is there anyway to translate a script with a program if yes cud you please send it me cos i really badly need it please guys try your best to find out :puh:
Link to comment
Delen op andere websites

School maar weer is1.

Les 1: 8:00 - 9:00 - Ging niet door want leraar blijkt vandaag huwelijk van dochter te hebben. Vergeten door te geven, ook al was het al wekenlang bekend. Nou leuk, zitten we daar met slaapdeprivatie. Maar joh, een uurtje subjectief Journaal van GeenStijl, geilen op die A.Nanninga en ouderwets Patience, hadden we toch wel gedaan.

Les 2: 9:00 - 9:30 - Ging niet door omdat er nog geen leraar voor dat vak is. Die vacature staat nog wagenwijd open. Dus half uurtje vervelen erbij. Niet zeuren van "JE KAN TOCH JE HUISWERK MAKEN IN DAT UUR" want daarvoor kom je niet 7:00 je bed uit.

Les 3: 9:30 - 10:30 - Ging door, joepie! ;)

Les 4: 10:30 - 11:00 - Ging niet door want docent ziek. Fijn dat we daar om 10:40 achterkomen. Andere docent benut de tijd om de langverwachte uitleg te geven voor een opdracht die we gisteren hadden moeten inleveren, oftewel waar we nu dus geen fuck aan hebben en die opdracht fout hebben gedaan. En bedankt...

Les 5: 11:00 - 11:30 - Pauze, joepie! ;) Voelt overigens ietwat nutteloos omdat we na de pauze nog maar een uurtje les hebben, maar ach, waarom zouden we daar over klagen? Hihihi...

Les 6: 11:30 - 12:30 - Ging niet door, docent was ziek. Eindelijk hebben we een voordeel want nu zijn we UIT, joepie! ;) Maar feit blijft dat we een half uur pauze voor de katse kut hebben staan wachten. Mijn klasgenootjes waren niet zo happy dat ze erom 11:35 achterkomen dat ze 10:30 uit waren.

Tuurlijk kan dit gebeuren, en normaal klaag ik ook niet, hoah. Maar 4 docenten op 1 dag, allemaal niet tijdig doorgegeven? Bovendien maken die leraren ook nog constant ruzie. En ik kan ook nog 1 bepaalde lerares gaan beschrijven, maar je zou me niet geloven. Hou het er maar op dat ze openlijk uitspraken doet als "Do I look like I care?" als je haar een vraag stelt, "Ik laat jullie een uur langer blijven want ik heb net 2 tussenuren gehad" en "Voor 5 euro krijg je een hoger cijfer"

1 - Gun me ook m'n accentje!!

Kregen wij maar eens uitval... Wij hebben ALTIJD stand-by :-(
Link to comment
Delen op andere websites

Kregen wij maar eens uitval... Wij hebben ALTIJD stand-by :-(

Nou ja, wij kregen ook stand-by. Dat wil zeggen, een random gast met een snor ging daar zitten, noteerde de namen en zei hardop "Nou jullie hebben vast wel huiswerk te doen, ik ga lekker even een puzzeltje maken."

Link to comment
Delen op andere websites

Dat alles onderhand duurder wordt zonder enige reden. Dat we zogenaamd elk jaar met een X % stijgt klopt natuurlijk echt niet maar wanneer het hun uitkomt verhogen ze alles onder het mom, de welvaart stijgt. Net als benzine, boetes, voedsel, de BTW. :{

Link to comment
Delen op andere websites

Kregen wij maar eens uitval... Wij hebben ALTIJD stand-by :-(

Nou ja, wij kregen ook stand-by. Dat wil zeggen, een random gast met een snor ging daar zitten, noteerde de namen en zei hardop "Nou jullie hebben vast wel huiswerk te doen, ik ga lekker even een puzzeltje maken."

Zit jij in mijn klas ofzo? Zo gebeurt het ook altijd bij mij

Ok denk 't natuurlijk niet want jij was volgens mij 19 en ik 14, lijkt me sterk ;D

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb echt een hekel aan mensen die in 'Raad De Vertaling' volgende regel aan hun laars lappen:

Regel 3:

Gebruik BEKENDE liedjes. Opscheppen over je kennis in de onbekendste hoeken van de muziekwereld doet u maar ergens anders. Het is heel belangrijk dat de meeste mensen het liedje moeten kennen of kunnen raden.

Hang niet de betweter uit die roept "OMG ken je dat nummer niet schaam je". Mocht u zo'n persoon tegenkomen, reageer dan niet meteen met woorden als: Oesterkut! Fabricagefout! Xylofoonneuker! Chocoprins! Polderindiaan! Yogoteef! of Geschoren Baarmoederschimmel!, maar blijf rustig, raak niet in paniek, en druk op de "Report"-knop. Vul hierin de locatie en ernst van de misdrijf in en klik op "Versturen ". De admins zijn dan zo snel mogelijk ter plaatse. Breng uzelf en anderen zo snel mogelijk in veiligheid en blijf bij de dader uit de buurt tot de admins zijn gearriveerd en de schuldige hebben opgepakt.

Link to comment
Delen op andere websites

Dacht ik al, gezien het verhaal.

Heb jij hier ook ervaring mee?

Ik kreeg namelijk al sinds de eerste introductie-dag (zie een (onduidelijke :$) beschrijving hiervan eerder in dit topic) het idee dat wij (mbo'ers) door (de meeste) docenten anders benaderd worden dan op een HBO bijvoorbeeld. Ik hoor die leraren alsmaar kritiek hebben op elkaar, de communicatie tussen hen is ver te zoeken én sommige leraren zijn ook nog eens openlijk laks tegen ons. Nou staan veel mbo-leerlingen ook bekend om deze eigenschappen. Maar als wij dan zo behandeld worden door leraren, gaat dat ook niet veranderen.

Als die leraren dit beleid bij een HBO of Universiteit zouden flikken, waren ze allemaal na hun week hun baan kwijt, en de school haar leerlingen. Bij wijze van spreken. Terwijl wat me opvalt hier op het MBO, is dat de leerlingen het niet zo veel kan schelen. Lakse leraar = kloten in de klas. Niemand die er tegenin gaat. Doorgaans zijn studenten op het HBO wat ambitieuzer en hebben die meer behoefte op hard werken en een school die dit serieus neemt.

Op het MBO heb je ook meer dan genoeg leerlingen die graag hun diploma willen halen en hiervoor willen leren. Ik denk dat de leraren ons moet stimuleren om dit te blijven doen. Mocht een leerling niet meewerken, los het individueel met hem of haar op.

Wat ik ook op het VMBO merkte... het onderwijs is in vergelijking met HAVO (heb ik ook gedaan, heb 2 diploma's) niet per definitie makkelijker, maar wel onduidelijker. Leerstof wordt simpeler uitgelegd, wat het niet duidelijker maakt maar juist onduidelijker. Wij kunnen zo minder goed verbanden maken tussen begrippen, heb ik het idee.

Wij hebben echt wel een paar leraren waar we wat aan hebben, en je merkt het verschil. In die lessen concentreren wij ons meer, doen wij meer en leren wij meer. En niemand die het erg vindt. Dat zouden meer mbo-leraren moeten doen, want zij helpen flink bij aan het schaden van onze (toch al niet geweldige) reputatie. ;)

Bewerkt: door SpacyColours
Link to comment
Delen op andere websites

Elk niveau is gewoonweg heel anders, dat kan je moeilijk vergelijken. Als ik verhalen hoor over het HBO, denk ik ook wel vaak: wat zijn ze daar in godsnaam aan het doen. Zo kinderachtig wordt daar orde gehouden, zo ongestructureerd... Uni is heel gestructureerd en je moet alles zelf weten wat je doet (niet halen > jouw probleem!). Maar wij worden soms gewoon afgefeut door een docent, dat is ook niet bepaald didactisch juist.

Link to comment
Delen op andere websites

Heb jij hier ook ervaring mee?

Ik heb vier jaar lang op het MBO gezeten, en ik herken je verhalen heel erg. Docenten komen niet opdagen, docenten zeggen niet af, docenten komen afspraken niet na, zodra je een afspraak hebt met een docent kom je voor een dichte school te staan. Ik heb het allemaal meegemaakt.

Wat Dutchy zegt klopt zeker, elk niveau is anders. Het ligt er ook maar net aan wat je gewend bent. Ik was het MBO gewend, en nu zit ik op het HBO. Ik verbaas me erover dat je afspraken kunt maken met docenten.

Link to comment
Delen op andere websites

@ Kloep: Same.

Nog een klacht: mensen die voor de trein springen. Echt, het gebeurt abnormaal vaak de laatste tijd. In de laatste paar weken alleen al een stuk of 6 bij treinen die naar mijn school gaan...

Als je zelfmoord wil plegen prima, maar dan kan je toch wel iets origineels doen? Het is het laatste wat je doet... en je kan in feite doen wat je wil, want je gaat toch wel dood.

Wat mij betreft gaan ze een speciaal traject aanleggen waarop een trein automatisch constant rondjes blijft rijden, zonder iemand er in. Dat mensen die dood willen dan maar in de rij gaan staan langs de rails, heb je 3 slots, elk kwartier komt er een trein langs. Als de regering dan meteen geld vraagt, want dat hebben ze toch niet meer nodig. €35,- inclusief schoonmaakkosten. Mocht er schade bij het treinstel optreden, wordt dat ook in rekening gebracht. Voor de dubbele prijs gaat de trein twee keer zo hard. Bij eventueel overleven van het proces mag je diezelfde dag met 50% korting een herkansing proberen

En dat wijf van wie ik nu les heb... die erge... gaat ze ons lopen teasen met dat we eerder weg mogen maar zegt dan "Sommigen van jullie hebben je laptops al uit je tas gehaald (was al zo voor ze binnenkwam), dus moeten we die lijn volgen, dus blijf toch maar lekker hier tot 18:00"

Geeft ze ons de schuld, en nu zit zij daar weer te zitten met die sarcastische "ik haat dit ik haat jullie ik ga niets doen"-mentaliteit

Raad eens welk spel m'n HELE KLAS as we speak openlijk zit te spelen (lerares couldn't care less)? Het begint met GTA en het eindigt met IV.

Letterlijke quote: "Mogen we 2 minuten eerder weg? Ik moet m'n trein halen anders moet ik een half uur wachten"

Lerares "Do I look like I care?"

Leerlingen vragen lerares of ze les wil geven. Ze reageert nie eens.

Zucht..

Bewerkt: door SpacyColours
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...