Jump to content

GTA Nostalgie


Dutchy3010

Recommended Posts

Nee, dit is niet een topic omtrent GTA Nostalgia, dit is een topic over dingen die jou nostalgisch laten voelen m.b.t. GTA... Kom maar door. Ben erg benieuwd wat bij jullie een nostalgisch effect heeft. ^_^

Bij mij heeft het volgende liedje een nostalgische waarde m.b.t. GTA. Als ik dit liedje hoor (zoals vandeweek op de radio), denk ik altijd aan GTA...

https://www.youtube.com/watch?v=O8rjowBN7Zk

Je vraagt je misschien af waarom?

Vanwege het volgende ge-ni-a-le filmpje... De vrij nieuwe leden hebben het gezeur omtrent Mr. Thompson waarschijnlijk niet heel erg meegekregen, maar het volgende filmpje verscheen in de tijd dat dit nog echt enorm aan de orde was (toen hij nog advocaat mocht spelen).

3:17-3:27 is echt zo waar :7

Ben erg benieuwd naar wat jullie als nostalgisch beschouwen. :D

Link to comment
Delen op andere websites

Okej, ik denk nu spontaan aan dit liedje:

Waarom nu? Wel, vele jaren geleden vond ik een SA Stunt-montage [Darkness en Kaneda] (eentje die waarschijnlijk door veel meer mensen/leden is gezien) met dit liedje als de bijhorende soundtrack. Elke keer als ik dit lied nu hoor moet ik denken aan San Andreas en mijn daarbij horende pogingen tot stunt jumps met een NRG-500.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind dit een prachtige nummer uit Vice City wat nostalgie heeft. Ik kan mij nog herinneren dat ik vaak Flash FM luisterde wanneer ik Vice City speelde, gewoon omdat ik dat een heerlijke zender vond. Wat ook de reden is van mijn keuze is omdat ik met deze nummer vierde plaats werd bij het GTAVisie Songfestival, georganiseerd door NandroDavids. Ik was blij dat ik de vierde plaats had gehaald met mijn nummer, en daarmee zie ik het nog steeds vaak terugkomen. Helemaal met de GTAForum Awards 2013 waar mijn nummer, werd afgespeeld door Dutchy. Ik heb er zelf enorm veel waarde aan gehecht en dat hoor ik uiteindelijk ook weer terug in dit nummer. :)

Link to comment
Delen op andere websites

telkens als dit liedje op de radio komt!

Hoe vaak komt dit op de radio? Heb ik daadwerkelijk nog nooit gehoord... puh2.gif

heb het al wel een aantal keer gehoord op radio noord XD

Maar dat is ook op een hand te tellen

Bewerkt: door Dexist
Link to comment
Delen op andere websites

telkens als dit liedje op de radio komt!
Hoe vaak komt dit op de radio? Heb ik daadwerkelijk nog nooit gehoord... :puh:

Dat nummer komt best vaak op de radio hoor. In België toch... :7

Bij mij zijn het er echt veel... Zowat elk nummer van Flash FM en V-Rock. Maar ik ga eerder wel gaan voor de nummers van Flash FM omdat ik alle nummers van V-Rock, Liberty City Rock of LCHC al kende van buiten GTA, dus doet me dat niet zo zeer denken aan de games. Deze topper doet me echter altijd aan Vice City denken:

Laura Branigan - Self Control

Link to comment
Delen op andere websites

Wanneer ik Born Again hoor, denk ik meteen aan San Andreas. Het werd heel veel op de radio gedraaid in de periode dat ik voor het eerst GTA San Andreas speelde. Ik kan niet goed uitleggen hoe het komt, maar het past voor mij meer bij het spel dan de radiozenders die er ingame zijn.

En bij de film Scarface, die ik vaker kijk dan goed voor me is, moet ik veel aan GTA III -vanwege de muziek- en Vice City -vanwege het verhaal- denken.

Link to comment
Delen op andere websites

Bij mij de gehele repertoire van Vice City, elk liedje daarvan kende ik nog niet voor ik het spel begon te spelen, ik was immers nog een broekventje. Ook Hold The Line van Toto uit San Andreas doet me altijd terugdenken aan die leuke zorgeloze tijden. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Voornamelijk de muziek van Radio X doet mij terugdenken aan mijn beginjaren in GTA San Andreas, toen dat station vrijwel altijd opstond. Voornamelijk Been Caught Stealing, Them Bones en Cult Of Personality. Ook K-DST heeft toppertjes die mij bij zijn gebleven en mij nog altijd doen denken aan San Andreas, zoals Barracuda, A Horse With No Name en White Wedding. Ik krijg op het moment van typen alweer helemaal zin om GTA San Andreas op te starten. :puh:

Vice City had ook geweldige muziek die altijd een typisch gevoel op doet wekken, zoals Self Control, Video Killed the Radio Star, en zo kun je nog wel even doorgaan. Ook GTA IV heeft nummers die ik gelijk associeer met het spel, zoals 1979 (alsof ik weer door Broker rijd :puh:) en Schweine (als je in het prille begin in Roman's Cab stapt). Heerlijk hoe die muziek van GTA bijblijft en je misschien wel de mooiste herinneringen biedt! Overigens zijn het ook bepaalde radiocommentaren die me gelijk aan GTA doen denken, zoals "Hello, I'm Sage, and yes, that is my real name and if you don't believe me, you can go fuck yourself!" of "Isn't that a great song? So much better than cartoons. I hate cartoons! They're so stupid and cheery. Life is not cheery!". Ik hoor het haar zo nog zeggen. :puh: Ook heb je nog de legendarische "This is Toni and you're on Flash, where we play nothing but the best pop music, all day, every day until the end of time. Which could be tomorrow, so live like it's forever, tonight".

Heerlijk, graven in die herinneringen. Leuk topic!

Link to comment
Delen op andere websites

Hmmmm .... heb volgens mij nog nooit iets gehoord of gezien wat ik direct aan GTA linkte, maar als er dan toch iets zou zijn dat dit met me zou doen dan moet dat wel het nummer Dominion/Mother Russia vd Sisters of Mercy uit GTA IV zijn. Dat nummer heeft er voor gezorgd dat ik de band ontdekt heb en fan geworden ben, maar ja ... aangezien ik niet eens meer weet hoe de zender heette die het nummer draaide ... :?

Bewerkt: door FcUtreg4Life
Link to comment
Delen op andere websites

Zeker wel hoor. In GTA V zitten San Chianski Mountains die rechtstreeks gebaseerd zijn op de San Gabriel Mountains die je op de foto ziet. Het is hem vooral de afstand die je wat onderschat door die foto. Die bergen liggen op 40-50km van Los Angeles af. Mt Chiliad ligt met zijn 12km toch dichterbij Los Santos. Het perspectief (en de lichtjes andere locatie) doen het hem.

aangezien ik niet eens meer weet hoe de zender heette die het nummer draaide ... :?

Vladivostok FM! :o

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...