Jump to content
Joriz

Is Watch Dogs de nieuwe Grand Theft Auto concurrent?


Het door Ubisoft gemaakte spel Watch Dogs komt volgende maand eindelijk uit. Al lijkt het op eerste indruk een shooter, zoals vele andere. In diverse previews, filmpjes en op ons forum is al echter de vergelijking met Grand Theft Auto gemaakt. Al speelt in het spel hacking een grote rol (alle stoplichten bijvoorbeeld op groen zetten), speelt dit spel zich af binnen de grote open wereld van de stad Chicago, waar je net zoals in GTA elke auto kan jatten, vrij rond racen en de inwoners van de stad het leven zuur kan maken. Daarnaast probeert Ubisoft Watch Dogs neer te zetten als serieus spel (in tegenstelling tot GTA clones zoals Saints Row) waarbij ook het verhaal een belangrijke rol speelt. Een groot verschil bij dat serieuze ten opzichte van GTA is dan ook dat het in leven houden en beschermen van mensen ook een grote rol speelt.

Aangezien Watch Dogs op 27 mei al uit komt is het natuurlijk de vraag of er een tegenactie gaat komen vanuit Rockstar Games. Al lijkt het me sterk dat er op dezelfde dag iets vanuit Rockstar gaat gebeuren is het mogelijk dat Rockstar Games een week daarvoor wel weer een grote update aan GTA Online uitbrengt. Denk hierbij dus aan The High Life Update of heel misschien toch eindelijk de GTA Online heists.

Mijn vragen dus aan jullie: Wat vinden jullie van Watch Dogs? Denken jullie ook dat het op Grand Theft Auto lijkt en verwachten jullie ook een tegenactie van Rockstar Games?

Story trailer van Watch Dogs

Watch Dogs ligt 27 mei in de winkels en is verkrijgbaar in vele edities voor Microsoft Windows, PlayStation 3, PlayStation 4, Wii U, Xbox 360 en Xbox One.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Het spel ziet er erg goed uit. Cut scenes zien er smooth uit en lip sync is naar mijn mening een stuk beter als bij GTA V. De spellen hebben zeker hun gelijkenissen, en ik zie zat opties die ik graag in V had gehad. (die paaltjes omhoog e.d) Maar toch denk ik dat WD niet kan concurreren met GTA. GTA is gewoon dé baas als het aankomt op sandbox games. Game developers proberen dat te imiteren zodat hun ook een piece of the pie krijgen. Vaak zonder succes (kijk naar SR)

Ik ga de game zeker spelen, maar niet voor lang. Bij dit soort games (sandbox maar géén GTA) ben ik vrij snel uitgekeken. Of het verhaal moet al fenomenaal zijn.

Rockstar zal denk ik niks groots doen tegen de release van Watch Dogs. Rockstar heeft ook trots. Het lijkt me niet dat ze bang zijn dat Ubisoft hun van de sandbox troon stoot. Mensen zullen Watchdogs sowieso wel gaan spelen, maar als het tegenvalt rennen ze allemaal terug naar Los Santos! Daar durf ik wel een Eurootje op in te zetten! :')

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

De trailer ziet er veel belovend uit en ik ben benieuwd hoe het zal zijn om het te spelen.

Een vriend van me krijgt de game gratis van Ubisoft dus zodra hij hem heeft, gaan we hem spelen en zal ik mijn oordeel kunnen geven. Maar voor nu lijkt het me een vette game!

Gameplay:

Bewerkt: door ERRWINS

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

ik ben bang dat als ik en nex gen console heb dat ik no life dit spel ga spelen veral dat hacken ect lijkt me vet

de grapisch vind ik mooier dan gta v

Bewerkt: door tjarda1999

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Dat de vergelijking wordt gemaakt is natuurlijk begrijpelijk. In het algemeen beland je bij freeroaming bijna direct altijd bij GTA, daar is het dan ook om gekend, maar dat betekent natuurlijk niet dat de games daadwerkelijk rechtstreekse concurrenten zijn. Ze zullen daadwerkelijk enkele overlappende punten hebben, maar ik zie ze beide focussen op andere aspecten wat ze in een andere niche steekt. De kans is dus zeer groot dat ze helemaal niet echt zullen concurreren maar eerder naast mekaar zullen bestaan in het freeroam-universum. Een beetje zoals Assassin's Creed en Grand Theft Auto dat doen. De community zal wel voor een bepaald gedeelte uit dezelfde individuen bestaan, maar het lijkt me eerder een zaak van "en" dan "of".

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Watch Dogs is totaal niet vergelijkbaar met GTA. beiden zijn sandboxgames, maar daar houd de gelijkenis direct op ook. Dus nee ... ik verwacht niet dat het 'n concurent zal worden, omdat ik bij concurentie denk aan iets wat andermans marktaandeel inpikt. Ik zie dat hier niet gebeuren. GTA liefhebbers hebben GTA al en zullen wellicht (ik iig niet) ook Watch Dogs aanschaffen. Het is echter geen of of verhaaltje. Zouden beide games om en nabij gelijktijdig uitgekomen zijn, dan kun je idd van concurentie spreken, nu niet.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Daar kan ik pas echt over oordelen, als ik het spel gespeeld heb. Een nog niet uitgebracht spel ziet er natuurlijk altijd beter uit dan spellen die al uitgebracht zijn. Ik verwacht niet al te veel van Watch Dogs. Desondanks koop ik hem nog wel, wanneer de zomervakantie voor de deur staat ;)

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Slechte aanpak van Rockstar Games als je 't mij vraagt. Ofwel hebben ze 't op een akkoordje gegooid met Ubisoft wat betreft de PC versie van GTA V. Ik ga WatchDogs waarschijnlijk wel kopen, maar mogelijk wacht ik daarmee tot de Steam Summersales.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...