Jump to content

Assassin's Creed Unity


TekaLoca

Recommended Posts

Assassin's Creed Unity

Ontwikkelaar: Ubisoft

Uitgever: Ubisoft

Genre: Actie/Avontuur

Platforms: Xbox ONE en PlayStation 4 (naar alle schijn)

Aantal spelers: Onbekend

Release: Q4 2014. Exacte datum moet nog aangekondigd worden.

Demo: Onbekend

Een vallende guillotine, de gangen van het paleis van Versailles, de Notre Dame, de bekende mysterieuze figuur met de kap die over het straatrumoer uitkijkt: 'Assassin's Creed: Unity', een nieuwe aflevering uit de 'Assassin's Creed'-reeks die dit najaar op de markt komt, heeft de Franse Revolutie als decor. Uitgever Ubisoft kon niet anders dan 'Unity' vervroegd aan te kondigen: eerder deze week waren er beelden uit een heel vroege versie van de game uitgelekt op het internet.

Het Franse gamehuis Ubisoft was nog helemaal niet klaar om de nieuwe 'Assassin's Creed'-game aan te kondigen. Maar nadat een aantal screenshots van de nog in ontwikkeling zijnde game werden gelekt aan de Amerikaanse website Kotakukon het bedrijf niet anders. Vandaag verscheen er een 'teasertrailer' op YouTube, waarin Ubisoft bevestigt wat iedereen ondertussen al wist: de zevende episode uit de gamesaga heet 'Assassin's Creed: Unity', en speelt zich af tijdens de Franse Revolutie.

In zekere zin is het een vreemde démarche van Ubisoft, omdat het tijdperk in kwestie al achter de rug leek. De producers van de 'Assassin's Creed'-serie verklaarden enkele jaren geleden al dat iedere genummerde aflevering (wat 'Unity' niet is) zich afspeelt in een nieuw tijdperk, en met een nieuwe protagonist wordt gespeeld. Op die manier spitste de eerste game zich toe op de Kruistochten, pakte de tweede de Renaissance aan, terwijl de derde genummerde game twee jaar geleden - met de Amerikaanse revolutie - het tijdperk van de Verlichting inluidde. Vorig jaar werd er ineens een stap terug in de tijd gezet met 'Assassin's Creed IV: Black Flag', dat zich afspeelde tijdens het hoogtepunt van de grote handels- en scheepsimperia in de vijftiende eeuw. Waar hoort 'Assassin's Creed: Unity' dan thuis? In de Verlichting dus, wat het een aanverwante titel zou maken van 'Assassin's Creed III'.

Mogelijk wordt die game nu uitgebreid tot een cyclus, net zoals 'Assassin's Creed II' later werd versterkt met 'Assassin's Creed: Brotherhood' en 'Assassin's Creed: Revelations'. Is de figuur die over de menigte uitkijkt in deze teasertrailer dan Connor Kenway, het hoofdpersonage uit 'Assassin's Creed III'? Als Ubisoft zijn eigen regels volgt, zou dat tenminste zo moeten. Op zich is het ook mogelijk, want de Franse Revolutie brak, in 1789, enkele jaren na het einde van de Amerikaanse onafhankelijkheidsoorlog (1775-1783) uit - genoeg tijd dus voor een scheepsreis van Noord-Amerika naar Europa.

Het is nu afwachten of gamingsite Kotaku ook gelijk had over dat andere gelekte feit waarover ze berichtte: dat er dit jaar twee nieuwe 'Assassin's Creed'-afleveringen op de markt komen - de ene op de nieuwste generatie consoles (PlayStation 4 en Xbox One), de andere op de oude generatie (PlayStation 3 en Xbox 360). Over die tweede titel repte Ubisoft met geen woord, maar de trailer geeft duidelijk aan dat 'Unity' op de nieuwe ('next-gen'-) gametoestellen zal verschijnen.

http://www.hln.be/hl...Revolutie.dhtml

Overige filmpjes zullen in onderstaande spoiler komen te staan:

Screens:

Uitgelekte in-game screenshots:

xcruoevhlkasv5krr0sz.png

tiqke0prxcukw3r7v3if.png

ejqhpkhsm7oa7dy5e2fq.png

w85dltilitcpzetoeqvh.png

*Informatie zal bijgewerkt worden wanneer er meer bekend is*

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 125
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • KoningJesper

    26

  • moechy

    18

  • TekaLoca

    9

  • Kaitjee98

    9

Ik ben zeer benieuwd naar deze game. Assassin's creed 3 vond ik niet zo zeer geweldig. Ik heb black flag nog niet gespeeld, maar die lijkt me in ieder geval wel heel erg leuk.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind en vond deel 4 echt geweldig, dit is echt een van de beste game serie's vind ik. Alleen jammer dat het voor next-gen is. Al denk ik wel dat ik op mijn verjaardag, in januari, een PS4 ga vragen met dit spel erbij. Het ziet er echt super uit en het thema spreekt mij aan.

Link to comment
Delen op andere websites

Als ik tegen die tijd weer werk heb, en dus geld voor 'n PS4, dan gaat die er zeker komen. Anders ook, maar dan niet direct bij release. De PS3 game waar ook even aan gerefereerd werd, komt er sowieso ook. Ben al sinds de release van 1 zwaar fan vd game en heb alleen de hand-held variaties nog niet gespeeld. Liberations HD heb ik wel al, maar daar moet ik nog aan beginnen. Ben alleen momenteel nog iets te druk met GTA Online.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 5 weken later...

Unity is waarschijnlijk de game waarom ik baal dat ik geen next-gen console heb. Ik heb zo'n zin om nog eens een AC te spelen in een echt levendige en degelijke omgeving en Parijs zal het hem worden. Maar Unity zal moeten wachten... Maar dan is het alleszins iets waar ik naar kan uitkijken de komende jaren.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb eigenlijk nog nooit een AC-game gekocht of gespeeld, maar vind ze er altijd wel leuk uitzien. Deze ziet er ook prachtig uit, zeker qua setting. Helaas is een current gen console ook niet voor mij weggelegd voorlopig, ik blijf nog even bij de PS3.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb eigenlijk nog nooit een AC-game gekocht of gespeeld

Schaam je, niet negatief bedoeld ofzo maar ik zou eerst Assassins Creed: II kopen dan gaat er een nieuwe wereld voor je open! Je kan ook met deel 1 beginnen maar die is wat te langdradig en heeft weinig te bieden qua gameplay maar dan begrijp je het verhaal wel beter.

Link to comment
Delen op andere websites

AC I is inderdaad geen vereiste om AC II te begrijpen, het geeft je meer achtergrondkennis en je zult sneller weg zijn met wat men je uitlegt, maar het is helemaal geen verplichting. Ik zou je in ieder geval aanraden om de combo AC II en Brotherhood aan te kopen en spelen, fantastische gameplay en vooral II een fantastische ervaring. Vanaf Revelations begint het zwaartepunt en de focus van de games wat te veranderen. Hoewel Revelations in mijn mening het beste verhaal van allemaal heeft is het wel duidelijk een minder spel en vanaf III merk je echt grote verschillen in gameplay.

Eigen keuze natuurlijk, maar ik zou je toch aanraden om II en Brotherhood aan te kopen. Ze kosten nagenoeg niets meer, dus je krijgt veel spel voor je geld.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...