Jump to content

Cover vs. Origineel


_Night-Men_

Recommended Posts

  • Reacties 136
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • NicolaB

    18

  • SpacyColours

    16

  • Foreigner97

    13

  • FcUtreg4Life

    12

Op zich vind ik Eminem's Toy Soldiers beter dan Martika's, maar ... aangezien het hier imo geenszins 'n cover betreft, maar louter 'n mix van samples en eigen muzikale invulling, ga ik toch voor Martika. Voor 'n cover zou de tekst ook in grote lijnen gelijk moeten zijn, dat is nu niet het gaval.

My Way

Origineel van Frank Sinatra

Cover door Elvis Presley

Ik ga voor Elvis. Die man had zo'n fantastisch stemgeluid, daar kan nu nog niemand aan tippen. Daarbij lijkt het wel alsof dit nummer speciaal voor hem geschreven is. Het sluit niet alleen naadloos aan bij z'n stemgeluid, maar het verhaal vd plaat is 'n perfecte weerspiegeling van hoe hij in het leven stond.

Bewerkt: door FcUtreg4Life
Link to comment
Delen op andere websites

Ik kende beide versies al en hoewel ik het origineel met Jay-Z mooi vind, vind ik die solo van Alicia Keys nog veel mooier. :Y

Origineel: Bunny Walters - Brandy (1971)

Cover: Westlife - Mandy (2003)

Link to comment
Delen op andere websites

Goh ... en ik maar denken dat het nummer van Barry Manilow was. Niet dus. :? Ik ga overigens voor Westlife al vind ik die weer minder goed dan Barry Manilow's Mandy. Toch vind ik die meerstemmige uitvoering wel wat hebben en van het origineel was ik niet echt kapot. Kan komen omdat ik ook die minder vind dan Barry's uitvoering en dat toch altijd als origineel zal zien, al is het 't niet. Eigenlijk was dit dus 'n keuze tussen twee mindere covers voor mij, en Westlife scoort daarin het beste.

Kiss

Origineel van Prince

Cover door Tom Jones

Ik zeg gelijkspel, vind ze alletwee erg leuk.

Link to comment
Delen op andere websites

De versie van Westlife vind ik weinig verheffend. Niet slecht ofzo, maar ook niets beter dan het origineel. Ik hou het dus op Billy Joel.

Im'Easy

Origineel van The Commodores

Cover door Faith No More

Het origineel vind ik zeker 'n lekker nummertje, maar Faith No More fan als dat ik ben ga ik toch voor de cover. Die is zoooo lekker, had best 'n uur langer mogen zijn.

Bewerkt: door FcUtreg4Life
Link to comment
Delen op andere websites

Ik had me nog nooit echt verdiept in het origineel van The Commodores, en ik moet zeggen dat de keuze lastiger is dan voorheen verwacht. Beide versies zijn heerlijk, maar die van The Commodores komt iets vlotter en vrolijker over. Ik denk dat ik in dit geval voor The Commodores ga. yep.gif

Origineel van Shocking Blue

Cover van Nirvana

Link to comment
Delen op andere websites

Wijlen mijn bovenbuurman draaide het origineel tot in den treure, dus het is zeer verfrissend om de cover te horen. Daarbij zien de dames van The Corrs er ook nog eens erg apetijtelijk uit, dus de keuze was snel gemaakt.:puh:

Don't You Forget About Me

Origineel van The Simple Minds

Cover door Smash Mouth

De cover rockt wel lekker moet ik zeggen, maar toch ... voor mij gaat er niets boven het origineel vd Simple Minds. Stukje jeugdsentiment. ;)

Bewerkt: door FcUtreg4Life
Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het beide niet slecht, maar ook niet heel goed goed (6 á 7 werk). Als ik dan toch moet kiezen, kies ik voor R.E.M. . Vooral omdat ik het einde daarin mooi vind (vanaf 4 min).

Bammerdebam, iemand is me voor met een mooier nummer :D

Simple Minds all the way...

http://grooveshark.com/s/Don+t+You+Forget+About+Me+12/3vMpJS?src=5

Echt, dat is zo'n goed nummer eh <3 laalalalalaalalaalaaaal lalaaaaa

Vandaag voor u: Kalinka, gezongen door Red Army Choir en andere instrumentale versie

https://www.youtube.com/watch?v=4QDnH1pCC20

Link to comment
Delen op andere websites

Oke, ik had verwacht dat ik de instrumentale versie beter zou vinden, simpelweg omdat ik nooit zo vrolijk wordt van operastemmen. Tenor, Bas, Bariton etc., geen idee wat het was, maar het is gewoon niet mijn ding. Toch vond ik de Red Army Choir muzikaal gezien toch net ff beter klinken.

I Love Rock 'n' Roll

Origineel van The Arrows

Cover door Joan Jett and The Blackhearts

Nu wou ik eigenlijk als cover Britney Spears nemen, maar toen kwam ik erachter dat het origineel helemaal niet van Joan Jett was. Zo leer je nog eens wat. Hoe dan ook is de Joan Jett uitvoering voor mij nog steeds de betere, zelfs een van m'n all-time favorite songs, maar vind het origineel en de Britney cover ook prima aan te horen.

Bewerkt: door FcUtreg4Life
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb het origneel van The Arrows altijd al wat beter gevonden. Hoewel er uiteraard weinig mankeert aan een rockchick als Joan Jett, prefereer ik een mannelijke stem in dit nummer; zeker die van Alan Merril.

Origineel van Adele:

Cover van Our Last Night:

Je moet er wat van houden, maar de versie van Our Last Night klinkt mij honderden keer beter in de horen. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Our Last Night past ook beter in mijn muzieksmaak dan Adele. Maar ... ik vind Adele's uitvoering echter wel perfect passend bij James Bond, waar het nummer uiteindelijk voor bedoeld is, dus daarom kies ik toch voor haar.

Cats in the Cradle

Origineel van Harry Chapin

Cover door Ugly Kid Joe

Voor mij is de keuze hier snel gemaakt. De cover vind ik 10x beter dan het origineel wat ik echt 'n baggernummer vind.

Bewerkt: door FcUtreg4Life
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...