Jump to content

Cover vs. Origineel


_Night-Men_

Recommended Posts

Ik ga voor het origineel. Mijn gevoel zegt me dat hij er meer gevoel in heeft zitten :)


Origineel:

Cover:

Nee, dit is niet verkeerd geplaatst. De rock band kon niet doorbreken met dit nummer. Toen Natalie het hoorde zag ze een potentieel goed nummer en vroeg of ze een cover mocht maken. De rest is geschiedenis :)

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 136
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • NicolaB

    18

  • SpacyColours

    16

  • Foreigner97

    13

  • FcUtreg4Life

    12

De versie van Natalie doet me meteen natuurlijk aan die tijd denken :puh: maar eigenlijk vind ik die stem echt stukken beter van Ednaswap (stuk minder zeurderig ^^). Mijn bokaal gaat dus naar Ednaswap

De originele:

Lola extended mix:

Link to comment
Delen op andere websites

Het origineel heb ik wel eens gehoord maar kende ik niet goed. Erg mooi nummer. Die extended versie maakt het er naar mijn mening niet mooier op. Ik kies dus het origineel.

Om even in Franse sferen te blijven (hoewel het origineel door een Algerijn, en de cover door een Deense rapformatie gezongen is)

Khaled - Aïcha

Outlandish - Aïcha

Link to comment
Delen op andere websites

Creatieve en mooie uitvoering van Don't Stop Believin', maar niks kan opboksen tegen het origineel van Journey. (Het stemgeluid van) Journey hoort gewoon bij deze plaat, punt.

Het origineel:

Cover:

Valt niet te vinden op YouTube, dus hier een linkje naar GrooveShark.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...
  • 4 weken later...

Hoewel de cover werkelijk waar prachtig is, kan hij simpelweg niet tippen aan het gevoel van het origineel. Dat sfeertje zit er zo ingeramd bij dit nummer, waardoor een cover nog steeds mooi kan zijn, maar nooit de plaats van het origineel in zal nemen.

Origineel:

Cover:

Link to comment
Delen op andere websites

Zeker een lastige. Het is een fantastische cover, maar puur door Ian vind ik het origineel beter. Zijn stem draagt het volledige nummer. Helemaal gezien de nogal donkere toon van het nummer. Ondanks dat ik de cover muzikaal gezien sterker vind.

Dit is strikt genomen geen cover, maar afijn.

The Delfonics - Hey Love

The Notorious B.I.G. - Playa Hater

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...
  • 3 weken later...

Ik vind de versie van Gwen Stefani eigenlijk beter bloos.gif Als ik dan toch moet kiezen tussen deze twee, dan toch het origineel.

Origineel

Het originele van Outkast

Cover

De cover van Balthazar, een cover die ze voor Studio Brussel hebben gemaakt

Link to comment
Delen op andere websites

Tja, dit is weer zo'n geval waarbij ik de cover vele malen vaker heb gehoord dan het origineel, dus de versie van Bob Dylan was even wennen. Muzikaal gezien vind ik Hendrix' versie het best (met name het intro), maar de stem van Dylan klinkt mij een stukje aangenamer in de oren. Hoewel hij niet heel kalm zingt, heeft zijn stem een zachte sound die ik wel kan waarderen. Ik ga in dit geval voor het origneel. :)

Origineel:

Cover:

Link to comment
Delen op andere websites

Hoewel het orgineer calm en rustgevend klinkt, vindt ik er zelf niet zo heel veel aan. Er zit niet echt een gevoel in voor mijn.

De cover, ja.... Het klinkt wel leuk maar ik vindt het allemaal maar niet passen. Maar toch vindt ik de cover wat meer gevoel hebben. Ik ga dus voor de cover.

---

Orgineel:

Cover:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...