Jump to content

Cover vs. Origineel


_Night-Men_

Recommended Posts

LOOL The Riddle wilde ik nou net gaan posten. :7 Anyway, ik hoorde destijds de versie van Gigi D' Agostino als eerste. Denk ook dat die populairder en bekender is. Toch vind ik het orgineel van Nik Kershaw echt stukken beter en het blijft gewoon een lekker nummer he. :tu:

Orgineel van Bowie

Nirvana's cover

https://www.youtube.com/watch?v=62XGbKgL_dI

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 136
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • NicolaB

    18

  • SpacyColours

    16

  • Foreigner97

    13

  • FcUtreg4Life

    12

Briljante keuze, maar mijn keuze wordt op zo'n manier niet veel makkelijker. :puh: Bowie's versie komt een heel stuk levendiger over dan die van Nirvana: laatstgenoemde is me iets te zeurderig of te slepend. Het origineel is daarentegen lekker levendig en daar past het ietwat hogere intro ook beter bij. De omvangrijke slagwerksectie is overigens ook een flink pluspunt, met name de aanhoudelijk doorzeurende guiro en de lekker volle drums. Lijkt me duidelijk: het origineel komt als beste uit de test.

Origineel:

Cover:

Link to comment
Delen op andere websites

De tweede video werkt niet bij me, dus ik hoop dat je de reggae versie bedoelde (ik vond namelijk niets anders van beef)? In dat geval voluit voor het origineel. Misschien omdat ik daar meer aan gewend ben. Vooral hoe de strofes rustig gezongen zijn en ze plots voluit gaat bij het refrein... kippenvel.


Origineel dat iedereen ongetwijfeld kent:

Corver met een ietwat speciale sound:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben over het algemeen wel te porren voor de wat minder belichte en 'speciale' muziekstijlen, maar deze cover ligt me toch iets minder lekker dan het origineel. Het brengt een (erg lastig te beschrijven) eigen sfeertje mee dat verrassend goed bij het nummer past, maar het wint het niet van het vertrouwde origineel. Interessant stukje muziek, dat wel.

Origineel van Pink Floyd (1967)

Cover van David Bowie (1973)

Ben heel erg benieuwd. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Dit is een zeer lastige, zeg. Het origineel is natuurlijk al een prachtnummer, maar Bowie weet er een zijn eigen draai aan te geven en het toch nog goed te houden. De ingetogen verzen tegenover de laag gezongen, bombastische refreinen geeft het wel iets. Ik denk dat het toch nipt de cover wordt, in dit geval.


Origineel:

Cover:

Link to comment
Delen op andere websites

  • 5 weken later...

De versie van Jimi Hendrix hebben we vaak met ons bandje gespeeld, heerlijk nummer om te spelen. Aangezien ik mezelf wel een fan van The Cure durf te noemen, waren mijn verwachtingen hoog toen ik laatst zag dat zij een cover van Foxy Lady hadden. Nou ja, ''hoog'' - ik had werkelijk waar geen flauw idee wat ik kón verwachten, want The Cure en Jimi Hendrix is niet de meest voor de hand liggende combinatie. En tja, ik moet helaas toegeven dat het me enigermate tegenviel. Het is een aardige cover: hij is heel erg eigen, dat waardeer ik erg. Maar hij overstijgt Jimi Hendrix' versie bij lange na niet.

Origineel van Billy Nicholls:

Cover van The Babys:

Link to comment
Delen op andere websites

De cover is naar mijn mening wel heel braafjes. Als je de cover als eerst luistert, heb je het idee dat je naar een doorsnee nummer zit te luisteren, met een doorsnee opbouw en zonder al te veel verrassingen. Het origineel heeft - mede door het stemgeluid van de zanger - die verrassingen af en toe wel. Wat mij betreft is het origineel zeker beter.

Origineel

Cover

Link to comment
Delen op andere websites

Origineel. Ik vind ze beide best te doen, maar bij het origineel slaat het nummer veel meer binnen dan bij de cover. De cover is muziek, de eerste is net iets 'meer'.

Origineel van The Prodigy:

Cover van Torre Florim/De Staat:

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 maanden later...
  • 4 weken later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...