Jump to content

Cover vs. Origineel


_Night-Men_

Recommended Posts

Bij beide versies heb ik het gevoel dat ik steeds zit te wachten op een bombastische "ontknoping" die steeds maar niet komt. :S Ik neig toch naar de 1943 versie. Spreekt me net iets meer aan.

True Colors

Origineel (Cyndi Lauper)

Cover (Phil Collins)

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...
  • Reacties 136
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • NicolaB

    18

  • SpacyColours

    16

  • Foreigner97

    13

  • FcUtreg4Life

    12

Ik kies die van Cyndi Lauper boven die van Phil Collins. Ik vind haar een veel mooiere stem hebben en samen met een iets ander deuntje maakt het dit nummer wat minder een 13 in een dozijn nummer.


Origineel (Stevie Wonder)

Cover (George Michael)

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Het origineel. Daar zitten veel meer instrumenten bij, terwijl de cover eigenlijk alleen maar een simpele percussie heeft en een baslijntje. Het origineel spreekt me ook veel meer aan.

Origineel

Cover

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...
  • 2 weken later...

Sowieso die van Phil Lynott en ik vind die stem in de cover eigelijk niet zo goed bij het lied passen.. Fijn dat ik dit nummer weer gevonden heb trouwens. :D

'Orgineel' ookal is de melodie geloof ik niet geschreven door dit clubje.

VS

Link to comment
Delen op andere websites

Dat origineel is zo akelig zeurderig, zo erg dat het bijna niet erger kon. Toen luisterde ik de cover en veranderde mijn conclusie niet. De cover is beter, dan het origineel. Klinkt nog best geinig eigenlijk :puh:


Origineel:

Cover:

Link to comment
Delen op andere websites

Toen ik het nummer hoorde was ik er al zat van, hetzelfde geldt voor de cover dus het was moeilijk kiezen. Het was al moeilijk om beide nummers te luisteren maar ik denk dat ik toch voor het origineel ga.

Origineel:

Cover:

Bewerkt: door Asphyxiated
Link to comment
Delen op andere websites

Hier kies ik ongetwijfeld het origineel. Vanaf de eerste seconde van de cover wist ik al dat hij niet goed ging zijn. Op zich valt de cover nog mee, maar dat blaasinstrument maakt het nummer slecht. Geef mij maar David Bowie, dat klinkt rustiger.

Origineel:

Cover:

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...

Eigenlijk vind ik deze cover een beetje een slap aftreksel van het origineel. De versie van Seger kent meer opbouw, is muzikaal interessanter en klinkt veel 'echter'. De versie van Metallica doet me niet heel veel.

Origineel:

Cover:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...