Jump to content

Cover vs. Origineel


_Night-Men_

Recommended Posts

  • Reacties 136
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • NicolaB

    18

  • SpacyColours

    16

  • Foreigner97

    13

  • FcUtreg4Life

    12

Ik ga voor de cover! Beetje meer up-tempo. Al zou het ook kunnen omdat die voor mij als het origineel klinkt... Hoe dan ook, cover vind ik beter. :)

Om in de GTA style te blijven: I want to know what love is.

Origineel door Foreigner:

Cover door Mariah Carey:

Moet zeggen dat ik de cover ook echt prachtig vind. :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Foreigner natuurlijk! Vind het stukken beter klinken dan de versie van Mariah Carey. Blijft een heerlijk nummer. :)

Slade - Cum on feel the noize

Quiet Riot - Cum on feel the noize

Bewerkt: door Dr.Oppai
Link to comment
Delen op andere websites

Ik ga voor Quiet Riot. Ten eerste brengt me dat terug naar Vice City, naar het machtige V-Rock! Daarnaast vind ik het ook beter klinken als hun het uitvoeren en zit er meer 'leven' in.


Origineel:

Cover

Link to comment
Delen op andere websites

Wow ... de ene nog waardelozer dan de ander, beide zangers vind ik echt bagger. Het nummer (muziek, tekst) zelf vind ik wel oke, dus dan ga ik maar voor het origineel. Uiteindelijk hebben zij het geschreven.

Nothing Compares 2 U

Origineel van Prince (in iets aangepaste live versie)

Cover door Sinead o' Connor

Hoewel ik 'n groot Prince fan ben, heeft hij er bij dit nummer goed aan gedaan hem aan Sinead te geven. Iedere keer dat ik haar uitvoering hoor krijg ik, net als zij in de clip, tranen in m'n ogen. Zo mooi.

Bewerkt: door FcUtreg4Life
Link to comment
Delen op andere websites

Mmmm, deze is pittig! Beide versies hebben hun charmes, maar ik vind de stem van Sinéad O'Connor nét wat lekkerder en passender. 't Blijft een lastige keuze, maar ik ga dus voor de cover.

Origineel van Led Zeppelin:

Cover van Lou Gramm (zanger van Foreigner) en Zakk Wylde (bekend van meerdere bands/artiesten):

Link to comment
Delen op andere websites

Klassiekers als deze moet je afblijven. Zeppelin dus.

Emma

Origineel van Hot Chocolate

Cover door de Sisters of Mercy

In dit geval ga ik persoonlijk voor de cover vanwege de depressieve lading die hun aan het nummer geven. Dat donkere zwaarmoedige geluid past imo 100x beter bij de tekst.

Bewerkt: door FcUtreg4Life
Link to comment
Delen op andere websites

Sorry maar ik vind de cover echt 10x niks. Het origineel wordt uitgevoerd door een goede band en brengt die lekkere soul vibe met zich mee. Altijd als ik het nummer hoor, gaat de volume knop ook wat hoger. Dus ik denk dat het al duidelijk was dat ik voor het origineel kies :)


Origineel:

Cover:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ga voor de coverversie. Simpelweg omdat ik het met meer stemmen mooier vind, eigenlijk.

Origineel (Roxette - Listen To Your Heart):

Cover (DHT - Listen To Your Heart):

Vanaf nu is de regel in dit topic veranderd van "Maximaal 1 post per 3 dagen" naar "Maximaal 1 post per dag". Hetzelfde geldt voor het topic "Rate Het Nummer Boven Je!"

Link to comment
Delen op andere websites

Gloria Jones - Tainted Love

Soft Cell - Tainted Love

Hmmm ... dacht altijd dat het origineel van Soft Cell was, nooit geweten dat dat eigenlijk 'n cover is. Maar goed, ik vind het origineel ... ahum ... de cover in dit geval beter, maar er is nog 'n cover die ik zelfs meer waardeer. Daar gaan jullie het vast niet mee eens zijn, maar dat is deze:

Marilyn Manson

>>> Door Guardian1980: Waar ik het vooral niet mee eens ben, is dat je geen nieuwe cover/original plaatst irri.gif <<<

Link to comment
Delen op andere websites

Omdat de post hierboven niet compleet is, reageer ik op Spacycolours.

Mijn stem gaat toch echt naar die van Roxette. Lekker uniek, inclusief betere muziek :D

De cover is zeker niet slecht, maar overtreft de versie van Roxette niet.

Link to comment
Delen op andere websites

>>> Door Guardian1980: Waar ik het vooral niet mee eens ben, is dat je geen nieuwe cover/original plaatst irri.gif <<<

Met alle respect, maar ten eerste was de cover wel nieuw. Alleen het origineel was dat niet, maar er staat dan ook nergens in de regels dat 'n origineel niet meerdere malen gebruikt mag worden. Dus ... ik begrijp je probleem eigenlijk niet. Als je nou 'n probleem had gehad met het feit dat ik vergat te reageren op SpacyColours, dan had ik je begrepen. Nu vind ik het modereren om het modereren, zonder de regels van het topic te kennen.

Omdat de post hierboven niet compleet is, reageer ik op Spacycolours.

Mijn stem gaat toch echt naar die van Roxette. Lekker uniek, inclusief betere muziek :D

De cover is zeker niet slecht, maar overtreft de versie van Roxette niet.

Dat was ik idd vergeten, maar ik deel je mening.

Waar het jouw bijdrage betreft ga ik voor Chantal Janzen. Ben sowieso geen fan van Rowen Heze dus het is imo al snel beter, maar het orkest en de fluwelen stem van Chantal passen echt perfect bij dat nummer.

People are Strange

Origineel van The Doors

Cover door Echo and the Bunnymen

Voor mij zijn beiden even goed, al heb ik 'n lichte voorkeur voor de cover. Dat heeft echter niets te maken met 'n betere muzikale invulling of de zangkwaliteiten vd zanger, maar alles met de film The Lost Boys waar dit nummer in gebruikt werd en waar ik altijd aan moet denken zodra ik het hoor.

Bewerkt: door FcUtreg4Life
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...