Jump to content

Cover vs. Origineel


_Night-Men_

Recommended Posts

  • Reacties 136
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • NicolaB

    18

  • SpacyColours

    16

  • Foreigner97

    13

  • FcUtreg4Life

    12

Ik kende enkel de versie van Johnny Cash, dus daar heb ik al het meest naar geluisterd. Ik vind het meer ingetogen en dat past ook beter bij het lied en het thema van het lied. De cover wint deze stand-off dus.


Origineel:

Cover:

Weer CHVRCHES, ja. En weer eigenlijk totaal anders dan het origineel.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Ik vind het beide niet heel erg top, want ik mis echte goede muziek (muzikaal). Dat van CHVRCHES is dan wel volledig gezongen en dat verdient dan mijn voorkeur. Maar toch is het muzikaal nog wat minder gedaan. Ik vind het erg moeilijk, maar ik voel me uiteindelijk toch meer aangetrokken door de versie van Janelle Monáe.

Voor velen klinklaar. Ik vind ze beide wel leuk.

Origineel:

Cover/Mix:

+filmpje

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...

De coverversie hoor ik vaak genoeg voorbij komen op de zaterdagavond, daarvoor is dat nummer wel echt tof. Alleen het origineel vind ik toch wat meer hebben, bijvoorbeeld het gedeelte vanaf 03:45 maakt de plaat helemaal af. De cover heeft een funky sound, maar dat zit al best wel veel in het origineel. Origineel blijft voor mij toch de nummer één.

Ain't nobody doet het goed in de hitlijsten en veel mensen hebben geen eens een idee dat het een cover is:

Origineel:

Cover:

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

Moeilijk, ik vind het beide zo z'n charmes hebben. Het origineel is in het algemeen gewoon goed en bij de cover vind ik het mooi dat de piano duidelijk naar voren komt. Qua stem vind ik de cover echter minder dan het origineel, daarom kies ik uiteindelijk voor het originele nummer


Een van de moeilijkste keuzes origineel vs. cover voor mij is het nummer "I got you babe", dat van origine in '65 door het echtpaar Sonny & Cher werd gezongen. In deze versie hoor je echt die hechtenis terug in de zang.

Later, in '85, kwam UB40 met een heerlijk klinkende reggaecover. Nogmaals: ik kan echt niet kiezen, hopelijk jullie wel :puh:

Origineel:

Cover:

Link to comment
Delen op andere websites

  • 5 weken later...

Ik vind het origineel beter. Bij de cover heb ik het gevoel alsof het wat in het ritme is geforceerd om er toch maar een reggae nummer van te kunnen maken.


Origineel:

Cover:

Cover is gemaakt ter gelegenheid van de 10e verjaardag van het nummer. Wat gaat de tijd toch snel, zeg.

Link to comment
Delen op andere websites

Moeilijk kiezen, ik denk dat ik toch voor die eerste ga. Die laatste is misschien leuker als je die eerste al goed kent. Het nummer doet me trouwens sterk aan twee andere nummers kennen, misschien vind je die ook wat:


Anyway, hier de volgende:

Origineel: Toto - I Won't Hold You Back

Cover: Roger Sanchez - Another Chance

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Geen idee dat het origineel van Toto was. Ik ben zelf opgegroeid met de cover van Roger Sanchez en dat is dus degene die ik het beste ken en ook het beste vind. De twee nummers zijn echt heel verschillend van elkaar qua stijl en ik vind die van Roger Sanchez toch beter bij het lied passen.


Origineel:

Cover:

Benieuwd wat jullie hiervan maken :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Doe mij dan de cover maar. Het origineel is zo saai als wat. :( De cover klinkt ten minste nog ergens naar. :)

Origineel

Cover

Dit nummer is ik weet niet hoe vaak gecovered, maar dit is toch echt mijn favoriet. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Het origineel is puur. Gitaartje, wat tikwerk en een goude stem. De cover heeft dan wel drums erbij en wat harder gitaarwerk, maar het klinkt imo ook wat minder geslepen. Het origineel heeft mijn stem.

Origineel

Cover 1

Cover 2

12" voor de 80ies liefhebbers:

Het origineel is ook hier vaak gecoverd. Om wat variété te bieden: 2 verschillende covers, diverse stijlen, uit verschillende decennia.

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...
  • 4 weken later...

Moeilijk om hier wat van te zeggen, aangezien je cover compleet instrumentaal is. Ik ken meerdere covers van dat nummer en die zijn lang zo gek nog niet. Ik ga voor het origineel dit keer, puur om zijn zang. De muziek vind ik iets minder.

Origineel:

Cover:

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

Damn, ik vind het al moeilijk om uberhaupt te beginnen aan het origineel

KRAAIIN AT DE DISKOTEEEK!

:dans: :dans: :dans:

Oke, ook het origineel maar even luisteren dan.

Hmm, muzikaal vind ik hem wel beter. Maar de stemmen komen er niet zo lekker in terug. Als het een instrumentale versie was had ik toch het origineel boven die van Alcazar moeten kiezen, dit is niet de instrumentale versie dus gaat Alcazar er mee vandoor (die gitaarsolo is wel echt nice. Ik ga een instrumentale versie ervan opzoeken :puh: ) .

Ps. Ook wel lekkere funk-versie:


Origineel:

Battlefield 1942 theme

Cover:

Battlefield 1943 theme

Persoonlijk vind ik ook dit een leuke versie:

Yo team, RUP!

Alpha, Bravo: Hotel

Charlie: Square

Delta: Suburb

Lets Roll!

(die goude oude tijden als infantry commander op teamspeak :cry: )

maxresdefault.jpg

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...