Jump to content
Joriz

GameSpot geeft GTA Online (onterecht?) een zes!


Het Amerikaanse GameSpot heeft blijkbaar meer dan een half jaar nodig gehad om te besluiten dat GTA Online het lage cijfer van een zes verdient. Al zijn diverse kritiekpunten die Carolyn Petit van GameSpot in de review maakt zeker terecht, vraag ik me af of haar review niet te kritisch is en of op sommige punten het idee van GTA Online niet goed wordt begrepen.

Zo ben ik het zeker eens dat GTA Online geen einddoel heeft, maar dan vraag ik me af of een einddoel wel in dit soort massale online spellen past, iedereen kan natuurlijk zijn eigen einddoel hebben in zo'n groot online spel. Daarnaast komt in de review vooral naar voren hoe chaotisch het spel is en hoe irritant de andere spelers zijn. Blijkbaar heeft degene nog nooit van crews gehoord en de vele gezellige GTA Online meetings die binnen de fansites worden gehouden.

Dat er nog veel aan GTA Online valt te verbeteren en uit te breiden is zeker een punt, maar met dat idee is Rockstar Games ook aan GTA Online begonnen. Daarom kan GameSpot over een paar maanden vast weer een nieuwe review schrijven, met dan hopelijk een hoger cijfer. GTA Online is namelijk nooit af. Binnen enkele weken volgt namelijk de High Life Update, daarna zal op een nog onbekend moment rond de zomer de GTA Online Heists volgen. Verdere updates zijn op dit moment voor GTA Online nog niet bekend, al heeft Rockstar Games zeker plannen voor de toekomst. smile3.gif

Wat vind jij van de review? Is de review te kritisch of wordt er zeker een punt gemaakt waar Rockstar Games nog veel van kan leren?

Bron review/video: GameSpot

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Ik kan de review best begrijpen, GTA V zelf is zeker een goed spel (verhaallijn was ook niet geweldig voor mij persoonlijk) maar de graphics en mogelijkheden zijn zeker goed. Het online gedeelte vind ik zeker tegenvallen, blijkt ook uit het feit dat ik al sinds december geen GTA meer heb gespeeld.

De beloftes waarmee GTA Online een beetje 'geadverteerd' werd zitten er nog steeds niet in, ja dan kan je beginnen over een 'update' die er binnenkort komt maar daar wacht ik al sinds oktober (!) op. Ik vind de progressie die 'geboekt' is in 7 maanden (klopt toch?) wel heel erg miniem buiten wat nieuwe kleertjes en voertuigen, er zit gewoon niets 'revolutionairs' in.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Geen enkel Online spel heeft einddoel. Het enige doel is plezier hebben in het spel met vrienden, community leden of willekeurige vreemden. Een spel afkraken kan iedereen wel.

In de video laat ze constant zien hoe ze word neer geknald door andere spelers terwijl dit niet altijd het geval is als je de juiste sessie binnen komt met vrienden en/of crew leden. Ik vind dit filmpje echt een slechte review omdat ze zo gefocust is op wat het spel slecht doet, dat ze de goede dingen mist. Jammer...

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Geen enkel Online spel heeft einddoel. Het enige doel is plezier hebben in het spel met vrienden, community leden of willekeurige vreemden. Een spel afkraken kan iedereen wel.

In de video laat ze constant zien hoe ze word neer geknald door andere spelers terwijl dit niet altijd het geval is als je de juiste sessie binnen komt met vrienden en/of crew leden. Ik vind dit filmpje echt een slechte review omdat ze zo gefocust is op wat het spel slecht doet, dat ze de goede dingen mist. Jammer...

Maar noem de positieve punten dan eens op? Je zegt het zelf al: "niet altijd het geval is als je de juiste sessie binnen komt met vrienden en/of crew leden.", maar dan heb je dus wel vrienden nodig die dit spel spelen, dit moet je dus zelf 'regelen'.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

In freeroam wil je liefst zo min mogelijk rondhangen. Er bestaat zoiets als nettiquette. Als je iemand - zonder enige reden - neerknalt die net uit een modshop of uit zijn garage komt dan ben je in mijn ogen gewoon een zak. Het bulk van de spelers zal waarschijnlijk ook niet in een actieve crew zitten, en mocht dat wel zo zijn dan is de kans alsnog klein dat men elkaar uit de nood gaat helpen.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ze noemt alle punten op waarom ik me niet aan Online waag. Alleen jammer dat ze geen positieve punten ertegen kan laten wegen (ookal zijn die er maar beperkt). 't Is een beetje te vergelijken met "ik vind dit een k*tspel", zonder enige vorm van beargumentatie.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Geen enkel Online spel heeft einddoel. Het enige doel is plezier hebben in het spel met vrienden, community leden of willekeurige vreemden. Een spel afkraken kan iedereen wel.

In de video laat ze constant zien hoe ze word neer geknald door andere spelers terwijl dit niet altijd het geval is als je de juiste sessie binnen komt met vrienden en/of crew leden. Ik vind dit filmpje echt een slechte review omdat ze zo gefocust is op wat het spel slecht doet, dat ze de goede dingen mist. Jammer...

Maar noem de positieve punten dan eens op? Je zegt het zelf al: "niet altijd het geval is als je de juiste sessie binnen komt met vrienden en/of crew leden.", maar dan heb je dus wel vrienden nodig die dit spel spelen, dit moet je dus zelf 'regelen'.

Positieve punten:

- Missies, Races, Deathmatches die je kunt doen met iedereen

- Je kunt ook de good guys leren kennen in Online en ze toevoegen. Zo heb ik er ook een paar leren kennen.

- Je eigen karakter maken gebaseerd op ouders en groot ouders.

- Je begint als een nobody die niets heeft maar je kunt je eigen woning en auto's bij elkaar verdienen.

- Crew leden zijn zo gevonden op Social Club, dat is geen enkel probleem. Zij zorgen voor leuke meetings en Online ervaringen.

Natuurlijk is GTA Online niet altijd rozengeur en maneschijn maar om alleen de negatieve dingen te laten zien vind ik wel heel laag.

Zoals op Gamespot al werd gezegd:

"So you're giving a game a low score because of the behavior of the players?"

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik sluit me aan bij GameSpot, omdat bijna elke lobby die ik join wordt neergehaald door andere personen. Als je een nieuwe auto heb wordt die meestal ook binnen een paar meter van je huis vernietigd. De lag en glitches maken me ook niet bepaald vrolijk. Ik heb me daarom ook flink geergerd GTA Online.

(

Bewerkt: door niko.bellic

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Andere spelers zijn ook sneller geneigd om andere mensen te irriteren als er gewoon niets anders te doen is. Oké, er is vast wel iets te doen als missies maar daar is na een tijdje gewoon niets meer aan, leuk joh, Rooftop Rumble (?) boosten alleen maar om wat geld te krijgen, pfoe wat een uitdaging!

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik kan me in veel van deze comments wel vinden.

Het is en blijft leuk wanneer je het met vrienden speelt, maar echter wanneer je een willekeurige sessie in gaat dan is het al snel minder leuk.

Wanneer iemand langs je rijdt dan is het 9 van de 10 keer dat ze op je gaan schieten, racen? Volop elkaar beuken.

Ik ben het ermee eens, met vrienden spelen is het top!

In je eentje met "vreemde", dan geef ik het ook maar een 6.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

GTA: Online geeft me een beetje een dubbel gevoel. Ik kan me eigenlijk in al jullie reacties vinden. Langs de ene kant is het gewoon niet leuk om alleen te spelen als je in een lobby komt met alleen maar eikels in die altijd zitten te schieten.

Langs de andere kant... Ja, het is en blijft wel GTA. Ik denk dat de meeste spelers onder ons in de singleplayer ook niets anders doen dan mensen in elkaar meppen of schieten wanneer ze niet in een missie zitten. In Online kan je dit doen op andere spelers, wat een andere dimensie geeft, omdat er nu weerstand geboden wordt. Maar ik vind het uiteraard ook ergerlijk als die kerels het keer op keer blijven doen, je achtervolgen, neerschieten en opnieuw en opnieuw... Maar dan zoek je een andere lobby.

Maar zoals ERRWINS zei: je leert er ook leuke mensen kennen, voegt ze toe, en doet er samen regelmatig missies mee. En dat is nu net het leukste in GTA: Online, er samen met je vrienden op uit trekken en ten strijde trekken tegen andere spelers, samen racen, samen wat onozel doen in de free-roam, ....

Maar over het algemeen vind ik het echt wel een leuke game. Wat wel jammer is, is dat ik ondertussen alle missies en races wel gezien heb. Er moeten nieuwe dingen komen om GTA: Online draaiende te houden, denk ik. En in godsnaam, die heists, hoe lang houden ze ons daarmee aan het lijntje??? Maar verder mogen we absoluut niet klagen, want eerlijk is eerlijk: de updates zijn gratis, dus waarom zouden we dan zagen als we er iets langer op moeten wachten? Uiteindelijk amuseer ik me wel met die kleine dingetjes die er steeds bijkomen.

Tot de essentie van dit topic: een 6... mwua... kan me er in vinden, maar jammer genoeg kan GameSpot me niet overtuigen van hún mening. Een mening, review, eender wat, dien je te ondersteunen met goede argumenten, zodat mensen weten waarom jij een bepaalde mening over iets hebt. Laat dit nu net ontbreken in dit filmpje... Het enige waar hij een goed punt heeft is dat er niet echt een bepaalde structuur is die je kan volgen, wat al snel kan resulteren in verveling, en dat mensen daarmee elkaar maar wat nutteloos omver gaan knallen.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Maar over het algemeen vind ik het echt wel een leuke game. Wat wel jammer is, is dat ik ondertussen alle missies en races wel gezien heb. Er moeten nieuwe dingen komen om GTA: Online draaiende te houden, denk ik. En in godsnaam, die heists, hoe lang houden ze ons daarmee aan het lijntje??? Maar verder mogen we absoluut niet klagen, want eerlijk is eerlijk: de updates zijn gratis, dus waarom zouden we dan zagen als we er iets langer op moeten wachten? Uiteindelijk amuseer ik me wel met die kleine dingetjes die er steeds bijkomen.

Dat zou nog eens een bijkomstigheid moeten zijn, ons laten betalen voor iets wat ze bij de promotiefilmpjes hebben beloofd! Elke update die tot nu toe is geweest had er al standaard in moeten zitten en had zeker niet betaald moeten zijn, dat ze überhaupt spreken over "je krijgt gratis online DLC". Laat ze maar geld vragen voor DLC wat echt iets is (TBOGT bijvoorbeeld) en wat geen minor updates zijn.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Hmm, ik kan me er wel een beetje bij aansluiten. Ik zit nu ook veel minder vaak bij vreemden in een sessie, omdat die je inderdaad constant proberen te doden of je er gewoon uit gooien. Daarom ben ik nu vooral te vinden in Single Player of in een Invite-only Session. Vaak met vrienden of in elk geval mensen die ik ken en soms zelfs alleen.

Wel wil ik benadrukken dat de spelwereld zo intens groot is dat er alsnog genoeg te beleven valt. Dat veel mensen de pret voor je proberen te bederven is natuurlijk erg, maar als je bij de juiste mensen zit is er heel veel te doen.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik sluit me aan bij GameSpot, omdat bijna elke lobby die ik join wordt neergehaald door andere personen. Als je een nieuwe auto heb wordt die meestal ook binnen een paar meter van je huis vernietigd. De lag en glitches maken me ook niet bepaald vrolijk. Ik heb me daarom ook flink geergerd GTA Online.

(

wil niet overdrijven maar mensen neerschoten ect hoor toch echt bij gta v en als je gaat huilen als iemand je neer maait dan koop je maar fifa14

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...