Jump to content
Joriz

Take-Two jaarcijfers bevestigen plannen voor Rockstar Games!


Take-Two Interactive heeft zojuist de jaarcijfers bekend gemaakt van het financiële jaar van 2014 (1 april 2013 t/m 31 maart 2014) en daaruit zijn weer flink wat mooie details te halen over Rockstar Games en over de toekomst van Grand Theft Auto V!



gallery_1_5_79514.jpg

Take-Two Interactive draait net zo als Grand Theft Auto V om het grote geld smile3.gif

Take-Two heeft, mede dankzij de 33 miljoen verkochte exemplaren van Grand Theft Auto V, over het financiële jaar van 2014 maar liefst een omzet gemaakt van 2,35 miljard dollar. In 2013 was de omzet voor Take-Two nog 1,2 miljard dollar.

Opvallend is dat Take-Two voor het nieuwe financiële jaar een omzet verwacht van tussen de 1,35 en 1,45 miljard dollar. Take-Two ziet zich de laatste jaren als redelijke "financieel conservatief" bedrijf. Van deze omzet verwachten ze dat 45% van Rockstar Games zal komen.

Aangezien bekend is dat Rockstar Games hard aan (onaangekondigde nieuwe) titels werkt moet dit eigenlijk wel betekenen dat er dit financieel jaar of een grote DLC voor GTA5 uitkomt of dat Rockstar Games een andere titel op de markt gaat zetten (Agent?) tussen nu en maart 2015 (waarschijnlijk herfst).

In de conference call, die vanavond was, bevestigd Take-Two mijn vermoeden door te bevestigen dat er dit financiële jaar een (nieuw) Rockstar Games spel aan komt voor de nieuwe generatie consoles. We gaan hier mogelijk meer over horen tijdens de E3 beurs. De E3 beurs is van 10 t/m 12 juni in Los Angeles. Al wil Take-Two het nog niet bevestigen hebben zijn ze volgens eerdere geruchten wel aanwezig op de beurs.

In de conference call werd ook nogmaals bevestigd dat Rockstar Games nu werkt aan de heists voor GTA Online, Holiday update voor GTA Online (4th of July update?), Story line update voor GTA5 en meer onaangekondigde updates. In de komende maanden wordt hier meer over bekend gemaakt. Al werd verder geen indicatie gegeven wanneer ze uitkomen.

Ook lijkt Take-Two te hinten naar het feit dat ze een ander gamebedrijf/gamestudio overnemen. Al hoeft dit natuurlijk niet Rockstar gerelateerd te zijn.

Dat waren de feitjes weer uit de 'saaie' financiële cijfers. Nu weten we iedergeval zeker, dankzij Take-Two, dat Rockstar Games de komende tijd niet gaat stil zitten. Houd GTAGames.nl dus in de gaten voor meer info in de komende maanden!

Bron cijfers: Take-Two Interactive Software, Inc. Reports Record Results for Fiscal Year 2014

Bron vragen stakeholders: Q4 2014 Take-Two Interactive Software, Inc. Earnings Conference Call

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

'Saaie' financiële cijfertjes of niet, bij dit soort dingen krijg je in ieder geval wel vaak antwoord op belangrijke vragen over de toekomst van een bedrijf. De bevestiging van Take-Two zegt dan ook meer dan genoeg, denk ik. Ben benieuwd naar wat Rockstar Games ons dit jaar precies zal brengen. :)

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Als er daadwerkelijk een nieuwe game zou uitkomen van R* in dit financiële jaar, gaan ze dit toch stilaan aankondigen, lijkt me. Ik kan alvast niet wachten op meer nieuws erover, zelfs al ga ik de game in kwestie waarschijnlijk niet kunnen spelen, aangezien ik niet van plan ben een PS4 of XBO te kopen.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik denk niet dat er dit jaar een nieuw R* spel uitkomt. Ik denk dat 2014 nog volledig om GTA V zal gaan.

Inderdaad. Take-Two is hier zeer vaag over. In het jaarverslag (leuke SWOT analyse, echt lezen waard als je dit soort dingen voor je werk/studie doet.) wat net ook is gepubliceerd staat enkel over het betreffende:

Rockstar Games is the developer and publisher of the interactive entertainment industry's most iconic and critically acclaimed brand, Grand Theft Auto, as well as

other successful franchises, including L.A. Noire, Max Payne, Midnight Club, and Red Dead. We expect Rockstar Games to continue to be a leader in

the action / adventure product category and create groundbreaking entertainment by leveraging our existing franchises as well as developing new

brands.

Nergens wordt Agent genoemd in het jaarverslag, wat wel jammer is aangezien zeer onduidelijk is wat er met deze titel gebeurd.

Ik lees trouwens net in het jaarverslag van Take-Two dat 68.9% van de omzet van afgelopen jaar komt trouwens door de verkoop van Grand Theft Auto titels puh2.gif

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Als GTA V voor de PS4 uitkomt, zouden dan PS3 -en PS4 gamers in dezelfde sessie kunnen?

Ik vermoed van niet :(

Battlefield 4 is hier een goed voorbeeld van. Dan zijn het ook seperate lobbys.

Maar ik denk eerlijk gezegt dat GTA5 pas zeer laat of nooit op Nextgen consoles uitkomen.

GTA V werd ontwikkeld na de lancering van GTA4, toen waren de recentste en modernste consoles PS3 en X360.

En R* zou anders de coderingen en al in moeten stellen voor ps4 en X1. PC komt wss al laat uit, maar over nextgen heb ik men twijfels.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Als er daadwerkelijk een nieuwe game zou uitkomen van R* in dit financiële jaar, gaan ze dit toch stilaan aankondigen, lijkt me. Ik kan alvast niet wachten op meer nieuws erover, zelfs al ga ik de game in kwestie waarschijnlijk niet kunnen spelen, aangezien ik niet van plan ben een PS4 of XBO te kopen.

ik denk dat ze het spel agent :)

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Kan iemand mij zegen hoe ik mijn auto weer terug krijg gaat om 4 auto's à 500000 kinderen heben er mee gereden ik kan ze nergens terug vinden en ook niet met de verzekering ik hoop dat iemand kan zegen hoe ik ze terug krijg

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Strauss Zelnick heeft weer een mooie bevestigende uitspraak gedaan op de Cowen and Company 42nd Annual Technology, Media, & Telecom Conference: "… We’re particular excited what Rockstar has in store. We said they are busy working on their upcoming line-up. Including what they have in store for next-gen systems for this fiscal year. So more announcements to come …"

Daarnaast komen dus de uitbreidingen voor GTA Online en GTA5.

Hopelijk horen we meer binnen enkele maanden en liefst dus al op de E3 over twee weken. Echt spannend wat er allemaal gaat komen.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...