Jump to content

JustHano

Recommended Posts

Ik heb een vraagje (weet niet of ik dit onderwerp in het goede forum geplaatst heb of niet :$ )

Ik heb de laatste tijd wel vaak last van lags, problemen enz. met als ik online aan het gamen ben bijvoorbeeld. Dus ik was er een beetje klaar mee en ging eens in m'n router kijken wat er allemaal veranderd kon worden zodat ik van zulke problemen geen last meer ga hebben (port forwarding bijvoorbeeld), maar toen kwam ik: 'Hardware Accelerator' tegen (zie foto hieronder)

fyd202.png

En het zegt dat het de netwerkprestaties verhoogt, maar ik ben er dus niet zeker van of dit kwaad kan of niet. Kunnen jullie mij precies uitleggen wat dit eigenlijk betekent? En zou dit de kosten kunnen verhogen of..? Ben hier namelijk echt totaal geen expert in :puh: Heb trouwens een Sitecom router/modem, provider is Caiway. Dus nogmaals mijn vraag of dit kwaad kan en of het bijvoorbeeld de rekeningkosten verhoogt zeg maar of iets dergelijks. En oja, misschien zijn dit hele domme vragen (wat ik me wel kan voorstellen.. :puh: ) neem me daarvoor niet kwalijk, want ik ben hier nogmaals echt totaal geen expert in..

Alvast bedankt!

Bewerkt: door Hano_2000
Link to comment
Delen op andere websites

QoS heeft alleen maar voordeel als je gebruik maakt van VoIP (bellen over internet) of betaalde streaming apparaten en je zelf niet genoeg netwerkcapaciteit hebt.

Hiermee geef je dus bijvoorbeeld het VoIP bellen voorrang aan de rest van je internet.

Ik denk dat je geen verschil zal merken als je het aan zet aangezien bijna geen enkel apparaat dit gebruikt en je meestal toch wel genoeg netwerkcapaciteit hebt. Alleen dus als je VoIP hebt en haperen tijdens het bellen hebt is het aan te raden.

Aan dingen in je modem/router aanzetten zijn geen extra kosten verbonden.

Het lijkt me sterk dat QoS iets zou verbeteren bij online gamen. Kijk dan eerst of er niet andere programma's op je PC staan die veel internet misbruiken waaronder virussen en P2P programma's. Ook raad ik ten zeerste aan om altijd bedraad te internetten tenzij het niet anders kan. Bedraad internet werkt sneller en met minder vertragingen ten opzichte van WiFi.

Link to comment
Delen op andere websites

Thanks Joriz voor je heldere uitleg! :)

Het rare is dan ook, ik ben wel verbonden met een wifi versterker (eentje in m'n PS3 andere in router/modem) en dan stel ik m'n PS3 dus in als bedraad, dat accepteert die dan ook wel, maar na een tijdje logt die ineens vanzelf uit dan lukt het dus als ik hem op bedraad instel niet en op wireless lukt het dan op een of andere manier dan weer wel, dus dat is eigenlijk het probleem.. En de volgende dag stel ik hem bijvoorbeeld dan weer in op bedraad, accepteert het en weer hetzelfde verhaal.. Hoop dat je me hiermee ook verder kan helpen..

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...