Jump to content

[WK 2014] Voorselectie Rode Duivels


Dutchy3010

Recommended Posts

De volgende spelers zijn door bondscoach Marc Wilmots geselecteerd:

Doel: Thibaut Courtois (Atlético Madrid), Simon Mignolet (Liverpool), Koen Casteels (Hoffenheim), (Sammy Bossut (Zulte Waregem))

Verdediging: Toby Alderweireld (Atlético Madrid), Daniel Van Buyten (Bayern München), Vincent Kompany (Manchester City), Jan Vertonghen (Tottenham), Thomas Vermaelen (Arsenal), Nicolas Lombaerts (Zenit St-Petersburg), Anthony Vanden Borre (Anderlecht), Laurent Ciman (Standard).

Middenveld: Axel Witsel (Zenit St-Petersburg), Marouane Fellaini (Manchester United), Steven Defour (Porto), Moussa Dembélé (Tottenham), Nacer Chadli (Tottenham).

Aanval: Romelu Lukaku (Everton), Kevin De Bruyne (Wolfsburg) , Eden Hazard (Chelsea), Kevin Mirallas (Everton), Dries Mertens (Napoli), Adnan Januzaj (Manchester United), Divock Origi (Lille).

Reserve: Jelle Van Damme (Standard), Thorgan Hazard (Zulte Waregem), Radja Nainggolan (AS Roma), Guillaume Gillet (Anderlecht), Sebastien Pocognoli (Hannover), Michy Batshuayi (Standard).

Wat vinden jullie van deze (voor)selectie? Logische reserves? En goede keuze om Simons thuis te laten?

Link to comment
Delen op andere websites

Het is niet echt een voorselectie meer, Wilmots heeft besloten meteen de echte selectie bekend te maken. Hopelijk valt er nu niet nog iemand uit.

Silvio Proto is geblesseerd geraakt toen Anderlecht de Belgische titel - onverdiend - pakte.

Ik vond dat hij in de eerste plaats al nooit geselecteerd had mogen worden, aangezien hij enkele maanden eerder had gezegd niet mee te willen gaan. Als je er niet voor de volle 100% voor gaat, verdien je het niet, zelfs al is de kans miniem dat je moet spelen.

Zijn vervanger is Sammy Bossut. Die gaat pas mee als Koen Casteels, ook geblesseerd, niet op tijd fit geraakt.

Ik vind het een logische keuze om Simons thuis te laten. Puur voetballend hoort hij zeker niet bij de top van België en hem daarom meenemen 'voor de groepssfeer' vind ik gewoon een absurde reden. De sfeer tussen de Duivels zit nu sowieso al goed, er zou al iets ernstig mis moeten lopen voor we een echte stabiele factor nodig hebben. Wimots heeft trouwens wel genoeg autoriteit om probleempjes op te lossen.

Voor de rest ben ik benieuwd wat Januzaj kan klaarspelen en of hij wel in het team past. Verder was Divock Origi een totaal onbekende voor mij. Je hoort in de sportsectie dat hij baltechnisch zeer goed is en ik denk dat het tijd is dat we zo'n aanvaller hebben. Hoeveel keer Benteke en Lukaku op de meest idiote manier de bal hebben kwijtgespeeld met enkel de keeper in de buurt, zeer frustrerend.

Link to comment
Delen op andere websites

De sfeer tussen de Duivels zit nu sowieso al goed, er zou al iets ernstig mis moeten lopen voor we een echte stabiele factor nodig hebben.

Hoe weet jij of het goed zit?

De grootste tegenstander van België zijn ze imo zelf. Hoogmoed heeft al veel goede teams al na de poule-fase naar huis gestuurd. België heeft geen moeilijke poule, maar dat kan ze des te meer tegen gaan werken. Als ze nu niet door de poule-fase heen komen, komt dat alleen omdat ze mentaal niet sterk genoeg zijn.

Ik zeg niet dat Simons mee moest gaan, hij is zeker niet van hetzelfde niveau als de rest van het team. Maar zeggen "het zit wel goed met de sfeer", gaat wel erg ver, zeker gezien het een team/land betreft dat al jarenlang niet op een eindtoernooi is geweest en zo dus geenszins die druk kent.

Hopelijk kan de bondscoach daarmee omgaan, maar dat zullen we vanzelf zien. :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Als er geen goede sfeer zou zijn, zou dit al lang uitgesmeerd zijn over de media. Als je echter kijkt naar programma's die over de Rode Duivels handelen over interviews leest, leid je er wel uit af dat het allemaal goed zit. Dat is geen garantie dat er geen akkefietjes tijdens het WK zelf gaan zijn, maar dat risico moet je als coach dan maar durven nemen. Het is vele malen interessanter om een degelijke speler mee te nemen dan iemand die gewoon 'de sfeer onderhoudt'. Niet dat Simons geen degelijke speler is, maar er zijn mensen die veel meer een plek verdienen. Spijtig voor hem, maar de afgelopen jaren is er heel veel talent ontdekt in België. Enkele jaren geleden was hij goed genoeg, nu niet meer.

Er mogen zelfs wat problemen in de groep zijn, die waren er in '86 ook ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Voor het EK 2012 was het voor Nederland ook allemaal "fantastisch" en was er "zo'n super sfeer" en "gingen ze nu toch echt voor die hoofdprijs". Na afloop: http://www.elsevier.nl/Sport/nieuws/2012/6/Redenen-voor-falen-Oranje-ruzie-arrogantie-en-egoisme-ELSEVIER342129W/

Iedereen speelt een toneelstukje voor de eindronde. Je kunt nu niet zeggen of de sfeer goed is, omdat iedereen acteert. Pas na afloop komen de verhalen...

Ik zeg niet dat het bij de Rode Duivels zo is, maar het is niet mogelijk om dat nu al te zeggen.

Link to comment
Delen op andere websites

Punt blijft: geen nieuws is goed nieuws. Er zullen vast al landen zijn (geweest) die naar het WK vertrokken terwijl er al dan niet ware verhalen over conflicten binnen de groep werden verteld. Dat speelt dan sowieso extra in het kopje.

De Rode Duivels worden nu op handen gedragen, we zijn sowieso al zeer blij dat we er weer eens bij zijn na zovele jaren. Zo zat er onlangs 10000 man in het stadion voor een simpele training, dat is al bijna de helft van de Belgische supporters die naar de match tegen Luxemburg gaan kijken (ook een gigantisch aantal voor zo'n match). Dat zal ook wel een mentaal voordeel hebben.

Link to comment
Delen op andere websites

Laten we hopen dat je gelijk hebt, want dit kan eveneens een mentaal nadeel zijn. Zo'n enorme druk vanuit hun woonland hebben ze nog nooit gehad. Al zijn er natuurlijk wel een aantal spelers die al zeer grote wedstrijden, zoals champions league finales, hebben gespeeld. Ik zeg alleen dat je nu niet kunt zeggen dat het met de teamspirit wel goed zit, dat dachten wij van oranje ook voor het EK.

Link to comment
Delen op andere websites

Silvio Proto is geblesseerd geraakt toen Anderlecht de Belgische titel - onverdiend - pakte.

Ik vond dat hij in de eerste plaats al nooit geselecteerd had mogen worden, aangezien hij enkele maanden eerder had gezegd niet mee te willen gaan. Als je er niet voor de volle 100% voor gaat, verdien je het niet, zelfs al is de kans miniem dat je moet spelen.

In België moet je sterk spelen in de play-offs. Dat Anderlecht kampioen is, is omdat de anderen het hebben laten afweten en omdat Anderlecht juist in die periode sterk bezig was. Onverdiend? Nee. Maar dat terzijde. Proto zei dat volgens mij jaren terug, niet enkele maanden. Vroeger ging het niet goed met de Rode Duivels en wou niemand er eigenlijk voor spelen. Wat begrijpelijk was.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat is niets beter. In plaats van zoiets te zeggen, had hij beter het voortouw genomen en geprobeerd de Duivels weer populair te maken door goede resultaten neer te zetten. Het is zeker makkelijk zo'n uitspraken te doen, het werk over te laten aan spelers als Courtois en Mignolet om vervolgens weer op je knietjes de WK-selectie te komen inkruipen en wat van de eer mee te pikken.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat is niets beter. In plaats van zoiets te zeggen, had hij beter het voortouw genomen en geprobeerd de Duivels weer populair te maken door goede resultaten neer te zetten. Het is zeker makkelijk zo'n uitspraken te doen, het werk over te laten aan spelers als Courtois en Mignolet om vervolgens weer op je knietjes de WK-selectie te komen inkruipen en wat van de eer mee te pikken.

Proto wou het nog steeds niet. Als hij mee mocht zou hij dat fijn vinden, nu gaat hij niet mee en hij vind dat gewoon prima.

Link to comment
Delen op andere websites

Punt blijft: geen nieuws is goed nieuws.

Dát is exact hoe de media denk inderdaad. Hier heb ik een onderzoek naar gedaan. De media denkt vaak volgens het zinnetje 'goed nieuws is geen nieuws'. Hoofdredacteur van een krant in Nederland zei tegen mij in een interview het volgende: "ik zet toch niet in de krant dat de treinen op tijd zijn vertrokken vandaag?" Nouja, wel zonde aan de ene kant. Mensen willen graag meer positief nieuws zien.

Nouja, dat was even lekker offtopic. Nu ontopic:

België heeft een fantastische selectie. Het verbaast mij dan ook dat ze niet zo vaak aan het WK of EK meedoen. Ik hoop en ga er vanuit dat België dit keer ver gaat komen. Zoals Dutchy3010 al zei; België heeft één grote tegenstander, namelijk België zelf. Hopen dat het dit jaar allemaal wat meevalt.

Link to comment
Delen op andere websites

Conflicten? Een klein jaar geleden tussen Kevin en Courtois, maar deze zijn weer glad geplooid! De media zette het meeste op, typisch...

Maar de sfeer is er goed, want we hebben Wilmots! De nummer 1 in het behoud van de sfeer! :)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...