Jump to content

WK 2014 - Poule G


Dutchy3010

Recommended Posts

Poule G

[table=header]Land|W|G|V|DV|DT|+/-|Pnt

gallery_33831_41_6.png Duitsland|2|1|0|7|2|5|7

gallery_33831_41_70.png Verenigde Staten|1|1|1|4|4|0|4

gallery_33831_41_236.png Portugal|1|1|1|4|7|-3|1

gallery_33831_41_38.png Ghana|0|1|2|4|6|-2|1

[/table]

[table=header]Datum|Tijd|Wedstrijd|Uitslag|Stadion

16 juni|18.00u|gallery_33831_41_6.png Duitsland - gallery_33831_41_236.png Portugal|4-0|Bahia Arena, Salvador

16 juni|24.00u|gallery_33831_41_38.png Ghana - gallery_33831_41_70.png Verenigde Staten|1-2|Arena das Dunas, Natal

21 juni|21.00u|gallery_33831_41_6.png Duitsland - gallery_33831_41_38.png Ghana|2-2|Castelão, Fortaleza

22 juni|00.00u|gallery_33831_41_70.png Verenigde Staten - gallery_33831_41_236.png Portugal|2-2|Arena Amazônia, Manaus

26 juni|18.00u|gallery_33831_41_70.png Verenigde Staten - gallery_33831_41_6.png Duitsland|0-1|Arena Cidade da Copa, Recife

26 juni|18.00u|gallery_33831_41_236.png Portugal - gallery_33831_41_38.png Ghana|2-1|Estádio Nacional de Brasília, Brasilia[/table]

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...
  • Reacties 74
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • MegaPilot

    9

  • thebig

    8

  • Guardian1980

    6

  • Phoenyxar

    6

Op papier hebben Duitsland en Portugal de beste teams, al is Duitsland net ietsje beter, die naar mening de poule fase moet overleven. Ook Portugal zal wel naar volgende ronde door gaan. Ghana heeft ook wel een redelijke goeie team, net als de Verenigde Staten, maar is te slap om Duitsland en Portugal te verslaan.

Ik denk dat het zou worden:

1. Duitsland

2. Portugal

3. Ghana

4. Verenigde Staten

Bewerkt: door xCrazyShotgun
Link to comment
Delen op andere websites

Ik weet niet in hoeverre er iets veranderd is in de voorbije 4 jaar, maar vergeet niet dat de VS in 2010 de kwartfinale speelde. Ik denk dat ze dus zeker niet onderschat mogen worden, al is deze poule mogelijk wat te sterk voor hen. Duitsland zou dit makkelijk moeten winnen met Portugal als tweede.

Link to comment
Delen op andere websites

Duitsland is ook niet meer echt iets wat het geweest is. Ik heb dan ook niet hele hoge verwachtingen van deze ploeg. Ik denk persoonlijk dat Portugal op één eindigt, Duitsland op nummertje twee. Ghana en VS eindigen vervolgens op plaats drie en vier. VS heeft het inderdaad goed gedaan, maar ik denk niet dat ze opnieuw in staat zijn om voor zo'n verassing te zorgen.

Link to comment
Delen op andere websites

Duitsland is ook niet meer echt iets wat het geweest is. Ik heb dan ook niet hele hoge verwachtingen van deze ploeg. Ik denk persoonlijk dat Portugal op één eindigt, Duitsland op nummertje twee. Ghana en VS eindigen vervolgens op plaats drie en vier. VS heeft het inderdaad goed gedaan, maar ik denk niet dat ze opnieuw in staat zijn om voor zo'n verassing te zorgen.

Ik denk juist dat Duitsland nu op zijn sterkst is. De selectie ziet er goed uit, zoals ik al ergens anders zei denk ik zelfs dat ze een goede kans maken om het WK te winnen,

Link to comment
Delen op andere websites

Dat vind ik juist heel erg tegenvallen. Als je ze hebt zien spelen in de oefenwedstrijden zul je vast niet zo positief zijn over Duitsland. De uitslag van 0-0 tegen Polen is een mooi voorbeeld hiervan. Daarnaast een matige 1-0 winst tegen Chili is ook niet overtuigend. Nou heeft laatst genoemde wel een sterk team, maar op papier zou Duitsland hier toch makkelijker van moeten en kunnen winnen. Ook zitten een aantal bekende namen niet bij de selectie en kiest Löw voor jongelingen. Een voorbeeld van een bekende en belangrijke naam is Mario Gomez.

Link to comment
Delen op andere websites

Vier jaar terug heb ik met WK 2010 voor Duitsland lopen supporteren, toen was dat een zeer dodelijk, zeer efficiënt en zeer snel team. Maar ik heb nu eens de wedstrijden gedeeltelijk bekeken die Visser hierboven aanhaalt en ik moet zeggen dat al die drie kenmerken wat kwijt zijn. Vriendschappelijke matchen zijn natuurlijk niet de beste referenties, maar ze geven toch al iets en die dodelijk afwerking en efficiëntie zijn er gewoon wat uit. Ik zie ze wel kwalificeren, maar misschien zelfs achter Portugal. (Van Ghana en zijn matches weet ik absoluut niets meer sinds 2010)

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

gallery_33831_41_6.png Duitsland - gallery_33831_41_236.png Portugal

Wedstrijdnummer: 12

Poule: G

Datum: 16 juni

Tijd: 18:00u

Stadion: Bahia Arena, Salvador

De eerste wedstrijd in deze poule lijkt degeen tussen de twee favorieten voor de volgende ronde. Duitsland miste zelden een WK, enkel in 1930 en 1950 ontbraken ze. Verder komen de Duitsers altijd ver op een WK; drie keer wonnen ze het toernooi, vier keer verloren ze de finale en vijf keer verloren ze de halve finale. Bovendien staat Duitsland op de tweede plek van de FIFA-ranglijst, een plek die je niet zomaar behaalt. Portugal is pas sinds het begin van deze eeuw echt een vaste waarde op het WK, met verdeeld succes. Het beste resultaat ligt voor hen echter alweer een heel end achter ons; in 1966 behaalden de Portugezen de derde plek. Portugal staat op de vierde plek van de FIFA-ranglijst.

Voor zover de cijfertjes. Een bijzondere voorbereiding hadden beide ploegen niet; Duitsland speelde gelijk tegen Polen en Kameroen en won van Armenië, terwijl Portugal gelijk speelde tegen Griekenland en won van Mexico en Ierland. Een opvallende afwezige in de Duitse selectie is wellicht Mario Goméz. De veelscorende spits werd door Löw buiten de selectie gelaten, nadat hij toch wel een teleurstellend seizoen had bij Fiorentina. Ook hadden de Duitsers vlak voor het WK nog pech, toen Marco Reus geblesseerd uitviel. Maar toch lijken de Duitsers genoeg kwaliteit in huis te hebben om een team neer te zetten dat heel ver gaat komen.

Wie Portugal zegt, zegt Christiano Ronaldo. Hoewel er nog meer toppers in het team rondlopen, zullen alle ogen op hem gericht zijn. Uitgezonderd het WK van 2006 heeft hij zijn kwaliteiten nooit echt laten zien in het nationale team. Het zal dus een veelgestelde vraag zijn, wordt dit het toernooi van Ronaldo?

De voorspelling van het WK 2014-team op deze wedstrijd is: 1-1.

Wat verwachten jullie van deze wedstrijd?

Link to comment
Delen op andere websites

Aangezien ik altijd gok wie wint en totaal niet hou van een gelijkspel, gok ik toch op Duitsland. Maar hele redelijke voorspelling, Guard! Ook van belang voor de Belgen onder ons, want waarschijnlijk is één van deze landen de tegenstander van België in de volgende ronde.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...