Jump to content

WK 2014 - Poule G


Dutchy3010

Recommended Posts

Ik vond het ook een zeer aantrekkelijke partij. Goed gespeeld van Ghana, beetje tegenvallend van Duitsland.

Duitsland speelde op niveau naar mijn weten en Ghana ver boven hun niveau.

De voorspelling: VS staat niet al te sterk dus Portugal moet dit kunnen winnen met een 2-0 :)

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 74
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • MegaPilot

    9

  • thebig

    8

  • Guardian1980

    6

  • Phoenyxar

    6

Ronaldo speelt toch niet meer dit WK?

Nope, dat nieuws is alweer gedateerd. Ofwel is het nieuws dat hij toch weer speelt dat ook al. Als zij willen dat Ronaldo na een paar minuten uitvalt en maanden geblesseerd is: mij niet gelaten.

Hij heeft dan wel de afgelopen trainingen weten af te werken, maar hij kon zijn wedstrijd tegen Duitsland ook afwerken en daarna is hij opeen weer geblesseerd. Kan gewoon niet goed komen dit.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vond het ook een zeer aantrekkelijke partij. Goed gespeeld van Ghana, beetje tegenvallend van Duitsland.

Duitsland speelde op niveau naar mijn weten en Ghana ver boven hun niveau.

Het spel van der Mannschaft had van mij wat aanvallender gemogen. Maar goed, daar komen dan ook de Nederlanders in beeld :puh:

Over 5 uur hopen op een leuke wedstrijd voor onze zuiderburen :)

Link to comment
Delen op andere websites

Een hele lekkere wedstrijd op dit moment zeg, fouten over en weer, maar wat een spanning! USA begint de wedstrijd iets meer te domineren en ik hoop ook dat ze gaan winnen. Het was wel een enorme blunder zeg, waardoor Nani dat doelpunt kon scoren.

Link to comment
Delen op andere websites

De VS leek me inderdaad ietwat te domineren. Portugal deed niet veel meer na hun gratis goal. De beste kans was wel nog voor hen, met een schot tegen de paal. Voir de rest toch veel VS.

Ik hoop ook nog dat de VS wint. Ik ga wel niet meer kijken, is me iets te laat

Link to comment
Delen op andere websites

UIteindelijk 2-2 geworden. Ik heb de tweede helft niet gezien, maar op basis van de eerste helft lijkt het me wel een correcte uitslag. Portugal heeft nog altijd een kans, maar dan moet het tegen Ghana winnen én mogen VS en Duitsland niet gelijk spelen.

Als de VS zou verliezen, moeten ze minstens met (5 - aantal tegendoelpunten voor de VS + aantal doelpunten voor de VS) verschil winnen, als Duitsland verliest, wordt dat (8 - aantal tegendoelpunten voor Duitsland + aantal doelpunten Duitsland) verschil.

Conclusie:

zwaaien.gif

Link to comment
Delen op andere websites

Is dat de kans groot is dat de Verenigde Staten op de tweede plaats blijven staan (?), met als kop Duitsland en dat Portugal en Ghana er alles aan gaan doen om 3 punten te pakken, ook al vrees ik dat het gelijk zal worden!

VS en Duitsland door naar de volgende ronde tegen de Belgen? :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik had sowieso al weinig vertrouwen in Portugal voor het begin van het WK, eerlijk gezegd. Ik heb dan ook de VS als tweede geplaatst voor deze Poule, uiteraard na Duitsland.

Netjes! Levert je punten op. :puh:

Ik had Portugal wel degelijk als tweede, VS zelfs als laatste. :7

Link to comment
Delen op andere websites

gallery_33831_41_70.png Verenigde Staten - gallery_33831_41_6.png Duitsland

Wedstrijdnummer: 45

Poule: G

Datum: 26 juni

Tijd: 18.00u

Stadion: Arena Cidade da Copa, Recife

Hoewel beide landen keihard roepen dat ze ook in deze wedstrijd voor de winst gaan, zou een gelijkspel helemaal geen verrassende uitslag zijn. Zowel de Verenigde Staten als Duitsland heeft nog één punt nodig om de volgende ronde te behalen. Wat wel opvallend is daarin, is dat deze ploegen in de negen eerdere confrontaties nooit gelijk speelden. De laatste keer dat beiden tegen elkaar speelden op een groot toernooi was de kwartfinale van het WK van 2002. Duitsland won met 1-0, om uiteindelijk in de finale van Brazilië; te verliezen. Vorig jaar speelden ze een vriendschappelijke wedstrijd, waarbij de verenigde Staten verrassend wonnen met 4-3.

De Amerikanen spelen tot nu toe een goed toernooi. De eerste wedstrijd tegen Ghana werd knap gewonnen, mede door een sterke start, en plaatsing voor de volgende ronde leek al een feit in de wedstrijd tegen Portugal, tot de Portugezen diep in blessuretijd nog langszij kwamen. De Duitsers lieten tegen Portugal zien over een ijzersterk team te beschikken, maar verslikten zich een paar dagen later in Ghana.

Een uitslag is moeilijk te voorspellen. Enerzijds wordt Duitsland sterker ingeschat, anderzijds zijn deze landen hele goede voetbalvrienden; Sinds 1993 speelden ze al zes keer vriendschappelijk tegen elkaar. Ook kennen de bondscoaches elkaar heel goed; Löw volgde Klinsmann op bij Duitsland, nadat Löw in 2006 nog de assistent was van Klinsmann tijdens het WK. En deze vriendschap zou best wel eens de basis kunnen zijn van een salonremise.

De voorspelling van het WK 2014-team op deze wedstrijd is: 1-1.

Wat verwachten jullie van deze wedstrijd?

Link to comment
Delen op andere websites

gallery_33831_41_236.png Portugal - gallery_33831_41_38.png Ghana

Wedstrijdnummer: 46

Poule: G

Datum: 26 juni

Tijd: 18.00u

Stadion: Estádio Nacional de Brasília, Brasilia

Vanavond wordt er een belangrijke wedstrijd tussen Portugal en Ghana gespeeld, waarin beide ploegen vol voor de winst zullen gaan. Zowel Ghana als Portugal hebben één punt behaald in deze groep, terwijl Duitsland en VS beide al vier punten hebben behaald. In principe zouden de twee laatstgenoemde landen al bij een gelijkspel door zijn. Alles hangt dus van de andere wedstrijd af. Als één van de twee ploegen verliest, zou Portugal of Ghana door kunnen op basis van doelsaldo. Portugal staat op het moment er het slechts voor. De ploeg heeft namelijk een doelsaldo van -4, terwijl Ghana -1 op papier heeft staan.

Portugal en Ghana zijn elkaar nog nooit tegen gekomen in de historie. Tijdens de eerste ontmoeting zullen twee belangrijke spelers van Ghana niet mee kunnen doen. Zowel Kevin Prince Boateng en Sulley Muntari zijn geschorst in de wedstrijd tegen Portugal. Ook de sfeer in het nationale team van de Afrikanen is niet postief te noemen. De spelers klaagden aangezien ze niet betaald kregen. De ploeg zou zelfs deze wedstrijd boycotten en dus niet gaan spelen tegen Portugal. Onlangs heeft de regering van Ghana een vliegtuig gestuurd met drie miljoen contant geld aan boord, waardoor de spelers toch aan gaan treden tegen de Europese ploeg.

Behalve dit bleek dat de Engelse media ook nog eens een omkoopschandaal aan het licht heeft gekregen. Toen de Engelse media zich voordeed als gokker en veel geld aanbood voor een gelijkspel, konden ze meteen de contracten gaan tekenen van de voetbalbond. Deze zaak is direct naar de FIFA gestuurd voor meer onderzoek. Het land lijkt dus wel van omkoping te houden.



De ploeg van Ronaldo is niet goed bezig, maar moet wel vol op de aanval spelen. Ten eerste moet het winnen van de Ghanezen, maar ook moet het zorgen voor een mooi doelsaldo. Er zal dus met ruime cijfers gewonnen moeten worden om door te komen. Ook Ghana moet vol op de aanval spelen, aangezien het op een puntenaantal van vier moet komen om door te gaan. Alles hangt natuurlijk wel af van de andere wedstrijd.

De voorspelling van het WK 2014-team op deze wedstrijd is: 2-2.

Wat verwachten jullie van deze wedstrijd?

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...