Jump to content

WK 2014 - Poule H


Dutchy3010

Recommended Posts

gallery_33831_41_111.pngBelgië - gallery_33831_41_109.pngAlgerije

Wedstrijdnummer: 15

Poule: H

Datum: 17 juni

Tijd: 18.00u

Stadion:Mineirão, Belo Horizonte

De eerste wedstrijd van onze Duivels wordt gespeeld in de op drie na grootste stad van Brazilië. Na 12 jaar falen staan de Belgen eindelijk weer waar ze horen: op een WK. Met weinig ervaring op WK's, maar met een sterrenteam moeten ze het zien te halen van Algerije. Algerije kan rekenen op namen als Bentaleb en Feghouli, maar het is toch België die de absolute favoriet is voor deze wedstrijd en de poule. Met namen als Eden Hazard, Kevin De Bruyne, Romelu Lukaku, Vincent Kompany en Thibaut Courtois(en ga zo maar door tot je 487 miljoen euro bereikt hebt) mag je al wel eens uitpakken. Maakt België zijn favorietenrol waar of wint het misschien wel collectief betere Algerije van een team dat eigenlijk vooral uitblinkt in individueel talent?

De voorspelling van het WK 2014-team op deze wedstrijd is: 2-0.

Wat verwachten jullie van deze wedstrijd?

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 158
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • MegaPilot

    23

  • thebig

    23

  • Dutchy3010

    16

  • Phoenyxar

    11

Ben benieuwd!

Morgen is het D-day in België en dat zal geweten zijn. Al de vlaggen en eindelijk eens een Belgian product!

Terug naar de match:

De Algerijnen winnen met de meeste rode en gele kaarten, de Belgen in doelpunten! Persoonlijk hoop ik op een invalbeurt van Januzaj en Mertens om de match te optimaliseren :)

Link to comment
Delen op andere websites

Wrijf jullie handjes maar warm, het is voor de belgen. Ik voorspel een nuchtere 2-1 voor de belgen, Fellaini en Hazard zullen schitteren. Hopelijk zijn Lukaku en De Bruyne slim genoeg om niet hun blessures te verergeren door explosieve belasting erop te gaan forceren.

We zien, we overwinnen, we zijn er nu toch ;).

Link to comment
Delen op andere websites

gallery_33831_41_28.png Rusland - gallery_33831_41_141.png Zuid-Korea

Wedstrijdnummer: 17

Poule: H

Datum: 18 juni

Tijd: 00.00u

Stadion: Arena Pantanal, Cuiabá

Als allerlaatste landen op dit WK mogen Rusland en Zuid-Korea hun hotel verlaten en de grasmat betreden.

Het duel zal er een zijn dat door veel Belgen met argusogen gevolgd zal worden: Rusland wordt namelijk als enige bedreiging voor een makkelijke poulewinst beschouwd. Met recht en rede, zo blijkt uit de kwalificatiestrijd. Rusland wist in een relatief makkelijke poule de enige topper, Portugal, naar de play-offs te tikken. Daarna verloren ze geen enkele voorbereidingswedstrijd.

Opmerkelijk feitje: hoewel de Russen berucht zijn om hun spionageprogramma, wordt daar geen gebruik van gemaakt op voetbalvlak. De Russische selectie is namelijk de enige van alle deelnemende landen die uitsluitend spelers bevat van de eigen competitie.

Of wordt het toch Zuid-Korea die de groepswinst vanonder de twee hun neuzen grist? In 2002 wist een relatief oud Zuid-Korea te stunten door de halve finale te bereiken, weliswaar met thuisvoordeel. Kan een jong team zich nu plaatsen voor de 1/8e finales, waar ze mogelijk uitkomen tegen Duitsland, het land dat hun indertijd de finale ontzegde?

Mogen we op recente statistieken afgaan pakt Rusland hier alvast de punten: op 19 november 2013 wisten ze nog met 2-1 te winnen van Zuid-Korea.

De voorspelling van het WK 2014-team op deze wedstrijd is: 2-0.

Wat verwachten jullie van deze wedstrijd?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben heel benieuwd naar het spelletje dat de Belgen op de mat kunnen leggen. Door de individuele kwaliteiten van veel spelers verwacht ik er veel van; ook qua teamspirit zit het daar in België volgens mij wel goed. Ik voorspel een grote uitslag in het voordeel van België.

Bewerkt: door Froodooo
Link to comment
Delen op andere websites

Ik hoop dat de Belgen de verwachtingen waar kunnen maken, en dat de grote namen voor het oog van de wereld eens laten zien wat ze samen kunnen. Toch denk ik dat ze hier nog niet aan de bak hoeven, hoewel het voor het uiteindelijke doelsaldo geen kwaad kan hier eens flink uit te halen.

Link to comment
Delen op andere websites

True dat. 21u is om één of andere reden een veel leuker tijdstip om voetbal te kijken en daar hoort een match bij waar ik naar uit kijk. Brazilie - Mexico is natuurlijk een leuk potje, maar ik zie liever de Belgen voetballen.

4 - 0, overigens.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...