Jump to content

WK 2014 - Poule B


Jesperkaj

Recommended Posts

  • Reacties 303
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • MegaPilot

    57

  • thebig

    33

  • ERRWINS

    30

  • Phoenyxar

    19

Tja, lastig om zeggen. Spanje speelt ook met blauwe accenten op zijn rood (en het is vrij donker) shirt en het is inderdaad niet de beste combinatie, de twee kleuren vallen zo in dezelfde klasse qua helderheid... Het wit truitje zorgt er in ieder geval voor dat er gewoon geen probleem meer kan zijn. Misschien wat onnodig, maar de fans ter plaatse zal er geen nee tegen zeggen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zie het nut er niet echt van in. Je ziet het verschil toch wel tussen blauw en rood? :7

Tja, donkere kleuren hé. Het contrasteert wel, maar niet genoeg volgens FIFA. Beter een beetje té secuur dan helemaal niet zeg ik dan.

Link to comment
Delen op andere websites

Alle landen moesten speciaal voor het WK een thuis- en uitshirt presenteren. Ze hebben formeel dus twee shirts.

Het is ook wel typisch iets voor de FIFA, zo moeilijk doen. Het zou tenslotte ook een idee kunnen zijn om Nederland in het oranje te laten spelen en Spanje in het zwart. Maar nee, Nederland is de uitspelende ploeg en mag onder geen beding in het thuisshirt spelen. Thuisspelende ploegen mogen wel in het uitshirt spelen, als dat nodig is.

Link to comment
Delen op andere websites

Pfff, wat een gezeur weer om niets, laat ze zich druk maken om die stadions en infrastructuur aldaar. :duh:

Ik vind overigens het uitshirt van Nederland echt lelijk. :7 Waarom niet gewoon een kleur die we vaker gedragen hebben, zoals lichtblauw of zwart? Liefst zwart... Dat vind ik wel classy. Maar dit vind ik echt lelijk.

Link to comment
Delen op andere websites

Pfff, wat een gezeur weer om niets, laat ze zich druk maken om die stadions en infrastructuur aldaar. duh.gif

Ik vind overigens het uitshirt van Nederland echt lelijk. emo.gif Waarom niet gewoon een kleur die we vaker gedragen hebben, zoals lichtblauw of zwart? Liefst zwart... Dat vind ik wel classy. Maar dit vind ik echt lelijk.

Serieus? Ik vind het Nederlandse uitshirt één van de mooiste voetbalshirts ooit.

Link to comment
Delen op andere websites

Deze is dat toch? Ik moet zeggen dat ik het een super mooi shirtje vindt maar doe mij toch maar de normale oranje versie :puh:

uitshirt-nederlands-elftal-WK-voetbal-2014.jpg

Heb zelf ook de oranje variant, maar dat komt puur omdat je tijdens het WK natuurlijk wel iets oranjes moet dragen :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk niet dat Nederland de groepsfase gaat overleven. Ik gok gewoon op een derde plaats voor Oranje, want ik denk wel dat ze Australië kunnen hebben, maar Chili en Spanje zijn toch wel 2 hele sterke ploegen waar je niet zomaar van wint. En Nederland haar oefenwedstrijden waren ook niet echt fantastisch (en ja, ik weet dat het oefenwedstrijden waren, maar dan nog). Al met al denk ik dat Spanje eerste wordt, Chili tweede, Nederland derde en Australië vierde.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk niet dat Nederland de groepsfase gaat overleven. Ik gok gewoon op een derde plaats voor Oranje, want ik denk wel dat ze Australië kunnen hebben, maar Chili en Spanje zijn toch wel 2 hele sterke ploegen waar je niet zomaar van wint. En Nederland haar oefenwedstrijden waren ook niet echt fantastisch (en ja, ik weet dat het oefenwedstrijden waren, maar dan nog). Al met al denk ik dat Spanje eerste wordt, Chili tweede, Nederland derde en Australië vierde.

Alle oefenwedstrijden speelt Oranje knudde. Maar dat halen ze op een WK of EK wel weer in.

Morgen speelt Nederland is zijn officiele positie heb ik gehoord dus we moeten morgen even kijken hoe ze spelen tegen Ghana.

Bron: http://www.meemetoranje.nl/13135-van-gaal-speelt-nederland-ghana-met-basis-opstelling/

Bewerkt: door ERRWINS
Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

gallery_33831_41_149.png Spanje - gallery_33831_41_92.png Nederland

Dzs9WW0.png

Wedstrijdnummer: 3

Poule: B

Datum: 13 juni 2014

Tijd: 21.00 uur

Stadion: Arena Fonte Nova in Salvador

Inleiding

De eerste wedstrijd van groep B is Spanje tegen "ons" Oranje. De regerend wereldkampioen tegen de vice-wereldkampioen. De wedstrijd van 4 jaar geleden is een trauma voor veel Nederlandse sportliefhebbers. Laat in de verlenging scoorde Iniesta dan toch dat doelpunt. Een wedstrijd die ontsierd werd door verschillende zware overtredingen. Er stond dan ook heel wat op het spel... Nog nooit eerder is het gebeurd dat de finale van een wereldkampioenschap voor die landen ook de eerste wedstrijd is op het eerstvolgende WK. Spanje is één van de favorieten voor de titel. Kan Oranje revanche nemen voor de wedstrijd van 4 jaar geleden, of keert Oranje gedesillusioneerd naar huis?

Stad en stadion

swrzKpx.gif

De eerste wedstrijd van het Nederlands elftal wordt gespeeld in het Arena Fonte Nova (bijnaam: Bahia Arena) in de stad Salvador. Salvador ligt aan de oostkust van Brazilië, op zo'n 2 uur vliegen van Rio de Janeiro. De stad heeft bijna 3 miljoen inwoners. Grappig feitje: Nederland heeft ooit (in de 17e eeuw) deze stad aangevallen. De stad is dan ook een korte periode in Nederlands bezit geweest.

Salvador is zeker niet de warmste plek voor een wedstrijd. De weersverwachting: een maximum temperatuur van 28 graden, een minimum temperatuur van 22 graden, veel zon en 's avonds een beetje regen. De wedstrijd wordt gespeeld om 16.00u plaatselijke tijd, dus het zal iets koeler zijn dan het maximum van 28 graden (een graadje of 25/26 dus). Wel een hoge luchtvochtigheid. Moeilijke omstandigheden voor Nederland om deze wedstrijd te spelen, maar het kan zeker een stuk moeilijker!

Het stadion is speciaal voor dit WK gebouwd en heeft een capaciteit van 55.000 toeschouwers. Binnen 5 uur was de wedstrijd tussen Spanje en Nederland uitverkocht (bron). Dat wordt sowieso een sfeervol stadion, dus!

Het stadion staat op dezelfde plek als het "Estádio Fonte Nova" (ook bekend als "Estádio Octávio Mangabeira"), welke een capaciteit had van meer dan 66.000 toeschouwers. Het nieuwe stadion werd gebouwd omdat het oude gevaarlijk was: in 2007 stortte een deel van het stadion in, waardoor 7 mensen om het leven kwamen.

In dit stadion wordt in totaal 6 wedstrijden, waaronder een kwartfinale, gespeeld. Het zal ook worden gebruikt voor de Olympische Spelen in 2016.

7VvDAzN.jpg

De wedstrijd

Volgens de bookmakers is Spanje de torenhoge favoriet. Wanneer bij Unibet wordt ingezet op Spanje, krijgt men "slechts" 1,95 keer de inzet terug. Veel minder grote kans is op een gelijkspel, met 3,35 keer de inzet, en het minste kans is volgens de bookmakers de winst van Oranje (4 keer de inzet).

Spanje is wel een enorme "slow starter". De afgelopen twee eindrondes is Spanje wel kampioen geworden, maar hebben zij de eerste wedstrijd niet gewonnen. De Spaanse spelers zijn vrij oud en dat merk je wel aan het spel, zie bijvoorbeeld de wedstrijd tegen El Salvador (2-0 winst voor Spanje, maar El Salvador hield een uur stand). De meeste Spaanse spelers hebben een lang en intensief seizoen achter de rug, dus vermoeidheid kan een rol spelen.

Aan de andere kant staat Nederland; een team wat in de voorbereiding geen schim was van het Oranje van 4 jaar geleden. Hoewel Nederland haast smetteloos door de kwalificatie kan (op een gelijkspel tegen Estland na), heeft Nederland geenszins weten te imponeren. Van Gaal heeft een nieuwe opstelling met een nieuw team. Zeker de verdediging is achteruit gegaan ten opzichte van vier jaar geleden. Maar, 4 jaar geleden verwachtte wij ook niets. Van Bronckhorst was niets meer waard en Matthijsen kan al helemaal niets. Zij hebben ons ongelijk bewezen, wellicht dit jaar ook?

Helaas is onze voorspelling nadelig voor Oranje: Spanje gaat er met de punten vandoor. We hopen uiteraard ongelijk te krijgen!

De voorspelling van het WK 2014-team op deze wedstrijd is: 2-0.

Wat verwachten jullie van deze wedstrijd?

Link to comment
Delen op andere websites

Bert van Marwijk heeft gezegd dat Spanje enigszins bang is voor Oranje. In de huidige positie kan ik Spanje mededelen dat ze niet bang hoeven te zijn, en ik hoop zo erg dat ik het mis heb en dat Oranje eindelijk weer een mooi potje voetbal laat zien.

Link to comment
Delen op andere websites

gallery_33831_41_173.png Chili - gallery_33831_41_155.png Australië

Wedstrijdnummer: 4

Poule: B

Datum: 14 juni

Tijd: 0.00u

Stadion: Arena Pantanal, Cuiabá

Voor wie de tweede wedstrijd in poule B wil zien wordt het een latertje. Want wanneer de Chilenen en Australiërs beginnen is het bij ons klokslag middernacht. Voor Chili is het de negende keer dat ze deelnemen aan het WK. De laatste keer was in 2010, toen ze in de achtste finales door Brazilië werden uitgeschakeld. Voor de komende wedstrijd was het nog spannend of sterspeler Arturo Vidal beschikbaar zou zijn, maar waarschijnlijk is hij voldoende hersteld van een ontsteking die hij op liep na een operatie. Voor de Australiërs is het de vierde WK-deelname, waarvan de derde op rij. In 2006 haalden de Aussies de achtste finales, maar of ze die prestatie herhalen, als laagst geklasseerde land op de FIFA-ranglijst van alle deelnemers, is hoogst onwaarschijnlijk.



De kans is aanwezig dat we vanavond ook nog "Nederlanders" in actie zien. Bij Chili zit Gutiérrez (FC Twente) in de selectie, terwijl we bij de Australiërs Wilkinson (Heracles) en Oar (FC Utrecht) tegenkomen. Beide ploegen zullen er alles aan doen om te winnen en zullen waarschijnlijk aan elkaar gewaagd zijn. Welke ploeg is een concurrent voor Nederland voor plaatsing voor de achtste finales? De beste manier om daar achter te komen, is door het heel laat te maken...

De voorspelling van het WK 2014-team op deze wedstrijd is: 1-0.

Wat verwachten jullie van deze wedstrijd?

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...