Jump to content

WK 2014 - Poule B


Jesperkaj

Recommended Posts

Ik vind overigens het uitshirt van Nederland echt lelijk. :7 Waarom niet gewoon een kleur die we vaker gedragen hebben (...) ?

WK 1998. Kluivert kreeg rood in een soortgelijk tenue.

Ik verwacht (ok, en daar zit een beetje hoop bij) 0-0 vanavond bij Nederland-Spanje. Chili zal wel winnen van Australië. Doen ze dat niet, dan is dat alleen maar gunstig :)

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 303
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • MegaPilot

    57

  • thebig

    33

  • ERRWINS

    30

  • Phoenyxar

    19

Nou... Spanje is wel al even bezig aan zijn retour. Het is niet meer de fantastische ploeg van de voorbije kampioenschappen. Zelf zie ik ze ook niet zo ver komen, maar deze eerste match tegen Nederland, waar beide fris beginnen? Ik gok op een 1-1. Maar Spanje zou het ook nog net kunnen winnen. We zien wel, vind Spanje lastig om inschatten nu.

Link to comment
Delen op andere websites

Nou... Spanje is wel al even bezig aan zijn retour. Het is niet meer de fantastische ploeg van de voorbije kampioenschappen. Zelf zie ik ze ook niet zo ver komen, maar deze eerste match tegen Nederland, waar beide fris beginnen? Ik gok op een 1-1. Maar Spanje zou het ook nog net kunnen winnen. We zien wel, vind Spanje lastig om inschatten nu.

Blijft een ploeg die ik veel hoger inschat dan Nederland. De verdediging van Spanje valt in de verste verte niet te vergelijken met die van Nederland. Middenveld van Spanje is ook nog eens beter en enkel in de aanval vinden ze ietwat hun gelijke.

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Ik weet echt niet wat het kan worden tussen Spanje en Nederland. Ik verwacht dat het gelijk gaat worden (1-1). Ik hoop dat de gouden driehoek van Nederland het goed gaat doen met deze belangrijke wedstrijd.

Bewerkt: door xCrazyShotgun
Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat Spanje en Nederland erg aan elkaar gewaagd zijn.

Effe serieus blijven hé. :7

Daarom ook "ik denk" :puh: Maar ik hoop gewoon echt dat het 1-1 wordt, winnen doet Nederland waarschijnlijk niet.

Ze worden dan ook tweede in de poule.

Link to comment
Delen op andere websites

Daarom ook "ik denk" :puh: Maar ik hoop gewoon echt dat het 1-1 wordt, winnen doet Nederland waarschijnlijk niet.

Ze worden dan ook tweede in de poule.

Ik zal me misschien kunnen vinden in "aan elkaar gewaagd in de wedstrijd", maar op papier is Spanje gewoon veel sterker. 1-1 is een stunt voor Nederland en daar zou men imo zeer blij mee moeten zijn. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

maar op papier is Spanje gewoon veel sterker.

Er is nog nooit een wedstrijd op papier gewonnen, dat wordt nog altijd op het veld beslist.

Ik verwacht (ok, en daar zit een beetje hoop bij) 0-0 vanavond bij Nederland-Spanje. Chili zal wel winnen van Australië. Doen ze dat niet, dan is dat alleen maar gunstig :)

Als dat gebeurt dan maakt Nederland wel aanspraak op een tweede plek in deze poule, maar ik zie Chili niet zo gauw verliezen. In hoeverre Spanje en Nederland aan elkaar gewaagd zijn, kan ik ook niet goed inschatten. Ik heb 1-1 gegokt, maar ik weet dus niet hoe de verhoudingen echt liggen.

Link to comment
Delen op andere websites

Nou... Spanje is wel al even bezig aan zijn retour.

Nog even hierop terugkomen..

Waarschijnlijk zijn dit de 11 van Spanje:

Iker Casillas - Niet als oud te bestempelen, keepers gaan langer mee. Zit vaak onterecht op de bank bij Real Madrid, nog altijd één van de beste keepers ter wereld.

Sergio Ramos - 1 van de beste verdedigers die er tegenwoordig rondloopt.

Gerard Pique - 1 van de beste verdedigers die er tegenwoordig rondloopt.

Cesar Azpilicueta - De enige speler bij wie ik Google heb moeten gebruiken. Speelt af en toe bij Chelsea, vraagteken.

Jordi Alba - Jong, ervaren en goed. Razendsnel.

Xabi Alonso - Speelt zowat altijd bij Real, dus moet wel goed zijn.

Sergio Busquets - Jong, ervaren en goed.

Xavi Hernandez - Oud, maar versleten? LOL! Neen, speelt veel te vaak in de basis bij Barcelona.

Diego Costa - Jonge spits die scoort aan de lopende band, ervaren.

Pedro Rodriguez - Jonge spits die scoort aan de lopende band, ervaren.

Andres Iniesta - Wie deze speler aanduidt als "op z'n retour" volgt geen enkele wedstrijd van Barcelona en kent niks van voetbal. Presteert nog steeds zoals anders, in de schaduw van Messi, maar wel iemand die bij zowat elke aanvallende actie van Barcelona een rol heeft. Werkpaard.

Sorry, maar deze ploeg als "op z'n retour" bestempelen is echt lachwekkend. Een paar spelers boven de 30 en een ploeg is meteen op z'n retour.. :7

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Op z'n retour hoeft niet te betekenen dat het team meteen slecht is, maar dat het gewoon op een minder hoog niveau presteert in tegenstelling tot vroeger. Spanje was in 2010 al kampioen voor het WK begon, bij wijze van spreken. Nu zijn er bookmakers die niet eens rekening houden met een mogelijke winst van Spanje.

Het blijft inderdaad een sterk team, maar je gaat toch niet beweren dat het even goed of beter is dan vroeger? Onoverwinnelijk is Spanje niet meer, zo bewijst ook de finale van de Confederations Cup.

Link to comment
Delen op andere websites

Spanje is op zijn retour, wees er mee eens of niet. Dat het goede spelers zijn weerhoudt niet dat ze (nagenoeg allemaal, er zijn uitzonderingen) over hun top heen zijn. Ik vind Casillas trouwens niet zo goed meer keepen als hij ooit deed, heb hem de afgelopen matchen vaak fouten zien maken (en daar speelt die leeftijd wel wat mee). Dit is een team dat aan het terugkeren is van zijn top, dat wilt niet zeggen dat ze slecht zijn of spelen, zeker niet, maar het is niet hetzelfde topteam als voorheen. Confederations Cup-finale als mooie voorbeeld.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...