Jump to content

WK 2014 - Poule C


Jesperkaj

Recommended Posts

gallery_33831_41_107.png Ivoorkust - gallery_33831_41_212.png Japan

Wedstrijdnummer: 8

Poule: C

Datum: 15 juni 2014

Tijd: 03:00 uur

Stadion: Arena Pernambuco, Recife

Een latertje is deze wedstrijd, om 03:00 uur 's nachts Nederlandse tijd, maar een wedstrijd die zeker de moeite waard zal gaan zijn. Op papier lijkt Ivoorkust de betere spelers te hebben, maar onderschatten moeten we Japan zeker niet doen met spelers als Honda en Kagawa. Deze twee teams hebben slechts drie keer eerder tegen elkaar gespeeld, in die wedstrijden was Japan twee keer de betere en won Ivoorkust één keer. In Poule C ligt alles open, zeker voor plaats 2 omdat de ploegen aardig aan elkaar gewaagd zijn.

Bij Ivoorkust springen er direct wat namen uit, spelers die bij de grootste clubs spelen ter wereld als de broertjes Touré, Drogba en Gervinho, dit zijn slechts een paar spelers uit de selectie. Een mogelijk zwaktepunt zou de verdediging en doelverdediger kunnen zijn. Yaya Touré is net op tijd hersteld voor deze wedstrijd en is weer fit, een gebrek aan wedstrijdritme zou er misschien voor zorgen dat hij zijn geweldige kwaliteiten niet direct kan laten zien.

Japan heeft op papier misschien wat minder bekendere namen, maar hebben de laatste jaren toch aardig gespeeld (tweede ronde WK 2010). De spelers die het verschil voor Japan moeten maken zijn Honda, Kagawa en de mogelijk iets minder bekende Uchida en Nagatomo. Japan heeft een aardige voorbereiding gehad door zichzelf als eerste te plaatsen voor het WK in Brazilië en te winnen van België met 3-2.

De voorspelling van het WK 2014-team op deze wedstrijd is: 2-2.

Wat verwachten jullie van deze wedstrijd?

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 50
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • thebig

    7

  • ERRWINS

    6

  • Dutchy3010

    6

  • MegaPilot

    6

Ik heb de match niet gevolgd, maar ik denk dat Colombia wel de overhand had?

Net de match bekeken. Ja, ze waren wel de betere ploeg, maar een 1-0 of 2-1 had het beter weergegeven, echt veel beter waren ze niet. Fantastisch voetbal heb je in ieder geval niet gemist. Colombia is wel zeer efficiënt in de afwerking.

Link to comment
Delen op andere websites

Colombia is wel zeer efficiënt in de afwerking.

Ik denk dat ze nog wel eens kunnen gaan verrassen dit WK.

Dat dacht ik voor het WK ook, alleen wat een teleurstelling was dit weer. Niet in score natuurlijk, maar wel in spel. Vond ze echt niet goed spelen. :N Griekenland had warempel een kans, de uitslag is wel wat geflatteerd. Wel dodelijk effectief, maar als dat balletje iets minder rolt en/of de keeper iets beter speelt... Ze missen Falcao, dat is natuurlijk een groot gemis. Vooraf vond ik ze een outsider, nu niet echt meer. Maar ja, wellicht zijn ook zij "slow-starters".

Link to comment
Delen op andere websites

Japan heeft best wel een sterk team hoor, Erwin, maar Ivoorkust is een land dat altijd wel mooie resultaten neerzet. Ik had 2-0 voor hen voorspeld, of misschien had ik zelfs de uitslag correct, ik weet het niey.

Link to comment
Delen op andere websites

Heb net Ivoorkust - Japan gekeken, en het was een MEER dan verdiende overwinning van Ivoorkust. De hele tweede helft heeft Ivoorkust gedomineerd (eerste helft was redelijk gelijk op). Leuk team, Ivoorkust, met toch wel een leuke aanval (Bony, Drogba, Kalou...).

Link to comment
Delen op andere websites

gallery_33831_41_212.pngJapan - gallery_33831_41_94.pngGriekenland

Wedstrijdnummer: 23

Poule: C

Datum: 20 juni

Tijd: 0.00u

Stadion: Arena das Dunas, Natal

Japan ging roemloos ten onder tegen Ivoorkust en Griekenland kreeg harde cijfers te verwerken tegen Colombia. Een gelijkspel schakelt beide landen bijna zeker uit voor de tweede ronde, winnen is een must. Griekenland verdiende een doelpuntje tegen Colombia, maar het lot besliste dat zij er drie te verwerken gingen krijgen. Japan kon tegen Ivoorkust niet veel doen en ging terecht onderuit. Japan lijkt de beste papieren te hebben voor deze wedstrijd, tegen Ivoorkust konden ze zich beter verweren dan Griekenland tegen Colombia(toch volgens de bookmakers). Als Japan wint en Colombia wint tegen Ivoorkust, komt Japan in de positie waarin zij beslissen over de kwalificatie, ongetwijfeld supportert men dus daar voor Colombia. Zal Japan doen wat het moet doen of zorgt Griekenland nog eens voor de verrassing?

De voorspelling van het WK 2014-team op deze wedstrijd is: 2-1.

Wat verwachten jullie van deze wedstrijd?

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...