Jump to content
Joriz

Take-Two registreert 'City Stories' als merknaam!


gallery_1_5_73755.jpg

Take-Two Interactive, het moederbedrijf van Rockstar Games, heeft enkele dagen geleden de merknaam 'City Stories' in de Europese Unie en de Verenigde Staten als handelsmerk geregistreerd. De registratie onder de categorie 'Computer and video game programs' verklapt natuurlijk dat de merknaam om een computerspel gaat. De naam City Stories is natuurlijk al eerder gebruikt in de titels van de GTA spellen Liberty City Stories en Vice City Stories.

Waarom Take-Two nu, zoveel jaren na de uitgave van de eerdere stories, dit handelsmerk vastlegt is onduidelijk. Al is hiermee zeer waarschijnlijk dat Rockstar Games de naam 'City Stories' in de toekomst vaker gaat gebruiken. GameSpot speculeert dat de eerdere games mogelijk naar de smartphone komen of dat de nu in de maak zijnde singleplayer uitbreiding voor GTA5 iets met die naam te maken heeft.

Mij persoonlijk lijkt een titel als Los Santos City Stories onwaarschijnlijk, maar het is wel duidelijk dat Rockstar Games de strategie van grootste gamereleases met tussenpozen van vele jaren blijft hanteren en de tussenliggende jaren blijft opvullen met kleinere DLC's en uitbreidingen.

Opvallend zijn ook nog de merknamen Carnate, Codex en Double Take die afgelopen herfst door Take-Two zijn vastgelegd. Het moederbedrijf van Rockstar Games heeft al meermaals bevestigd dat Rockstar Games aan een nieuwe titel werkt. Ook meerdere bronnen bevestigen tegen GTAGames.nl dat Rockstar Games op dit moment niet stil zit en druk aan een nieuw spel werkt. Al is de kans klein dat we hier tijdens de E3 gamebeurs in juni al meer over gaan horen. Rockstar Games kennende kan het nog wel even duren voordat er meer details bekend worden gemaakt.

Bron: GameSpot via GTA-Series.com

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Iets als American City Stories of San Andreas City Stories kan denk wel als titel. Kan ook over meerdere steden gaan of dat er speciale DLC uitkomt die zich in bepaalde nieuwe of bekende steden afspeelt.

Zolang het maar geen Shitty Stories worden ben ik blij :)

https://www.youtube.com/watch?v=aujF4bwXb5g

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Oeh, dit is nog eens leuk nieuws. :D

@Thuco, dat lijkt me niet echt waarschijnlijk. Dan zouden ze eerst een volledige GTA uitbrengen in een variant op Carcer City (wat eigenlijk maar een miniem stadje is, vergeleken met andere GTA-steden), en niet meteen een een 'kleine opvolging'.

Maar zoals in het artikel vermeld: het meest realistische is een game op iOs/Android, misschien dan niet tien jaar na release.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

@Thuco, dat lijkt me niet echt waarschijnlijk. Dan zouden ze eerst een volledige GTA uitbrengen in een variant op Carcer City (wat eigenlijk maar een miniem stadje is, vergeleken met andere GTA-steden), en niet meteen een een 'kleine opvolging'.

Ik zie nergens dat de registratie is gedaan in combinatie met GTA. Het zou daarom denk ik ook best een nieuwe Manhunt-game kunnen zijn, aangezien de laatste daarvan ook alweer een tijdje geleden is.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...