Jump to content

Hoe vaak gebruik jij je mobiel?


SpacyColours

Recommended Posts

Zelf heb ik een mobiel, die ik wel voor handige dingen gebruik als een wekker en in de pauze op school soms een spelletje. Berichten gebruik ik alleen voor afspraken, niet om leuk te chatten. Bellen doe ik er zo min mogelijk mee, als het ook met de huistelefoon kan. Internet gebruik ik eigenlijk nauwelijks.

Ik erger me zelf wel eens aan mensen wiens blik maar niet van hun mobiel losgescheurd kan worden, en die om de 10 minuten even een sms'je moeten versturen. Ik ken mensen bij wie die beschrijving niet eens overdreven is, maar ik heb wel het idee dat als ik over mobielverslaving zou beginnen, ze dit zouden ontkennen. Ik vind het vooral vervelend als je met iemand een spel zit te doen en je constant moet wachten wanneer diegene aan de beurt is, omdat ie even met zijn of haar vriend zit te Facebooken...

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 38
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • NicolaB

    4

  • Nissan

    2

  • Rutger.

    2

  • Grand Theft Auto TOM

    2

Ik gebruik mijn telefoon als wekker, agenda en om mee te bellen/sms'en/whatsappen/telegrammen. Ik heb een notificatie LED op mijn LG Nexus 5 zitten die gaat knipperen wanneer ik een ongelezen bericht heb, meestal heb ik dus de trilfunctie uitstaan in gezelschap en op de universiteit. Op die manier kan ik op mijn telefoon kijken wanneer ik daar tijd voor heb en kan ik gesprekken in het echte leven gewoon de hoogste prioriteit geven.

Wat mij opvalt, is dat het bij ons thuis niet alleen de jongere generatie is die continu met hun telefoon zit te prutsen. Als ik bij mijn ouders ben en we zitten aan tafel te eten, betrap ik zowel mijn vader, mijn moeder, broertje en zus erop dat ze op hun telefoon kijken en ze verwijten het elkaar allemaal. Erg komisch :7

Link to comment
Delen op andere websites

Ik gebruik mijn telefoon voornamelijk als agenda, wekker, om muziek te luisteren op men fiets. Te whatsappen, en al die shit.. Alhoewel ik tijdens schoolpauze's of stage etc. nauwelijks erop zit... Ook tijdens het eten ofzo zit in niet op men telefoon, mede omdat mijn moeder het hinderlijk vind en ik zelf achteraf ook.. Altijd leuk als je moet gaan schreeuwen zodat mensen hun telefoon wegleggen.

Oh. en ik heb een HTC One. :7

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het wel fijn dat de telefoon er is. Maar goed ik ben laatst ook eens 3 week zonder enige vorm van telefoon/computer op vakantie geweest, en ik heb niks gemist.

Over het is vrij irritant als je op je telefoon zit als je met elkaar aan het praten bent. In een wachtkamer oid maakt het mij niet uit.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb nog een oertelefoon en gebruik die enkel om te bellen. 's Nachts blijft dat ding ook gewoon beneden liggen. Ik hoef dat niet naast mijn bed te hebben. Mijn radiowekker functioneert nog prima.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb een smartphone om alles bij te houden. Mijn agenda is daar een belangrijk deel van. Bovendien vind ik het prettig om bereikbaar te zijn mocht iemand me nodig hebben. Ik kijk dus alleen op mijn mobiel als het dan ook nodig. Oh ja, en ik speel Clash of Clans maar dat is dan ook alles :7

iPad gebruik ik als wekker want daar is de snooze knop groter haha

Bewerkt: door ERRWINS
Link to comment
Delen op andere websites

Zelf heb ik een S4. Meestal internet ik daar op en speel soms wat spelletjes. Heb ook zo'n app waarbij je de folders kan zien :) Voor de wat moeilijkere dingen zoals via Internet aankopen doen gebruik ik de iPad. Gebruik hem ook als wekker, want mijn klokradio heeft zijn beste tijd wel gehad.

Bewerkt: door TheDutchWesley
Link to comment
Delen op andere websites

Verschrikkelijk irritant. Je kunt bij sommigen geen zin uitspreken waarin ze niet halverwege hun ogen even naar hun mobiel laten glijden, en elke twee minuten moet het er even bij gepakt worden hoor, ook al zit je in gezelschap... -_-

Haha je kan wel zien hoe je er zelf over denkt!

Ik gebruik m'n 5S als agenda, wekker en voor Clash natuurlijk. Met social media heb ik niet zo veel. Mijn telefoon is wel een belangrijk middel voor me. Ik heb hem dan ook liever altijd bij me. Het is tegenwoordig gewoonweg geen fijn gevoel als je weet dat je niet bereikbaar bent.

Bewerkt: door TheuNauz
Link to comment
Delen op andere websites

Haha, dit vind ik een leuk onderwerp.

Ik gebruik mijn mobiel zéér vaak. Dit om spelletjes te doen, te bellen of te Whatsappen. Om foto's te maken en om snel wat op te zoeken pak ik mijn mobiel er ook al gauw bij. Wanneer ik een berichtje krijg, antwoord ik vaak in tien minuten tijd. Op feestjes en bij visite pak ik mijn mobiel er echter niet vaak bij. Dat komt ook omdat ik me kapot erger als mensen op feestjes niet sociaal zijn. Ik heb dit eens op vakantie meegemaakt, in een kroeg, waarbij iemand de héééééle tijd op zijn mobiel zat. Super irritant.

Ik zou het wel zwaar irritant vinden als ik mijn mobiel twee weken kwijt zou zijn. Ik ben hem wel eens kwijt geraakt voor reparatie. Toen moest ik een aantal dagen wachten op een vervangend toestel. De hele tijd had ik de neiging om even te checken of ik berichtjes had.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik gebruik mijn mobiel niet zo veel; als wekker, om mee te bellen, incidenteel te Whatsappen, nog minder te sms-en en een beetje te Facebooken. Verder bekijk ik af en toe nieuwssites en wil ik er af en toe wel mee surfen op het internet, maar dan moet de verveling echt zijn toegeslagen. Wat ik dan wel weer veel gebruik is de camera, maar dat is omdat ie nou eenmaal altijd binnen handbereik is. En tot slot gebruik ik de mailfunctie wel vaak, maar dan vooral om foto's door te sturen naar opa's en oma's ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik gebruik mijn gsm enkel om zelf mensen te contacteren of om ervoor te zorgen dat ze mij kunnen bereiken. Maar ik ben van het principe: "als je iets te zeggen hebt, dan moet je me maar bellen", dus als je mij een sms'je stuurt, kan het best zijn dat ik pas een uur later antwoord. Soms gebeurd het ook dat ik m'n mobiel thuis vergeet, maakt me eigenlijk niets uit. Als ik moet bellen doe ik dat gewoon met iemand anders mobiel. Laatst was m'n smartphone stuk, en omdat ik boos was dat ik er 160 euro aan gegeven had, en deze al na een maand stuk was, heb ik uit woede een week zonder telefoon rondgelopen omdat ik het vertikte een nieuwe te halen. Eigenlijk was dat best bevrijdend.

Internet gebruiken doe ik amper, want dat gaat supersloom (ook al is het 3G), plus het kost teveel voor wat het is. Mijn wekker gebruik ik wel dagelijks op m'n mobiel.Ik kan er overigens wel tegen als mensen hun gsm checken als je bij hen bent. Maar niet als je echt met belangrijke zaken bezig bent waar je je hoofd bij moet houden. Dan vraag ik m'n gesprekspartner ook gewoon om zijn of haar mobiel even weg te stoppen en bij de les te blijven.

Link to comment
Delen op andere websites

De hele tijd had ik de neiging om even te checken of ik berichtjes had.

Ah, een klassiek gevalletje FOMO. Betrap mijzelf er soms ook op, hoor. :puh:

Ja, klopt. Ik voelde dan wel eens in mijn broekzak en dacht echt 'Shit! Waar is mijn mobiel gebleven?!'. Maar ik had hem natuurlijk opgestuurd. Echt een hartverzakking soms met zo'n duur apparaat.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik gebruik mijn iPhone heel vaak, maar ik noem mezelf niet verslaafd. Ben het inmiddels ook wel gewend om een tijdje zonder telefoon rond te lopen. Het is wel lastig om dan bereikbaar te blijven, omdat veel mensen tegenwoordig bijna alleen WhatsApp gebruiken om iemand een berichtje te sturen via de telefoon. En aangezien dit niet op de computer te gebruiken is ben je dan letterlijk gedoemd. :puh: Het gekke is dat ik amper spelletjes speel op mijn iPhone. Ik gebruik hem voornamelijk om mee te bellen, WhatsAppen, voor andere social media te gebruiken, mailen, browsen, om m'n afspraken bij te houden en om het nieuws te lezen. En natuurlijk om muziek te luisteren. Ik heb geen duur abonnement, maar gewoon een los toestel met een los kaartje voor €12,50 per maand. En dan kun je 50 minuten bellen, 1000 sms'jes versturen en ik heb 1000 MB internet. Heb dus niets te klagen.

Waar ik persoonlijk een enorme hekel aan heb is dat mensen gewoon midden in een conversatie hun telefoon erbij pakken om vervolgens te reageren op een berichtje ofzo. Het liefst zou ik het dan afpakken en tegen de grond gooien, maar dan wordt men boos. En dat wil ik ook weer niet hebben. Wel vind ik dat jongeren eens wat respectvoller moeten zijn en niet tijdens een gesprek of tijdens het eten (en al helemaal niet in een restaurant!) hun smartphone uit hun zak halen. Dat kan gewoon echt niet. Helaas behoort mijn eigen zus wel tot die groep... Die heeft haar iPhone tijdens het eten op de tafel liggen en dan voel je dat ding constant trillen bij een inkomend berichtje. Zet dan op z'n minst 'Niet storen' aan, dan zie je het in elk geval niet wanneer er iets binnenkomt, dus je kunt ook niet afgeleid worden. :7

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...