Jump to content
Foreigner97

Elfjarige jongen redt levens dankzij GTA V!


Games uit de GTA-serie staan over het algemeen bekend als gewelddadige spellen die volgens sommigen een negatieve invloed op de speler zouden hebben. Vooral voor tieners onder de achttien zou het uit den boze zijn om GTA te spelen. De gewelddadige acties die je tegenkomt in bijvoorbeeld GTA V zouden zich volgens deze zeveraars makkelijk kunnen vertalen in agressie en misdaad in het echte leven. Uiteraard weten wij dat dat soort kritiek over het algemeen overdreven is en dat games als GTA juist veel lol en toffe momenten opleveren. Of zelfs nog beter: de spellen uit onze favoriete reeks kunnen levens redden!

Dat blijkt uit het verhaal van de elfjarige Charley Cullen. Naar eigen zeggen wist Charley, dankzij zijn ervaring met GTA V, precies juist te handelen toen zijn opa tijdens een autorit bewusteloos raakte. Hij zat met zijn opa in de auto, die zo'n 110 kilometer per uur reed, op een snelweg in Slane, Ierland. Zijn opa verloor zijn bewustzijn tijdens de rit en zijn voet bleef op het gaspedaal zitten. Terwijl de meesten van ons in zo'n situatie vermoedelijk verstijfd zouden raken van de schrik, reageerde onze Charley adequaat door met één hand het stuur te pakken en zo de auto van de weg af te sturen. De auto kwam door een botsing met een muur tot stilstand. Pogingen om zijn opa bij bewustzijn te brengen waren tevergeefs, dus Charley was genoodzaakt om zijn opa uit de auto te wurmen en naar huis te dragen. Pas de volgende keer dus maar op, als je in GTA Online een potje zit te racen met iemand met een soortgelijke naam. puh2.gif

gallery_1_5_27593.jpg

Onze held Charley met zijn grootvader

Van wat er na de crash gebeurde kan Charley zich niet heel veel meer herinneren, maar wat hij wel weet is het volgende: "The only way I had any experience was the Grand Theft Auto Game". Wij van GTAGames zitten uiteraard met smart te wachten op de registratie van deze jongen.

Beluister hier het complete interview met Charley.

Bron

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Wat een wazig verhaal. Eerst word die opa bewusteloos, daarna geeft die extra gas, die jongen stuurt tegen een muur (botsing?) en daarna draagt die hem naar huis. Geen mobiel bij zich of andere automobilist die even de hulpdiensten alameert? Achja, zal wel typisch Ierland zijn :puh:

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

De jongen heeft er wel een schedelfractuur aan over gehouden maar mankeert verder niets. Bron

Wat een actie. Mocht ik ook ooit in zo'n situatie terecht komen, dan hoop ik ook dat ik zo kan handelen! Wat een ballen heeft die jongen :)

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Best apart verhaal, lijkt bijna onrealistisch omdat de jongen zijn opa meedraagt naar huis, na een botsing tegen een muur. Maar goed, wat een ballen van die jongen, mij zou het niet eens lukken. :tu:

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Wat een wazig verhaal. Eerst word die opa bewusteloos, daarna geeft die extra gas

Dat zie je heel vaak, dat mensen die bewusteloos raken hun voet meer laten rusten en daarom meer gas geven. Heb ik vaker gehoord. :Y

Maar wel tof :tu:

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Artikel is niet echt helemaal goed vertaald. Veel relevante informatie is weggelaten. Zo staat er bijvoorbeeld dat de jongen zijn grootvader weer wakker kreeg en hem over 50 yards (zo'n 50 meter) naar huis hielp.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Dit soort nieuws doet je toch wel goed. Natuurlijk ook mooi dat Grand Theft Auto (erge) ongelukken helpt te voorkomen. :)

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Wat een onzin dat wordt geclaimd dat deze redding dankzij GTA V komt, enkel omdat die jongen die zich niet eens iets kan herinneren grapt dat hij enkel ervaring heeft met videogames (logisch, gezien zijn leeftijd). Een auto in gta v met je controller besturen heeft niks te maken met het grijpen van een stuur tijdens een noodsituatie en er dan ook nog eens mee tegen een muur knallen. Neemt niet weg dat die jongen goed gehandeld heeft, maar GTA V verdiend hiervoor geen credits.

Bewerkt: door Advancegta

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Het is niet helemaal onzin AdvanceGTA. Het blijkt gewoon dat van de mensen de afgelopen decennia flink het reactievermogen omhoog is gegaan mede dankzij games.

Natuurlijk kon die jongen niet auto rijden, maar snel ingrijpen als iemand van de weg afraakt is het verschil tussen groot ernstig crashen of een ligt ongeluk. Al heeft die jongen zo te horen toch nog wel pech gehad met zijn schedelfractuur.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Het is niet helemaal onzin AdvanceGTA. Het blijkt gewoon dat van de mensen de afgelopen decennia flink het reactievermogen omhoog is gegaan mede dankzij games.

Natuurlijk kon die jongen niet auto rijden, maar snel ingrijpen als iemand van de weg afraakt is het verschil tussen groot ernstig crashen of een ligt ongeluk. Al heeft die jongen zo te horen toch nog wel pech gehad met zijn schedelfractuur.

Dat videogames invloed kunnen hebben op je reactievermogen betekent nog niet dat dat in deze situatie de keyfactor is geweest. Ik vermoed dat deze jongen als hij geen gta v had gespeeld ook prima in staat was geweest om in the heat of the moment een draai aan dat stuur te geven. Ik geloof gewoonweg niet dat GTA V hier echt een significante rol heeft gespeeld, dat betekent niet dat ik onderzoek waaruit blijkt dat games invloed hebben op het reactievermogen niet geloof.

We weten ook niet of de jongen in een fractie van een seconde heeft moeten ingrijpen, het is best mogelijk dat de auto nog enige tijd recht vooruit kon rijden zonder iets te raken voordat de jongen genoodzaakt was het stuur te grijpen. En als ik het zo lees was het alsnog een behoorlijke crash en geen licht ongeluk.

Mijn punt hier is dat GTA V hier credits voor geven net zo ignorant is als een Jack Thompson (om maar wat te noemen) die roept dat persoon X is vermoord omdat persoon Y een geweldadige videogame speelde. Conclusies moeten niet zo simpel worden getrokken en de waarheid ligt vaak een stuk genuanceerder.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Oh, opa valt bewusteloos.

Even m'n PSP pakken en kijken hoe het auto rijden ook al weer zat in GTA-LCS...

Hoe gaat dat rijden ook al weer?

Oh ja, knal overal tegen aan en ik sla altijd over de kop... komt voor elkaar!

In GTA "the game" (welk spel is dat? heeft hij nog maar GTA 1???) aangezien hij tegen Engeland is zal hij vast geen GTA London hebben.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Was het niet gewoon een grapje? Zo van "ja, om eerlijk te zijn heb ik geen ervaring met autocrashes, behalve in GTA dan haha!".

Ik vind het ook een beetje vergezocht eigenlijk om te zeggen dat dit nou echt door GTA V komt. Maar ja, blij dat het toch nog redelijk goed is afgelopen iig.

Bewerkt: door SpacyColours

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...