Jump to content

[WK 2014] Scheidsrechters


BoerTijger

Recommended Posts

  • Reacties 61
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Dutchy3010

    11

  • MegaPilot

    10

  • Phoenyxar

    4

  • BoerTijger

    4

Een schreeuw, als reactie op een actie tegen je lichaam, valt niet te simuleren. Dat kun je simpelweg niet natuurlijk recreëren.

Om even terug te komen op jouw "Wat nut heeft dat"-reactie. Er bestaan meer matchen dan het WK. Een overtreding is een overtreding en eentje van dit kaliber dient onderzocht te worden, daar heeft Zuid-Korea's uitschakeling weinig mee te maken. Het internationale voetbal stopt namelijk niet na dit WK. Dan zou je Suarez' ban ook gelijk kunnen opheffen.

---

Tijdens de match gisteren sprak men even over Webb: "Een mogelijke scheidsrechter voor de finale..." Vond hem nu toch niet zo sterk fluiten gisteren. Hij heeft wel niet te veel fouten gemaakt en in zo'n wedstrijd is dat niet makkelijk, maar ik vond bvb Kuipers toch net beter.

Maar naast hen twee nog maar weinig scheidsrechters echt onthouden. Vooral lijnrechters die zich in de schijnwerpers spelen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een schreeuw, als reactie op een actie tegen je lichaam, valt niet te simuleren. Dat kun je simpelweg niet natuurlijk recreëren.

Bewijs?

Om even terug te komen op jouw "Wat nut heeft dat"-reactie. Er bestaan meer matchen dan het WK. Een overtreding is een overtreding en eentje van dit kaliber dient onderzocht te worden, daar heeft Zuid-Korea's uitschakeling weinig mee te maken. Het internationale voetbal stopt namelijk niet na dit WK. Dan zou je Suarez' ban ook gelijk kunnen opheffen.

Klopt helemaal, maar voor Belgie maakte het geen donder verschil uit. Dus daarover blijven zeuren heeft totaal geen nut (niet dat het ooit nut heeft, maar als Belgie uitgeschakeld was, begrijp ik het gezeur wel). Dat was mijn punt. En een vergelijking maken met Defour slaat al helemaal kant noch wal, aangezien het twee afzonderlijke overtredingen waren en het onderzoek naar Defour niet meer dan terecht is als je objectief naar die overtreding kijkt (al kan je uiteraard discussieren over de uitkomst van het onderzoek, maar een onderzoek is logisch).

Link to comment
Delen op andere websites

Maar het was ons (alleszins mijn) punt niet... Dus die associatie maken heeft geen zin als dat niet hetgene is wat we bedoelen. Als je enkel onderneemt vanuit het idee om een voordeel voor enkel jezelf te halen, dan bereik je toch nooit een zinnige discussie? Waarom moet de statement "Het maakt voor België geen verschil uit." iets veranderen aan de zaak? Het klopt wat je zegt, het verandert niets voor België, dus...?

Over de schreeuw: Grappig genoeg lijkt dit een zaak te zijn die door niks (en werkelijk niks) ooit onderzocht lijkt te zijn. Geen artikel, geen site, niets dat ingaat op het voortbrengen van een schreeuw. Dus verder dan retorisch redeneren kan ik hier niet. Een schreeuw is een actie die door ons onderbewustzijn wordt uitgevoerd om pijn te verwerken, dat op een natuurlijke manier recreëren is quasi onmogelijk (en bij een tackle op het veld zijn de omstandigheden allesbehalve prefect), laat staan dat je het bewust kunt oproepen op een onverwacht moment. Best betrouwbaar dus.

---

Zijn er nog scheidsrechters die positief zijn opgevallen? (Ik weet er nog eentje, ken zijn naam niet meer, hoop dus dat ik hem dezer dagen zie fluiten)

Link to comment
Delen op andere websites

Onze Belgen zitten nu al te trainen op ballen tegen de armen te trappen, komt helemaal goed, Venzio! :)

Even serieus, het kan gewoon niet dat we een scheidsrechter krijgen met een nationaliteit van een land waar we net tegen hebben gespeeld...Al die nationaliteiten en dan geven ze ons een Algerijn. :7

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Scheids in deze wedstrijd fluit wel enorm in het voordeel van Nederland zeg. Penalty voor Costa Rica niet gefloten, net weer een vrije trap die er duidelijk géén was(als je wegdraait van bal kan je gewoonweg niet fluiten voor hands), BMI kon allang een 2de geel hebben gekregen voor al z'n achterlijke fouten, etc.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...