Jump to content

Laatst beluisterde album


thebig

Recommended Posts

Hoewel het topic Laatst bekeken film ondertussen toch al bijna 10 jaar (!) bestaat, is er nog geen topic gemaakt voor het laatst beluisterde album. Een regelrechte schande eigenlijk, al zeg ik het zelf.

Natuurlijk kan je liedjes individueel beoordelen, maar dat is helemaal niet hetzelfde. In een album komen alle hits van een artiest samen om één prachtig gesmeed geheel te vormen, daar kan geen enkel lied, wat een oorwurm het ook moge wezen, alleen tegenop!

Plaats hier dus welk album je het laatst hebt beluisterd, geef het een cijfer en beschrijf hoe je het vond en hoe je je erbij voelde.

Verder kan je ook de cover erbij posten, dat zegt meestal ook veel over het album zelf en mogelijk herkennen leden eerder de cover dan het album zelf.

Links naar sites waar het album te beluisteren is, zoals youtube, mogen altijd geplaatst worden.


Dan trap ik maar af!

Het laatste album dat ik volledig heb beluisterd, en dat ik op dit moment aan het herbeluisteren ben, is La Roux van de gelijknamige artiest.

La_Roux_(album).png

Momenteel begint er stilaan nieuw werk van hun nieuwe album uit te komen, dus besloot ik maar eens hun oude werk te beluisteren. Ik herinnerde me namelijk dat ze een paar goede liedjes hadden. Soms zijn van een album waar je de helft van de liedjes al kent de resterende liedjes niet zo goed, maar dat had ik hier helemaal niet. Het komt volledig overeen met mijn muzieksmaak en heeft mij nog een paar extra goede liedjes leren kennen.

Ik geef het een verdiende 8/10. Hopelijk slagen ze erin nog zo'n album uit te brengen, al ben ik niet direct enthousiast over hun nieuwe werk.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 132
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GuitarGuy666

    48

  • Silverbyte

    18

  • thebig

    16

  • Foreigner97

    11

Nazareth omdat ik daarvoor om half 4 in de nacht voor wakker gemaakt kan worden .

http://www.youtube.com/watch?v=-zuNev0k38k

Als Classic Rock liefhebber, luister ik veel naar verschillende bands en heb dan ook niet echt een favoriet .Oke misschien Nazareth als favoriet dan, voor Dan McCafferty's Schore stem geluid, Manuel Charlton's Bottleneck Gitaar, Pete Agnews Stompende Basgitaar en Darrel Sweet's Dreunende Drums ben ik altijd wel voor in de stemming . Meestal bekend vanwege het nummer Love Hurts, maar ik ben meer een fan van hun andere nummers . Vooral hun eponymous Debuut album van 1971 (Audio Van heruitgave van 1974) een combinatie van Psychedelische Rock, Folk, Blues en vooral Hard Rock, een debuut die tegen Led Zeppelin kan opboksen . Van 1971 tot 1978 Zijn de vier eerst genoemde als band bij een gebleven, in 1978 sloot gitarist Zal Cleminson hierbij aan tot 1980 .

En van 1980 tot 1983 waren ook Gitarist Billy Rankin en Toetsenist John Locke lid . Nazareth wordt vaak gezien als de band die de deuren naar de pop muziek voor schotland heeft geopend

Hun Debuut vind ik bijna vlekkenloos en krijgt van mij dan ook een dikke 10/10 .

Bewerkt: door 1973
Link to comment
Delen op andere websites

Het laatste album wat ik compleet heb uitgeluisterd is vermoedelijk Unknown Pleasures van Joy Division.

330px-Unknown_Pleasures_Joy_Division_LP_sleeve.jpg

'n Tijdje terug heb ik bij een vriend voor het eerst naar Joy Division geluisterd, maar ik ben het de afgelopen week echt intensief gaan luisteren. Vooralsnog geen spijt van gehad: heerlijk bandje. Aparte stijl ('n soort dark wave), heerlijke bas- en gitaar lijntjes, briljante zang en boeiende teksten. Wat mij betreft een aanrader, maar je moet er uiteraard maar net van houden.

Nu zou ik het een 8.5 geven. Aangenaam luistermateriaal! :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Een plaat die ik ook volledig grijs gedraaid heb. Zeker een aanrader inderdaad. In tegenstelling tot je zou verwachten wellicht, aangezien het redelijk simpele muziek is, was het voor mij best een groeier. Zeker een van mijn favoriete albums.

Zelf heb ik de laatste tijd veel Sign 'O' The Times van Prince geluisterd. Een aardig goed album. Veel diversiteit in nummers, echt een stempel is er qua genre niet op te drukken. Helaas maakt dit het album niet per se erg boeiend. Er staan voor mijn gevoel toch een paar vullers op, wat met de totale tijdsduur van bijna twee uur toch niet nodig is. De hoogtepunten, Housequake, Ballad of Dorothy Parker, Starfish and Coffee, If I Was Your Girlfriend en The Cross, zijn daarentegen wel erg goed en maken ook dit album het luisteren zeker waard. Verder ga ik er geen cijfer voor geven, daar waar ik moeilijk een goede maatstaf voor muziek kan bedenken.

33aqp9d.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Mijn laatst beluisterde album is Halve Maen van de Double Leopards. Halve Maen kan het best omschreven worden als een psychedelisch dronealbum, met een duidelijke invloed van artiesten als La Monte Young en Sunn O)))'s solowerk. Het is op zijn minst gezegd niet voor iedereen :clown:

Dit album slaagt er steeds in om je op een nieuwe manier oncomfortabel te maken. Eindeloze drones worden afgewisseld met bellen, electro en drums. Vooral het nummerThe Fatal Affront is een psychedelisch meesterwerkje, met een eeuwenlange opbouw tot een verontrustend eind. Toch heb ik het gevoel dat er wat tijd gevuld word. De eerste twee nummers zijn interessante soundscapes maar het album begint zijn aantrekkingskracht te verliezen bij het nummer The Secret Correspondence dat lang opbouwt maar eigenlijk uitloopt op saaie ambient.

Op het middelmatige eind na vind ik dit album heel sterk. Double Leopards zijn altijd intens maar nooit schreeuwerig, waardoor je niet uitgeput bent aan het eind zoals bij sommige extremere albums. Ik zou het album een 8/10 geven.

https://www.youtube.com/watch?v=Q8IQZ3BJhRs

Link to comment
Delen op andere websites

It's Only Rock 'N' Roll van The Rolling Stones.

RSDD21.JPG

Niet hun meest diepe album, maar riff- en groove-wise wel een van de lekkerste. De titeltrack (It's Only Rock 'N'Roll (But I Like it) is eigenlijk de enige die door de massa als een classic gezien wordt, maar de rest van het album is ook prima te pruimen. Ain't Too Proud To Beg is bijvoorbeeld een track die altijd nog even in mijn hoofd blijft hangen.

Link to comment
Delen op andere websites

Mijn laatst beluisterde album is Ghost Stories van Coldplay.

coldplay_ghost_stories-t2.jpg

Ik vind het een goed album. De nummers die erop staan zijn aangenaam om naar te luisteren.

De eerste track van het album dat ik eerst gehoord had was Magic.

Ik ben ook een groot fan van Coldplay. Mijn profielfoto is ook een groepsfoto van de band.

Normaal gezien zouden ze een pauze nemen van 3 jaar. Maar ze zijn nu gelukkig al terug!

Ik geef het album een welverdiende 9/10.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb laatst "The Resistance" van Muse geluisterd.

resistance.jpg

Geweldig album. Bij uprising worden mensen zegmaar opgeroepen om te demonstreren tegen ik geloof de regering. Dan heb je unnatural selection waarbij wordt verteld dat ze demonstreren en hoe de wereld daar in elkaar steekt. En in resistance wordt verteld dat alles fout is gelopen en dat de zanger samen met iemand anders verstopt zit.

Goede muziek en een leuk nummer. 8/10

Link to comment
Delen op andere websites

Orchards/Lupine van DeWolff.

13038109131303791185-1296033571_dewolff-orchards_lupine-2011.jpg

Eén van de beste bands die Nederland rijk is, als je het mij vraagt. Op dit album vind je een paar van hun langste tracks: 'Diamonds', 'Everything Everywhere', en het epische 'The Pistol'. Heerlijke mysterieuze, vaak donkere tracks. Als liefhebber van psychedelische rock zou je dit album echt eens moeten checken, als je dat nog niet gedaan hebt.

Link to comment
Delen op andere websites

Gisteren naar het nieuwste album van Kasabian geluisterd, 48:13 genoemd naar de lengte van het hele album (een luie titel dus).

6054720-large-275x275.jpg

Is best wel een goed album, maar mist toch de toptracks die op elk Kasabian-album aanwezig zijn. Buiten 'eez-eh', voorlopig de enige single uit het album, heb ik toch geen andere tracks gehoord die een opvolger kan worden voor hun succes in het verleden. Zeker niet hun beste album dus, maar het mag er zijn. 7/10

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Low van David Bowie



Low_%28album%29.jpg

Na een 'pauze' van een lange tijd ben ik weer wat in de muziek van Bowie gedoken en dit album is de eerste die ik er uit gepakt heb. Simpelweg een ijzersterk album met aanstekelijke en afwisselende nummers, zowel instrumentaal als met zang. Veel nummers zijn naast een fraai gitaarloopje ook aangekleed met veel onverwachte, elektronische geluidseffecten, wat het album toch een stukje interessanter maakt. Favorieten zijn Always Crashing In The Same Car en Be My Wife, heerlijk!

Ik denk dat-ie wel een 9 waard is.

Link to comment
Delen op andere websites

Tiga-Ciao.jpg

Ik heb maar eens wat van Tiga geprobeerd, zijn laatste album Ciao! namelijk.

Ik wist niet dat het merendeel van de albums van Tiga geproduced werd door het Belgische DJ-duo Soulwax. Blijft me toch maar weer verbazen hoeveel goede muziek de Belgen maken.

Buiten de bekende nummers op dit album vond ik het nu ook niet zo speciaal. 7.5/10 geef ik het.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...