Jump to content

WK 2014 hoger niveau dan WK 2010?


Dutchy3010

Recommended Posts

Wat vinden jullie: heeft WK 2014 tot nu toe een hoger niveau dan het WK van 2010?

Hoewel Nederland in 2010 verder kwam dan dat we nu ook maar durven dromen, vond ik het niveau niet heel hoog. Nederland heeft toen nauwelijks een wedstrijd echt flitsend gespeeld, en kwam toch tot de finale.

Nu hebben we toch al wat verrassingen en leuke wedstrijden gezien... Dus imo nu al leuker dan WK 2010. Voetbaltechnisch dan, voor Oranje is het nog maar afwachten natuurlijk. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Van het vorige WK heb ik, in tegenstelling tot dit jaar, niet veel gezien. Maar om nou na een paar wedstrijden al te zeggen dat dit WK een hoog niveau heeft vind ik wat voorbarig. Ik vind juist sommige landen wat tegenvallen. Dat het voor de neutrale kijker leuk is om te kijken, dat is wel zo denk ik. Er wordt veel gescoord, nu al 22 doelpunten in 6 wedstrijden. Maar we hebben nog wat wedstrijden te gaan, we gaan het zien.

Link to comment
Delen op andere websites

Veel te vroeg om hier uitspraak over te doen. De winst van Oranje tegen Brazilië in 2010 was vele malen memorabeler dan de winst nu tegen Spanje. Maar ja, je scoort wat extra doelpunten tegen de vorige WK-winnaar en men is verkocht hé. Technischer was het tegen Brazilië ook een veel betere wedstrijd dan dit, de doelpunten geven imo een fout beeld over de wedstrijd Spanje - NL. Met 1-0 rusten en met 1-2 eindigen(veel te veel kansen gemist) tegen het Brazilië van 2010, da's een prestatie die imo de prestatie tegen Spanje doet verbleken.

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het inderdaad wel snel om er iets over te zeggen. Het vorige WK had ook zijn verrassingen: Spanje dat verliest van Zwitserland, Frankrijk dat ondermaats presteert en al na de poules z'n boeltje mag pakken...

Link to comment
Delen op andere websites

Mag ik de eerste zijn die dit zegt? Het valt me dat een aantal belgen vrij negatief zijn over Oranje. Waarom is dit? Jaloezie of gewoon haat? Nergens zie je ons Belgie helemaal zwart maken, wat overigens gemakkelijk gedaan is omdat ze jaaaaaren niet mee hebben gedaan en in 2010 niet eens de poule fase hebben weten te overleven of niet eens hebben weten te kwalificeren.

Bewerkt: door ERRWINS
Link to comment
Delen op andere websites

Mag ik de eerste zijn die dit zegt? Het valt me dat een aantal belgen vrij negatief zijn over Oranje. Waarom is dit? Jaloezie of gewoon haat? Nergens zie je ons Belgie helemaal zwart maken, wat overigens gemakkelijk gedaan is omdat ze jaaaaaren niet mee hebben gedaan en in 2010 niet eens de poule fase hebben weten te overleven of niet eens hebben weten te kwalificeren.

Laten we een kat een kat noemen en "Belgen" vervangen door MegaPilot. Ik ben niet jaloers op Nederland en haten doe ik zeker niet(heb elke wedstrijd in 2010 gevolgd en voor NL gesupporterd, je mag m'n reacties van indertijd gerust opzoeken). Dus omdat ik zeg dat ik de wedstrijd van Nederland tegen Brazilië indertijd beter vond ben ik perse negatief? Nee, dat is een wedstrijd plaatsen. Ja, het was een mooie wedstrijd van Nederland, ja. Maar persoonlijk vond ik die van op het WK 2010 tegen Brazilië toch nog iets mooier, ja.

Wat België te maken heeft met Nederland begrijp ik nog steeds niet, maar kakken op België lijkt nu eenmaal je enige redmiddel in reacties op mij. En woorden in m'n mond leggen die ik nooit gezegd heb blijkbaar ook.

Jammer.

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Okej, dit is nu mijn 4e WK (het 3e dat ik echt volledig meemaak) en als ik aan WK denk zegt mijn ervaring me dat het doorgaans nipte matches zijn met wat nerveuze ploegen (zeker in het begin) en dus ook weinig doelpunten. Nu, we zitten natuurlijk pas in de groepsfase en bijgevolg zitten we nog met enkele kleinere teams (en de uitzonderlijke eindstand van Spanje-Nederland), maar dan nog vind ik dit een immens sterke start voor een WK. De gemiddelde match eindigt 3-1, de meeste ploegen lijken goed gemotiveerd en zeer aanvallend ingesteld (een uitzondering gelaten) en bijgevolg vind ik het dus echt wel al een sterk WK.

Nu, ik probeer alle matches te volgen (ja, echt allemaal), degene die ik niet kan zien neem ik op en bekijk ik later. Er is dus nog geen minuut die ik heb gemist en probeer dit vol te houden voor het hele WK. Als de 7 matches die ik nu heb gezien een goede maatstaf zullen blijken voor de rest van het WK... Dan durf ik stellen dat dit misschien het mooiste WK ooit zou kunnen zijn, ongeacht het resultaat. Mits we ons natuurlijk voorbij de twijfelachtige scheidsbeslissingen kunnen zetten (en de ernstige die we hebben gezien dus maar enkele gevallen zijn), want het algemene niveau ligt vrij hoog. Er is echter wel geen echt team dat ongelofelijk voetbal brengt, maar het is nog vroeg en op zich... belooft het voor zeer nipte en spannende matches naar het einde toe?

Nog maar drie dagen ver dit WK en ik kijk echt al uit naar de rest er van. Ik geniet.

Link to comment
Delen op andere websites

Net zoals hier al gezegd wordt; ik vind het te voorbarig om nu al conclusies van het WK te trekken. Daarbij heb ik, net zoals Guardian vorig WK ook niet elke (begin) wedstrijd gezien en vind ik de wedstrijden tot nu toe allemaal erg plezierig om naar te kijken :puh:

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

Veel te vroeg om hier uitspraak over te doen. De winst van Oranje tegen Brazilië in 2010 was vele malen memorabeler dan de winst nu tegen Spanje. Maar ja, je scoort wat extra doelpunten tegen de vorige WK-winnaar en men is verkocht hé. Technischer was het tegen Brazilië ook een veel betere wedstrijd dan dit, de doelpunten geven imo een fout beeld over de wedstrijd Spanje - NL. Met 1-0 rusten en met 1-2 eindigen(veel te veel kansen gemist) tegen het Brazilië van 2010, da's een prestatie die imo de prestatie tegen Spanje doet verbleken.

De wedstrijd tussen Nederland en Brazilie van hoog niveau? Welke wedstrijd heb jij gekeken? ;)

Ik heb het nu absoluut niet over memorabele wedstrijden, want dit is de eerste groepswedstrijd. Het gaat in dit topic juist over techniek. Dit soort schitterend voetbal heb ik toen niet gezien. En dan hebben we nog landen als Duitsland, Portugal, Argentinie, Frankrijk en Belgie niet gezien.

Ik heb het nu puur over het globale niveau van de wedstrijden. Veel verrassingen, veel hoogstandjes, veel interessantere wedstrijden... In bijna elke wedstrijd staat er wel iemand op. Kijk bijvoorbeeld bij Costa Rica, wat een speler is die Campbell! Heb echt genoten.

Heb in 2010 bijna alle wedstrijden gezien en tot nu toe ook ALLE wedstrijden van dit WK, en het algemene niveau ligt echt een stuk hoger imo. Niet alleen het aantal doelpunten, maar vooral het aantal kansen, wat over het algemeen wel gelijk staat aan hoe goed/leuk het voetbal is.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik snap je gedachte, dat er al wel wat verrassingen zijn geweest. Maar dat ligt ook wel eens aan een ogenschijnlijk sterkere tegenstander die teleurstelt. Was Costa Rica ook zo goed geweest als Uruguay het "gebruikelijke" niveau had gehaald? Maar ik ben het wel met je eens dat het leuk is om die verrassingen te zien.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...