Jump to content

Jouw favoriete artiest(en)


GuitarGuy666

Recommended Posts

Zoals de titel dus al zegt. Wie is, of wie zijn jouw favoriete muzikale artiesten? Misschien ook leuk een nummer achter te laten die jij heel goed vindt, het liefste in een spoiler.

Ikzelf vind AC/DC helemaal te gek, en ZZ Top en Aerosmith vind ik ook heel erg goed.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 32
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GuitarGuy666

    5

  • ERRWINS

    2

  • super_senne

    2

  • Votair

    2

Stond al netjes op mijn profiel beschreven, maar mijn favorieten zijn dus Lana Del Rey, Avicii, Toto, Bruno Mars. De liedjes van Imagine Dragons vind ik ook zeer vet, maar ze behoren niet tot mijn favorieten.

Van elke artiest(en) mijn favoriete liedje:

Lana Del Rey

en

Bruno Mars

Toto

Avicii

:bier:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben een groot fan van muziek en heb dan ook een hele brede smaak. Mijn voorkeur gaat wel naar de Classic Rock van de jaren 70/80. Zo'n gitaarsolo van die tijdperk geeft je gewoon per direct kipenvel. Artiesten die ik echt goed vind:

  • Queen
  • Bon Jovi
  • The Eagles
  • The Doors
  • AC/DC
  • Twisted Sister
  • Led Zeppelin
  • Bruce Springsteen
  • Phil Collings
  • Aerosmith
  • Nazareth (hehe )
  • Deep Purple
  • Pink Floyd
  • Meatloaf
  • Foreigner
  • Guns 'n Roses
  • Red Hot Chilipeppers

En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Het heden kent ook mooie platen en heb daarom ook een mooie lijst van het heden wat ik zeker kan waarderen. Maar wel artiesten die veel moeite in hun werk stoppen en niet zomaar dingen jatten van anderen:

  • Adele
  • Bruno Mars
  • Coldplay
  • Avicii
  • Afrojack
  • 30 seconds to Mars
  • Nicky Romero
  • Armin van Buuren
  • Blof
  • Acda en de Munnik
  • Guus Meeuwis

Ik heb hier een wat mindere lijst omdat de kwaliteit amper te vergelijken valt met vroeger.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben een groot fan van muziek en heb dan ook een hele brede smaak. Mijn voorkeur gaat wel naar de Classic Rock van de jaren 70/80. Zo'n gitaarsolo van die tijdperk geeft je gewoon per direct kipenvel. Artiesten die ik echt goed vind:

-12 pagina's gevuld met artiesten die ERRWINS leuk vind-

Je hoeft niet elke artiest die je leuk vindt op te noemen :7 Ook is het nogal ironisch dat je het hebt over artiesten die geen dingen jatten en vervolgens Avicii en Afrojack noemt.

Zelf ben ik enorm liefhebber van Sunn O))) en Xiu Xiu.

Link to comment
Delen op andere websites

Er zijn een hele hoop artiesten die ik tot mijn favorieten reken, maar ik zal me beperken tot twee: Oasis en The Beatles.

Oasis is de band waardoor ik op mijn 13e besefte dat ik 'mijn' muziek niet op de radio ging vinden. Wonderwall kende ik natuurlijk al en ik ben er toen helemaal in gedoken. Ze hebben ook mindere nummers, maar over het algemeen ben ik weg van hun hele discografie. Some Might Say, Acquiesce, Step Out, dat zijn nummers die je (mij althans) een geweldig gevoel van euforie bezorgen. Uniek in zijn soort ook, ik ken geen enkele band die echt op Oasis lijkt.

The Beatles is qua innovatie heel belangrijk geweest voor alle bands die daarna nog zouden komen. In hun toch niet bijzonder lange carrière hebben ze alles geprobeerd, alles bespeeld en alles gebruikt op het gebied van stimulerende middelen. Sommige pareltjes zoals we die vinden op albums als The Magical Mystery Tour en Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band bedenk je niet als je nuchter bent. Maar ook in hun minder psychedelische/experimentele periodes hebben ze geweldige liedjes gemaakt. When I'm Sixty-Four, I'll Follow The Sun en I Need You zijn nummers waar ik waarschijnlijk altijd wel van zal blijven houden.

Link to comment
Delen op andere websites

Oasis is de band waardoor ik op mijn 13e besefte dat ik 'mijn' muziek niet op de radio ging vinden.

Het is inderdaad wel jammer dat vaak de muziek die jij leuk vindt niet op de radio komt. De meeste zenders draaien alleen popmuziek en 100 keer achter elkaar dezelfde nummers, of zenders als veronica en radio 10 draaien nummers die gewoonweg niet leuk zijn. Ik heb bijvoorbeeld nog nooit muse op de radio gehoord, terwijl dat juist een band is met leuke muziek. :(

Link to comment
Delen op andere websites

Te veel om op te noemen, en bovendien komt er regelmatig (soms tijdelijk) een artiest bij waar ik helemaal weg van ben. Maar goed, om een uiteenzetting te geven:

Foreigner: zal bij de meesten alhier een bekende naam zijn. Op het moment luister ik het niet veel, maar hun muziek blijft top om zo nu en dan op te zetten.

Blind Melon: een band die de meesten zullen herkennen als de band achter No Rain, maar wie verder zoekt ziet dat er veel meer leuks tussen hun materiaal zit. Spijtig dat de originele zanger en daarmee hun originele sound ten onder is gegaan toen ze nét lekker bezig waren, ik had graag meer van Shannon Hoon en z'n band willen zien.

David Bowie: afgelopen weken ben ik mijn liefde voor zijn muziek weer wat omhoog aan het halen, en ik zit er weer helemaal in. De bijdragen van deze man aan de muziekwereld had ik voor geen goud willen missen. Hopen dat hij nog een tijdje in actie blijft!

The Outfield: een bandje dat eenieder zal kennen van Your Love, maar ook hier geldt: wie zoekt, zal vinden. Naast hun succes met Play Deep is er nog een zestal albums verschenen, die wat mij betreft zeker de moeite van het luisteren waard zijn.

Cinderella: heerlijke harde, maar ook gevoelige ragmuziek uit de jaren '80. 'k Kan er alleen maar van genieten.

Joy Division: een nieuwe naam in mijn vaste lijstje met favoriete artiesten, maar ik ben er vrijwel zeker van dat dit een blijvertje is. Melancholische en mysterieuze muziek met new-wave elementen. Hoewel het voor de meesten even wennen zal zijn, ben ik er helemaal gek op.

Nirvana: een band die veel als overrated wordt bestempeld, maar zoiets is uiteraard subjectief. Ik vind hun agressieve, scherpe en ruige klanken heerlijk om naar te luisteren en ben dus zeker van mening dat ze hun huidige waardering verdiend hebben. Al raad ik iedereen wel aan om wat verder te graven dan alleen hun successen met Nevermind en Unplugged in New York: hun debuutalbum Bleach is zéker de moeite van het luisteren waard en op het moment ook mijn favoriete album van Nirvana.

Dan zijn er nog tig andere bands, in de hoek van zowel hedendaagse als klassieke rock, pop uit de jaren '80, new wave en synthpop en ook metal waar ik zeker leuke dingen uit weet te halen. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben een groot fan van muziek en heb dan ook een hele brede smaak. Mijn voorkeur gaat wel naar de Classic Rock van de jaren 70/80. Zo'n gitaarsolo van die tijdperk geeft je gewoon per direct kipenvel. Artiesten die ik echt goed vind:

  • Queen
  • Bon Jovi
  • The Eagles
  • The Doors
  • AC/DC
  • Twisted Sister
  • Led Zeppelin
  • Bruce Springsteen
  • Phil Collings
  • Aerosmith
  • Nazareth (hehe )
  • Deep Purple
  • Pink Floyd
  • Meatloaf
  • Foreigner
  • Guns 'n Roses
  • Red Hot Chilipeppers

En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Heb je eindelijk wat andere nummers geluisterd :7 .

Zoals Erwin al impliceert, ik ben een groot fan van Nazareth, maar dan ook echt bijna elk nummer, elk album heb ik....

Wel 20 keer :7 .

Daarnaast is de verder Classic rock ook een favoriet zowel bekende Bands als Obscure . Dan om maar even een voorbeeld te geven :

AC/DC

Aerosmith

Alice Cooper

Bachman Turner Overdrive

Birtha

Bob Seger

Carlsberg

Chilliwack

Cold Chisel

Damnation aka The Damnation Of Adam Blessing aka Glory :7

David Bowie

Deep Purple

Diamond REO

The Doors

Edgar & Johnny Winter

Elf (DIO)

Fargo

Foghat

Golden Earring

Humble Pie

Iron Horse

Jethro Tull

KISS

Lucifer's Friend

Moxy

Nazareth :)

Offenbach

Pat Benatar

Queen

Ross

Sammy Hagar

Tukcy Buzzard

Uriah Heep

ZZ Top

Etc etc etc etc......

Zo kunnen we wel dagen door blijven gaan .

Bewerkt: door 1973
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...