Jump to content
  • Sign Up
GTAGames.nl
Sign in to follow this  
Joriz

Rockstar North baas koopt een kerk!

GTAGames.nl afbeelding
Al is Leslie Benzies al sinds Grand Theft Auto III verantwoordelijk voor de ontwikkeling van Grand Theft Auto-serie, bij het Rockstar North kantoor in Edinburgh (Schotland), heeft hij schijnbaar het licht gezien. Hij heeft namelijk voor een half miljoen Britse pond (€625.000) de Saint Stephen's Church in Edinburgh gekocht. De bijna 200 jaar oude kerk stond namelijk op het punt om te worden gesloopt om er appartementen te kunnen bouwen. Leslie Benzies heeft daar echter een stokje voor gestoken en heeft "puur uit liefdadigheid" de kerk gekocht zodat de kerk door de buurt als buurtcentrum kan worden blijven gebruikt.

Volgens de woordvoerder van Leslie Benzies zal de kerk weer in zijn oude glorie worden gerenoveerd zodat het gebouw in de toekomst kan blijven worden gebruikt als centrum voor podiumkunsten die de bredere gemeenschap ten goede kan komen.

Leslie Benzies houd de kerk echter niet zelf. Deze draagt hij over aan een stichting die voor het beheer gaat zorgen. Al zal er ook nog een heel klein beetje eigen belang bij zitten. Leslie Benzies woont namelijk zelf dichtbij de kerk in Edinburgh, dus wil hij waarschijnlijk in een mooie buurt blijven wonen i.p.v. één die enkel bestaat uit lelijke appartementen. loveit.gif

Bron: Edinburgh News via Kotaku
Foto kerk: Marc Baronnet

GTAGames.nl

Recommended Posts

Niked

Tja na die criminaliteit in gta te maken zal hij toch eens naar de kerk moeten :engel:

Dotz

ik had dat onding direct omgekegeld, wat een verschrikking

Niked

-Deleted wegens welja, dit bericht.-

Edited by Skullz-000

Together

Even een kerkje kopen van een half miljoen.. Tja zo gaat dat dus. Hun zitten in ieder geval goed met geld.

Phoenyxar

Zeer eigenaardig kerkje, heeft een driehoekig grondplan. Er zijn niet te veel Victoriaanse kerkjes (en zeker van deze grootte) dus deze behouden en in waarde herstellen klinkt wel als een mooi plan. Maar veel heeft dit natuurlijk niet te maken met Rockstar, dit is een beetje een raakvlak tussen mijn twee fora! :o

Dexist

Toch een heel mooi(en duur :puh:) gebaar!

De kerk zal voor de omwonenden toch dierbaar zijn.

Kaitjee98

Wat is die kerk een gedrocht. Als Leslie dan zo graag liefdadig wil doen, kan hij beter geld geven aan ontwikkelingshulp o.i.d.

ERRWINS

Juist niet. Dan gaat het naar de directeuren..

Nu heeft hij zelf het beheer in handen :)

Foreigner97

Ik vind het wel een leuke actie van 'm. Fijn dat dit kerkje geen plaats meer hoeft te maken voor een blok appartementen, dat zou toch echt zonde zijn geweest.

TrueSkum

ik had dat onding direct omgekegeld, wat een verschrikking

+1 Wat je moet er ook mee?

NicolaB

Ik vind het een prachtige unieke kerk, op een mooie plek. Ik weet niet of die 'kelderkerk' ernaast er ook bij hoort, maar da's ook een mooie kerk.

https://www.google.nl/maps/@55.958321,-3.203503,3a,75y,229.52h,83.83t/data=!3m4!1e1!3m2!1snnchF0Hxj_QKh19XqVdEIA!2e0

super_senne

Zou het kunnen dat het voor de volgende gta is?