Jump to content

[WK 2014] WK van de keepers?


MegaPilot

Recommended Posts

Wat voor een WK is dit zeg? Ik heb nog nooit in zo'n korte tijd zoveel topkeepers bezig gezien met miraculeuze saves.

Manuel Neuer - Duitsland

Guillermo Ochoa - Mexico

Tim Howard - Verenigde Staten

Keylor Navas - Costa Rica

Raïs M'Bolhi - Algerije

Link to comment
Delen op andere websites

En die keeper van Mexico is gewoon transfervrij en clubloos :7.

Daar komt nu verandering in, na dit WK heeft hij de clubs voor het uitkiezen. Arsenal zou zowel interesse hebben in keeper Ochoa van Mexico als in keeper Navas van Costa Rica.

Ja, vind ik ook.

Alleen Casillas heeft echt geblunderd.

Het gerucht gaat dat Real Madrid deze zomer afscheid wil nemen van Casillas én Lopez.

Link to comment
Delen op andere websites

Ach, dat heeft Akymfiev ook gedaan. Buffon heeft ook zijn goede matchen gehad, hij is de reden geweest waarom Italië bijna in de achtste finales stond. Maar sowieso spelen doelmannen altijd een belangrijke rol op WK's, ze worden alleen wat overschaduwd door andere spelers.

Link to comment
Delen op andere websites

Het is natuurlijk vaak zo dat een doelman kan excelleren wanneer de verdediging voor hem het niet goed doet.

Ik vind het eigenlijk wel lullig voor een keeper dat ie, na het keepen van de wedstrijd van z'n leven, in de slotfase alsnog gepasseerd wordt.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik dacht precies hetzelfde, MP. Waar normaal gesproken doelmannen vrijwel in vergetelheid raken, wellicht op enkele uitzonderingen na, staan ze nu continue in de schijnwerpers. Terechte ontwikkeling imo. Een onvoorstelbare redding doen is evenveel waard als een doelpunt. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ach, dat is keepen eh. De ene moment de held, andere moment kan je het allemaal niet meer (bijv. Casillas). Je hebt ook zo veel verschillende soorten (& mate) van keepen. Bijvoorbeeld het meespelende keepen van Neuer, wat ik zelf ook altijd doe, het lijnkeepen van Cilessen, of het goed kunnen coachen van de verdediging, zodat je eigen zwaktepunten het minst worden blootgesteld.

By the way, waar is Neuer in dit lijstje? :puh:

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

Mee eens, ik vind Cillessen dan integendeel wel zwak. Wat straalt die man veel onzekerheid uit. Ik weet niet, rare keeper. Jou lijstje ben ik het dan ook 100% mee eens. Prachtig _O_

Link to comment
Delen op andere websites

Courtois heeft anders gisteren in de slotfase België ook nog rechtgehouden door een gemaakte goal weg te werken. Sterk gedaan. Heeft niet al te veel werk gehad (bijna geen), maar stond er steeds wanneer het nodig was. Ook dat is klasse.

Link to comment
Delen op andere websites

Klopt, Courtois heeft ons rechtgehouden en is gewoon een wereldkeeper. Maar hij heeft niet zijn land rechtgehouden zoals de mannen die ik in het lijstje heb staan. In mijn lijstje staan de keepers die echt redding na redding hebben gedaan.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...