Jump to content

[WK 2014] Kwartfinales!


Dutchy3010

Recommended Posts

  • Reacties 219
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • MegaPilot

    37

  • ERRWINS

    24

  • TekaLoca

    20

  • Dutchy3010

    16

En de andere helft uit zuid-America

Costa Rica ligt in Midden Amerika.

Goeie topografische kennis heb ik eh... :cab: zie nu zelfs dat het ook tot Noord - Amerika gerekend wordt. En ik maar denken dat alles ten zuiden van de Mexican-US border Zuid Amerika was. :clown:

edit: Noord - amerika continent dan :puh: (zit daar ook nog verschil in damn XD)

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

gallery_33831_41_284.png Brazilië - gallery_33831_41_54.png Colombia

Wedstrijdnummer: KF2

Datum: 4 juni

Tijd: 22:00u

Stadion: Fortaleza, Estádio Castelão

Nadat ze in de achtste finales Chili en Uruguay uitschakelden, mogen Brazilië en Colombia zich opmaken voor wederom een Zuid-Amerikaans onderonsje. Waar Brazilië het redde met heel veel pijn, moeite en een flinke portie geluk, speelde Colombia een prima wedstrijd.

Brazilië moet wereldkampioen worden, dat is simpel. Naast 200 miljoen Brazilianen zijn er nog velen die dit verwachten. Tot nu toe hebben ze echter nog niet het spel van een kampioen laten zien. Het wonderkind Neymar heeft weliswaar al een paar keer gescoord, maar hij heeft nog niet zijn stempel op het team, en laat staan het toernooi, kunnen drukken. Het is nu zelfs zo met hem gesteld dat Scolari een psycholoog heeft laten invliegen, in de hoop dat die er voor kan zorgen dat het in het koppie weer goed komt.

De Colombianen hebben ook wel last van de druk, maar dat komt mogelijk door iets uit het verleden; in 1994 werd Andrés Escobar doodgeschoten, nadat hij een eigen doelpunt maakte op het WK. Twee dagen geleden werd hij nog herdacht. De Colombianen spelen een goed toernooi; Ze wonnen alle poulewedstrijden, en na de achtste finales hebben ze al 11 keer gescoord en pas twee tegendoelpunten. De belangrijkste speler is James Rodríguez, de topscorer van het toernooi met vijf goals. Bovendien gaf hij ook twee assists. Het zal een flinke kluif worden om hem af te stoppen.

Het is moeilijk te zeggen wie dit gaat winnen. Staat het koppie van Neymar goed, krijgt Rodríguez het op z'n heupen, wordt het een wedstrijd vol met Zuid-Amerikaans temperament?



De voorspelling van het WK 2014-team op deze wedstrijd is: 0-0.

Wat verwachten jullie van deze wedstrijd?

Link to comment
Delen op andere websites

0-0, echt? Dat vind ik toch een gewaagde pronostiek. :puh: Ik hoop natuurlijk op veel doelpunten van Colombia en een onterechte penalty voor Colombia. Verdienen die Brazilianen wel vind ik..

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

0-0 na reguliere speeltijd is best een plausibele voorspelling. Op basis van alle eerder gespeelde wedstrijden denk ik zelfs dat Colombia deze kwartfinale wel eens zou kunnen winnen. Vervelend voor die Brazilianen, maar natuurlijk erg leuk voor Colombia. Eem hogere gunfactor hebben ze in ieder geval, wat mij betreft.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik had geen extra motivatie nodig om voor Colombia te supporteren, maar je bijdrage wordt gewaardeerd, MegaPilot! Nu Colombia winnen opdat ze vervolgens Duitsland naar huis kunnen spelen. De finale van dit WK zou wel eens een verrassend duo kunnen zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Het is sowieso al een WK vol verrassingen, dus ik kijk nergens meer van op. Ik heb echt geen idee hoe deze wedstrijd zal gaan; ik acht Colombia sterker, maar Brazilië zou wel eens het geluk van het thuisland kunnen hebben.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...