Jump to content

[WK 2014] Kwartfinales!


Dutchy3010

Recommended Posts

Ik zie op geen enkele manier in hoe je daar enige vorm van antipathie uit kunt halen (tenzij je het er heel graag in wilt lezen natuurlijk), want het is gewoon een terechte vraag. Iemand die niet met scherp schiet de hele wedstrijd is nu niet echt een perfecte kandidaat voor een penalty op zo'n moment. Maar gelukkig is het goed afgelopen.

Ik vond hem meer buitenspel staan, dan dat hij uberhaupt echt schoot in de wedstrijd (of al die ballen die ie überhaupt niet raakte en/of buitenspel stond). Juist motiveren door een penalty te laten nemen joh, dan neemt ie dat ook mee naar de volgende match.

Dat hij buitensporig vaak buitenspel stond is juist heel tekenend voor het gebrek aan scherpte. Niet alleen dat, hij was natuurlijk tweemaal ook niet erg lekker in de afronding, het leek over de hele wedstrijd gezien ook wel alsof-ie het spel ineens niet meer kon volgen (en dus niet kon anticiperen). Een strafschoppenserie is ook deels een mentaal spel, dus het is daarom vrij riskant om iemand dan een strafschop te laten nemen. Het is ook een heel proces hè... De wandeling naar het doel, de bal neerleggen, de aanloop. Veel tijd om aan god mag weten wat te denken. Neemt niet weg natuurlijk dat hij het toch 'gewoon' even doet; het blijft een klassespeler.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 219
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • MegaPilot

    37

  • ERRWINS

    24

  • TekaLoca

    20

  • Dutchy3010

    16

Ik zie op geen enkele manier in hoe je daar enige vorm van antipathie uit kunt halen (tenzij je het er heel graag in wilt lezen natuurlijk), want het is gewoon een terechte vraag. Iemand die niet met scherp schiet de hele wedstrijd is nu niet echt een perfecte kandidaat voor een penalty op zo'n moment. Maar gelukkig is het goed afgelopen.

Ik vond hem meer buitenspel staan, dan dat hij uberhaupt echt schoot in de wedstrijd (of al die ballen die ie überhaupt niet raakte en/of buitenspel stond). Juist motiveren door een penalty te laten nemen joh, dan neemt ie dat ook mee naar de volgende match.

Dat hij buitensporig vaak buitenspel stond is juist heel tekenend voor het gebrek aan scherpte. Niet alleen dat, hij was natuurlijk tweemaal ook niet erg lekker in de afronding, het leek over de hele wedstrijd gezien ook wel alsof-ie het spel ineens niet meer kon volgen (en dus niet kon anticiperen). Een strafschoppenserie is ook deels een mentaal spel, dus het is daarom vrij riskant om iemand dan een strafschop te laten nemen. Het is ook een heel proces hè... De wandeling naar het doel, de bal neerleggen, de aanloop. Veel tijd om aan god mag weten wat te denken. Neemt niet weg natuurlijk dat hij het toch 'gewoon' even doet; het blijft een klassespeler.

Zeker, scherp vond ik hem niet. Kennelijk had de coach er toch nog veel vertrouwen in. Gelukkig heeft ie dat waargemaakt :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Proficiat, Nederland. Wel verdiend, maar je gaat niet moeten komen opdraven met dit voetbal in de halve finale, zeker niet tegen Argentinië.
Dat klopt, dat hebben we gisteravond wel gezien toen België tegen Argentinië speelde. :7

Verdedigende ploegen zijn altijd lastig om tegen te spelen, dat hebben we wel weer gezien. Eén kans heb ik geteld voor Costa Rica, één grote kans in ieder geval, in de laatste paar minuten van de verlenging. Het scheelde niet veel of het bekende verhaal was de waarheid geworden, waarbij de ultraverdedigende tegenstander genoeg heeft aan één kans om de wedstrijd in hun voordeel te beslissen.

Gelukkig heeft het voetbal gisteren (vandaag?!) gewonnen en zijn we door naar de halve finale. BAM! En ik heb geen stem meer.

Bewerkt: door Froodooo
Link to comment
Delen op andere websites

Argentinië speelde dan ook een totaal andere match dan Nederland. Het kwam zeer vroeg 1-0 voor en moest dus in principe niets meer doen, wat ze ook hebben gedaan. Zeer frustrerend voor de Belgen uiteraard, maar voor Argentinië was het de makkelijkste manier om de match uit te spelen. Wanneer het tegen Nederland zal spelen, zal het zeker geen verdedigend spel opzetten, maar stevig in de aanval trekken. Tenminste zolang ze niet op voorsprong staan, zoals tegen België.

Zoals ik dus al zei: met zo'n spel (en dan doel ik vooral op het eerste half uur van de tweede helft) moeten ze dan niet afkomen.

Costa Rica heeft trouwens wel degelijk meer kansen gehad, zeker in de tweede helft. Uiteraard minder dan Nederland, maar ze waren er toch. Om dan maar te zwijgen dat Martens Indi voor de weinige keren dat Costa Rica in de 16 was een penaltyfout maakte. Meer moet je zo'n ploeg echt niet geven, hoor.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat weer een typische Belgische reactie van jou, MP.

Neem een voorbeeld aan thebig, hij blijft tenminste realistisch in plaats van alles tegen Nederland te zien.

:7

Ik zie op geen enkele manier in hoe je daar enige vorm van antipathie uit kunt halen (tenzij je het er heel graag in wilt lezen natuurlijk), want het is gewoon een terechte vraag. Iemand die niet met scherp schiet de hele wedstrijd is nu niet echt een perfecte kandidaat voor een penalty op zo'n moment. Maar gelukkig is het goed afgelopen.

Link to comment
Delen op andere websites

Of het een mooie wedstrijd was, dat weet ik niet, maar het was zeker spannend. Costa Rica had niet veel kansen, maar in de verlenging kwamen ze wel een paar keer dicht bij Cillissen. Die, ondanks dat hij amper echt getest werd, toch scherp bleef. Spijtig was zijn reactie toen hij gewisseld werd, maar daar heeft hij inmiddels zijn excuses voor aangeboden. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit eerder zo'n wissel heb gezien, maar het heeft goed uitgepakt; ik hoopte echt dat Costa Rica niet in de slotseconde zou scoren...

Verdedigend vond ik Nederland niet overtuigen. Costa Rica kon af en toe snel combineren, wat ze gelukkig niet konden afmaken. Ik zal niet zeggen dat Argentinië echt fantastisch speelt tot nu toe, maar het is wel een ander kaliber dan Costa Rica. Dus zal Nederland woensdag alles op alles moeten zetten en geen steekjes laten vallen.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat is dus echt zéker niet waar. Bewijs hebben we gezien.

Ik denk inderdaad dat Nederland het gisteravond het beste heeft gedaan van alle landen die in dit toernooi al penalties hebben genomen, Alle ballen onhoudbaar (of heel lastig houdbaar) in de hoek, niks sullig door het midden geschoten. Keurige penalties, precies zoals het moet.
Link to comment
Delen op andere websites

Penalties zijn een leuk spelletje poker. Iedereen heeft even veel kans! :)

Dat is dus echt zéker niet waar. Bewijs hebben we gezien.

Voor hetzelfde geld ging het gewoon mis. Een strafschoppenreeks is altijd 50/50. MP heeft hier gewoon gelijk.

Link to comment
Delen op andere websites

Voor hetzelfde geld ging het gewoon mis. Een strafschoppenreeks is altijd 50/50. MP heeft hier gewoon gelijk.

:bonk:

Ga hier nou eens goed over nadenken man. Hoe kan een strafschoppen nemen nou OOIT een geluksspelletje zijn? Er is toch techniek voor nodig om een strafschop onhoudbaar voor de keeper in de hoek te schieten (hoog of laag maakt dan niet uit), of niet soms? Als jij als speler de goede techniek hebt en een bal met de juiste snelheid in de uiterste hoek weet te schoppen, dan kan de keeper daar nooit bij. Nooit. Never. Onmogelijk. En voor zover ik weet is techniek te trainen, je kunt strafschoppen tot in den treure nemen, totdat je 'm elke keer op precies dezelfde manier in de hoek kan schieten.

Ik vind het onbegrijpelijk dat mensen denken dat het 50/50, een geluksspelletje is.

Link to comment
Delen op andere websites

Edit: Net weer de herhaling van BMI...Gewoon penalty. Daar komt Nederland wel heel goedkoop weg.

Costa Rica kwam ook enorm "goedkoop" weg, aangezien die Díaz al lang zijn tweede gele kaart had moeten krijgen voor die fikse overtreding en daarnaast dat er regelmatig voor buitenspel werd gevlagd wat niet zo was (meestal uiteraard wel, maar soms niet). Was ook niet echt gecharmeerd van de scheids. Heb overigens geen herhaling gezien van die penalty, dus kan daar niet over oordelen.

Wat een hoop schwalbes gisteren: zowel van Costa Rica als van Argentinie en Belgie. Waar blijft al die kritiek nou? Daar hoor je niets van in de media. Hoezo opgeblazen. Eerlijkheid duurt geenszins het langst. :?

Voor hetzelfde geld ging het gewoon mis. Een strafschoppenreeks is altijd 50/50. MP heeft hier gewoon gelijk.

Nee, het is niet altijd 50/50. Je hebt toch kwaliteiten van spelers? Sommige spelers schieten 90% raak, anderen 50%, sommige spelers kunnen goed met de druk om gaan, sommige spelers niet. Sommige keepers kunnen goed anticiperen, anderen hebben meer lengte (Reach zoals Van Gaal dat noemt). Wat is het voor onzin dat het 50/50 is? Ja, het kan alle kanten op in die zin dat het niets zegt over het gespeelde voetbal van die wedstrijd, maar je kunt wel degelijk goed of slecht zijn in het nemen of tegenhouden van strafschoppen.

Spijtig was zijn reactie toen hij gewisseld werd

Ik kan me dat wel voorstellen. Geen heldenrol KUNNEN krijgen, omdat hij nauwelijks wat te doen had. Dan komt het aan op penalty's, waar keepers eigenlijk niets fout kunnen doen en alleen de held kunnen worden, wordt hij -zonder vooraf gecommuniceerd- gewisseld. Kan me die eerste frustratie wel voorstellen. Hij was wel de EERSTE die van de bank bij Krul was om hem te feliciteren, dus dat zegt genoeg. :Y

Verder wil ik even zeggen dat ik het schandalig vind hoe Costa Rica gespeeld heeft. Meestal stonden ze met 10 man halverwege de eigen helft, met enkel 1 spits vooraan. Verdedigend spel is niet erg, maar dan moet je wel een plan hebben en de INTENTIE hebben om te scoren uit een counter. Dat deden ze geenszins. Ze deden het nog 100x erger dan Argentinie, wat hier door de Belgen al geschoffeerd werd. En daarbij komt: Argentinie stond met 1-0 voor. Als CR met 1-0 voor stond, kon ik me dat ook best voorstellen. En ergens in de poule-fase ook wel: soms is een gelijkspel haast winst tegen de beste in de poule. Maar in een kwartfinale zo spelen, terwijl het 0-0 stond, zonder enige intentie om te scoren en na de rust (daarvoor eigenlijk ook al maar toen viel het nog niet zo erg op) tot aan het einde van de verlenging blijven verdedigen, verdedigen, verdedigen, om zo strafschoppen te nemen? Dat vind ik echt een schande. Wat dat betreft is dit echt de beste winst. Zij wilden zo graag strafschoppen? Die hebben ze gekregen. En gefaald.

Link to comment
Delen op andere websites

De beste spelers hebben allemaal al strafschoppen gemist. Dat kon RVP gisteren overkomen, of Robben, of Sneijder. Als Messi achter de bal gaat staan voor een strafschop heb ik ook altijd bang dat hij gaat missen ondanks zijn kwaliteiten. Je kan altijd missen. Het is 50/50.

Link to comment
Delen op andere websites

De beste spelers hebben allemaal al strafschoppen gemist. Dat kon RVP gisteren overkomen, of Robben, of Sneijder. Als Messi achter de bal gaat staan voor een strafschop heb ik ook altijd bang dat hij gaat missen ondanks zijn kwaliteiten. Je kan altijd missen. Het is 50/50.

Waarom nemen dan niet alle verdedigers een penalty, als het toch 50/50 is?

Precies, omdat je de KANS dat hij erin gaat wil vergroten. Hoe beter de speler, hoe groter de kans. Het is niet 50/50.

Link to comment
Delen op andere websites

De beste spelers hebben allemaal al strafschoppen gemist. Dat kon RVP gisteren overkomen, of Robben, of Sneijder. Als Messi achter de bal gaat staan voor een strafschop heb ik ook altijd bang dat hij gaat missen ondanks zijn kwaliteiten. Je kan altijd missen. Het is 50/50.

De kans dat ik jou een keertje in kan laten zien dat het nemen van strafschoppen geen 50/50-zaak is, kan ik denk ik net zo goed opgeven. Het gaat er gewoon niet in. Geef niet, iedereen z'n eigen mening en gedachten. ;)

Je kan inderdaad altijd missen, maar hoe kan dat 50/50 zijn? Let op: als je vaker ergens op traint, word je er beter in (uitzonderingen daargelaten). Zoals Dutchy zegt, de KANS dat je dan raak schiet is geen 50/50 meer. Dat kan niet, want je hebt er op getraind en je bent beter geworden. Je hebt een betere techniek gekregen. de KANS dat je raakt schiet is dus hoger, kan niet anders.

Heb ik me toch weer laten verleiden. Ik hou er nu over op.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...