Jump to content

[WK 2014] Mooiste WK-moment


TheuNauz

Recommended Posts

2dvpk7t.png

De titel lijkt mij vanzelfsprekend. Wat was, volgens jou, het allermooiste WK-moment van deze editie? Wat vergeet je absoluut nooit meer? Waar zul je altijd aan blijven denken als er over twintig jaar gesproken wordt over het WK Brazilië 2014?

Mijn WK-moment is de 5-1 tegen Spanje. Wat heb ik toen genoten. :bier:

Bewerkt: door TheuNauz
Link to comment
Delen op andere websites

Götze die een prachtige treffer maakt in de finale, alle mooie goals (James, Van Persie, Messi, Shaqiri etc.), Klose zijn 16e doelpunt op een WK.

Nederland - Spanje, België - Verenigde Staten.

Link to comment
Delen op andere websites

Tja, genoeg om op te noemen eigenlijk. Maar waar we allemaal denk ik wel uit het dollen gingen, was de 1-5 overwinning van Nederland op Spanje, waarbij Van Persie een schitterend doelpunt maakte.

Maar zoals ik al eerder zei kan ik niet echt kiezen omdat dit WK vol met verrassingen zat, dus genoeg mooie momenten om op te noemen, maar dit is er 1 van.

Link to comment
Delen op andere websites

Toch het allereerste wedstrijd van Oranje.

Je zit in je stoel met de gedachte: Ze hebben zo ruk gespeeld, dit gaan we verliezen en dat het uiteindelijk eindigde met 5-1 voor Oranje. Dat gevoel was echt heel mooi!

Link to comment
Delen op andere websites

Dit WK gaat vooral herinnerd worden door Costa Rica en de afgang van Brazilië tegen Duitsland. De pandoering van Spanje misschien als derde moment.

Voor mij persoonlijk ook dat de Rode Duivels voor de tweede keer de kwartfinale haalden.

Link to comment
Delen op andere websites

Mooiste moment? Wel, ik heb er zo enkelen...

- Frankrijk-Ecuador

Niet de meest interessante match, maar ik heb de match in Metz gekeken en ook al dat dit geen te grote stad was maakte de aanwezigheid een indruk op me. Nee, de Fransen waren niet even gek als ons, maar ze dragen toch een trots met zich mee, iets dat ze mooi kunnen reflecteren in hun volkslied. Je kunt zeggen wat je wilt, maar op een plein zitten met een kleine 800 Fransen die gezamenlijk de Marseillaise volledig kunnen meezingen, dat is indrukwekkend. Zeker voor ons, aangezien we op de eerste 4 zinnen na stil moesten meeluisteren en ervaren. Marche en!

- Spanje-Nederland

Vooral de tweede helft, was een zeer leuke match om kijken. Eigenlijk was het voetballend niet zo fantastisch, maar men werkte wel zeer effectief en vaak mooi af en dat maakt zo'n match natuurlijk altijd wat beter. De match die de Oranje-gekte ook terug op gang bracht?

- Frankrijk-Zwitserland

De Zwitsers gingen even kaas maken van grote broer Frankrijk... Ja, dat draaide dus anders uit. Die twee doelpunten voor Zwitserland op het einde waren meer een pleister op de wonde, want op dat punt maakte het Frankrijk duidelijk niets meer uit.

- Argentinië-Iran

Had niet veel verwacht van de match, maar het was er eentje die het toekomstige potentieel van Iran toonde. Nee, men had het voetballend vermogen niet geheel, maar men heeft Argentinië 89 minuten afgeweerd en zelfs op de knieën gedwongen. Fantastische fans trouwens, altijd sterk achter hun land. Zeer mooi om zien. Het doelpunt in de laatste minuut was een ware domper en eigenlijk... onverdiend.

- België-VS

De groepsmatchen waren niet al te bijster goed, maar hier toonde de ploeg tot wat ze echt in staat was en dat maakte een goede indruk. Daarnaast ook een sterke match van Howard die de match met zijn prestatie lang zeer spannend heeft gemaakt.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Het feit dat veel Nederlandse spelers in een bepaalde wedstrijd wel hun uitblinkmomentje hebben gehad. Tegen Spanje waren dat Cillessen, De Jong, Van Persie, Blind en Robben. Tegen Australië was Depay de grote man. Chili was het slachtoffer van Leroy Fer, en zag de terugkeer van Dirk Kuyt. Tegen Mexico gingen Sneijder en Huntelaar er met de eer vandoor. Tegen Costa Rica was Tim Krul de grote man. Tegen Argentinië was Ron Vlaar toch wel de beste verdediger, evenals tegen Brazilië, waarbij ook De Vrij en Clasie goed werk verrichten. Dat maakt het verhaal toch wel wat mooier dan wanneer alleen Robben in elke wedstrijd zou opvallen of zo.
  • Sommige wedstrijden waren erg spannend; zoals Brazilië-Mexico, Brazilië-Chili, België-VS en de finale alleen heb ik die helaas niet live kunnen zien en wist ik de uitslag al.
  • Last minute afstraffingen van teams waarvoor ik juich. Zoals Ivoorkust dat van Griekenland verliest wegens een onterechte penalty, bijna net zo oneerlijk als het verlies van Ghana tegen Uruguay in 2010. En die 2-2 tussen Portugal en VS, waarna ik voor het eerst een doodstil publiek hoorde toen de wedstrijd eindigde, komt nog altijd bij me naar boven drijven als ik weer zo'n reclame zie van een reisbureau over het boeken van een last-minute Portugal.
  • Uruguay-Italië. Het eerste deel van de wedstrijd was niet zo interessant als gehoopt, maar vanaf de 58e minuut ging het een hele andere kant op. Wat me vooral verbaasde was dat Balotelli niet de grootste idioot op het veld was.
  • Duitsland-Brazilië, 7-1... ik wist niet wat ik meemaakte.
  • Veel keepers (en bondscoaches) van dit toernooi spreken me aan, of het nou om uitstraling, kwaliteit of karakter is. In alle drie de categoriën valt Manuel Neuer. "Neuer wat doe je nou man? De keeper gaat een ingooi nemen! Van dit soort momenten zal Löw wel even nerveus worden." _O_ In de laatste categorie valt de keeper van Ghana, die een hilarisch overwinningsdansje deed toen hij een bal van Christiano Ronaldo tegenhield.

  • Het volkslied van Costa Rica, besprenkeld met awesomeheid.
  • Vast nog heel veel meer, ik heb dit WK meer gevolgd dan anderen (ik heb nu alle wedstrijden gekeken), en ik heb er zeer van genoten.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...