Jump to content

GTA Vice City - Random Chat


Dutchy3010

Recommended Posts

  • Reacties 399
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Svenie

    50

  • Dutchy3010

    42

  • ERRWINS

    37

  • herobriner007

    35

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ja, de muziek in Vice City is wel één van de meest betoverende aspecten van het spel. Het leuke is dat ik in Vice City ook daadwerkelijk moet kiezen tussen 3 of 4 radiostations (Flash FM, Emotion 98.3, V-Rock en Wave 103), terwijl ik in GTA III/LCS telkens noodgedwongen naar Chatterbox FM zit te luisteren (ook komisch overigens), omdat er er naar mijn mening verder niet heel veel soeps tussen de radiostations zit. Nee, Vice City spant toch echt wel de kroon wat betreft muziek.

Nu ik overigens telkens Vice City Stories zit te spelen, krijg ik de hele tijd om Vice City zelf er ook weer bij te pakken. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

Ik heb de laatste dagen een volkstelling in Vice City gehouden. Enkele jaren terug ben ik al met dit idee gekomen, maar heb het toen opgegeven. Eenieder die al eens de VC-manual heeft vastgehad weet dat er volgens dat ding 1.8 miljoen mensen in Vice City horen te wonen. Veel te veel om realistisch te zijn, denkt ieder stukje hersenen op een stok dan. Uiteraard gebaseerd op de bevolking van metro Miami in '86, maar ik wou wel eens het echte getal gaan zoeken.

Werkmethode:

Ik heb Vice City opgedeeld in een goede 22 districten (die op hun beurt wel de bestaande grenzen volgen) Vervolgens ben ik ter plaatse het aantal wooneenheden gaan tellen en dat dan afhankelijk gaan vermenigvuldigen met de waarschijnlijke bezetting. Ik ben altijd van volle bezetting uitgegaan, dus het getal dat ik hier presenteer zou de maximale bevolking van Vice City zoals we het kennen zijn.

Escobar International, Leaf Links en Fort Baxter hebben geen permanente bevolking. De laatste kent wel een tijdelijke bevolking in de vorm van soldaten in barracks.

Prawn Island     120
Starfish Island     100
Vice Port       90
Little Havan  3.400
Little Haïti  7.110
Downtown 10.300
Vice Point  8.250
Washington Beach  7.640
Ocean Beach  8.600
Vice City 45.610
Link to comment
Delen op andere websites

In dit wijkje wonen zo'n 4-6 mensen per huis. De huisjes zijn uiterst klein dus het is een vrijgevige manier van tellen. Er zijn trouwens zeer weinig sloppen in VC, je hebt een 30-50 van die huisjes. De echte kleppers zijn er met de appartementen langs Washington, Ocean en Malibu Beach. Er zijn enkele appartementen waar meer dan 2000 mensen wonen.

...allemaal mits maximale bezetting. VC zal eerder ergens tussen de 45.000 en 48.000 zitten, ik nam een vrij hoog gemiddelde in Vice Point.

Link to comment
Delen op andere websites

Heb je een hotel ook als woongelegenheid gerekend? Aangezien meeste van de mensen niet permanent in een hotel wonen en ook maar voor korte duur in Vice City verblijven zou je ze eigenlijk niet als de bevolking van VC moeten meetellen.

En is het grote gebouw waar 1/13e van de bevolking woont ook niet een hotel?

Wel grappig om dit zo te weten, Ben je van plan om dit ook met de andere GTA's te doen?

Link to comment
Delen op andere websites

Volgens GTA Wiki zou Vice City realistisch gezien zo'n 30.800 inwoners hebben. Los Santos maar 12.200. Lijkt wat laag, maar mijn getal is dan ook de maximale permanente bevolking.

Heb je een hotel ook als woongelegenheid gerekend?

Nope, een van de redenen waarom de bevolking van Ocean Drive zo laag is, staat bijna volledig vol met hotels (die allemaal Beacon Hotel noemen...)

De grote blok waar 1/13e van de bevolking woont is lastig. Het kan een hotel zijn (kent zijn eigen naam) maar er zijn verder geen aanwijzingen dat het er eentje is, laat staan hoe nuttig het zou zijn gezien zijn omvang.

Ben je van plan om dit ook met de andere GTA's te doen?

Ben ik zeker van plan, via dezelfde methode. Wellicht komt Liberty City (III) als volgende.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb heel vaak dat, wanneer ik een liedje hoor dat in Vice City zit, ik het ook wil gaan spelen :puh:

En dan speel je het, en na een kwartier is het wel weer leuk geweest. Heb ik tenminste.

Ik blijf wel vaak plakken om het verhaallijn te spelen :)

1 a 2 uur is dan wel maximaal.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...
  • 2 weken later...

Binnen een uur is wel ziek. Hij doet wel alles met de VCN maverick, dat scheelt ook al een hoop tijd. Heb ook wel eens een poging tot speedrun gedaan maar zodra ik ook maar 1 keer faalde had ik negen van de tien keer geen zin meer.. :v

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...