Jump to content

GTA Vice City Stories - Random Chat


Dutchy3010

Recommended Posts

Waarom zou je GTA Vice City Stories voor de PS3 willen hebben??

Ik vind het veel te oude graphics hebben, en het gamed niet zo lekker :engel:

Dat is het verschil tussen jouw generatie en de mijne.

Ik ben opgegroeid met GTA III, VC en SA en waardeer het verhaallijn meer dan de graphics. Tegenwoordig wordt een game in de prullenbak gegooid wanneer het niet aan de graphic eisen voldoet terwijl het een zeer goed verhaal kan hebben. Ik heb GTA V ook, natuurlijk heeft dit spel geweldige graphics maar zoals Dutchy al aangaf, heeft geen enkele GTA, GTA San Andreas nog overtroffen, laat staan mijn favoriete GTA, Vice City. Mede daarom wil ik graag de sequel, eigenlijk prequel, hebben. De collectie is niet compleet en ik heb het gevoel dat ik wat mis als GTA fan.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 112
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • .PhoeniX.

    19

  • Nissan

    11

  • ERRWINS

    9

  • Guardian1980

    9

Vice City Stories (en elke GTA in feite) kent zijn zeer eigen specifieke eigenschappen. Zo is het een GTA waar zeer gefocust wordt op het zelf uitbouwen van een economisch (zij het minder legaal) imperium en probeer je dat te doen zonder het hoofd te verliezen aan de grote rivalen binnenin de stad, zeker een aankoop waard.

Ik heb GTA V ook, natuurlijk heeft dit spel geweldige graphics maar zoals Dutchy al aangaf, heeft geen enkele GTA, GTA San Andreas nog overtroffen, laat staan mijn favoriete GTA, Vice City.

Dat zijn anders twee GTA's met verhalen die maar halvelings op iets slaan, laat staan "goed" te noemen. Op zich doet VC het qua verhaal wel beter dan SA, het is vele coherenter en gaat daadwerkelijk ergens over, maar het is eigenlijk nogal generiek (hoewel ik de tijdssprong binnenin de game leuk gedaan vind). In SA heb je een mooie samenhangende verhaallijn tot halverwege in San Fierro. Zo leuk als ik Woozie vind, de verhaallijn neemt een zeer vreemde wending met CJ's introductie tot Woozie en zeker Mike Toreno (Syndicate?). Vanaf dat punt verdwijnt het hele concept van een zinvolle verhaallijn en duiken er her en der personages op die niets met het verhaal te maken hebben (of wel?) om uiteindelijk te culmineren in een grote finale die terug bij de start uitkomt. Een grote ervaring qua game, maar qua verhaal de reinste onzin en op dat vlak vallen de III-era games zwaar in de schaduw van hun superieur uitgewerkte IV-era tegenhangers.

Maar daar zit dan ook vooral een verschil in tijd en ervaring van de makers in, het maakt de III-era (en de games ervoor) niet noodzakelijk onspeelbaar of waardeloos. Altijd hun speeltijd waard, al zij het maar voor het ontdekken van het spel of het opsnuiven van de sfeer. Ze zijn allemaal vreemd genoeg uniek.

Link to comment
Delen op andere websites

Een verhaallijn goed vinden of niet, dat ligt aan de persoon zelf die het spel speelt. Zelf vind ik GTA Vice City één van de beste verhalen hebben aangezien ik fan ben van maffia films en laat Tommy Vercetti nou net in aanraking komen met de maffia. Dan kan het voor mij al niet meer stuk.

Zoals je zegt, heeft GTA San Andreas een wat minder verhaal, ik vind het hele gangster gedoe sowieso niet heel erg interessant maar toch laat het spel zien dat je vrienden en familie dichtbij moet houden. Dat is wel een boodschap wat je moet onthouden.

Het verhaal van de stories wil ik graag nog eens ontdekken maar ik heb voor nu nog geen idee hoe.

Bewerkt: door ERRWINS
Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

De vraag is ook of het zo makkelijk is om het te upgraden, of dat ze er dan gelijk heel veel tijd en geld in moeten steken (bijv andere engine, nieuwe models, enzovoorts). Dan begrijp ik dat ze liever een nieuwer spel ondersteunen dan wel een nieuw spel maken.

Link to comment
Delen op andere websites

Maar ze kunnen ook wel een geremasterde versie uitbrengen, met betere graphics, en dat alles opgepoetst is.

Dat kunnen ze inderdaad, maar waarom zouden ze dat doen?

De Stories zijn überhaupt nooit echt populair geweest, vooral gekend bij grote fans of bij specifieke PSP-bezitters. Het platform is uiteraard ook deels de reden dat ze minder populair zijn (kijk bvb ook naar Chinatown Wars), dus ik snap wel dat men de games maar beperkt wil ondersteunen. Wat ook wel jammer is, want ik vind de Stories prachtige games.

Link to comment
Delen op andere websites

Maar ze kunnen ook wel een geremasterde versie uitbrengen, met betere graphics, en dat alles opgepoetst is.

De schijtgraphics van zowat alle III Era games doen juist hun toevoeging aan de herinneringen en speelervaring. Zelfs op release waren VC en SA grafisch echt niet goed te noemen (vooral SA, dat hing aan draadjes aan elkaar), maar toch heeft niemand ooit echt gezeken om de graphics. Waarom dat nu wel doen? Dat spel is al 10 jaar oud.

Link to comment
Delen op andere websites

Tja, ik heb wel heel veel plezier gehad aan GTA Vice City Stories, maar er waren heel veel dingen die ontbraken.

Bijv: Fastfood ketens, Kledingwinkel, en Mod shops.

Maar ik denk dat ze het bewust niet hebben toegevoegd, omdat de PSP het niet aankon.

Bewerkt: door bountyskull_10
Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het wel apart, dat er een bepaalde tijd aan het zwemmen zit.

Want als je een tijdje in het water blijft, dan neemt je health heel erg snel af.

Bewerkt: door bountyskull_10
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...