Jump to content

GTA IV - Random Chat


Dutchy3010

Recommended Posts

  • Reacties 259
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Guardian1980

    38

  • Phoenyxar

    38

  • Nissan

    33

  • PrioX

    21

Top Posters In This Topic

Posted Images

Recentelijk ben ik opnieuw begonnen met de storyline van IV, om het voor de tweede keer eens uit te spelen. Vooral de missies in Alderney heb ik maar één keer doorgespeeld, en dat is inmiddels alweer twee jaar terug. Hoog tijd om die missies weer wat omhoog te halen, zodat ik ook dat stukje storyline voorgoed in mijn hoofd kan prenten. Verder blijft het leuk om af en toe op de onlinemodus te ravotten in Free Mode of GTA Race, het is gelukkig nog altijd gezellig druk op de servers van GTA IV.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vond GTA IV echt enorm tegenvallen. :$ Heb hem uiteindelijk 1x helemaal uitgespeeld voor mijzelf, en toen nog paar keer voor de Wiki en voor die savegame lijst, maar het is nooit geworden wat SA was. En ja, ik ben ouder en wijzer geworden en de verwachtingen waren immens hoog, maar GTA IV vond ik 1) te makkelijk en 2) niet heel interessant.

GTA V heeft dat veel meer waar kunnen maken, maar wellicht was mijn verwachtingspatroon toen alweer naar beneden bij gesteld.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat GTA IV te makkelijk is, daar ben ik het met je eens, nog nooit ben ik zo makkelijk door de storyline van een GTA geraakt. Ook moet ik het met je eens zijn dat de missies niet erg interessant zijn, meestal is het gewoon "ga naar plek X, vermoord persoon X" met hier en daar een kleine variatie. Bij andere GTA's was er op dat vlak toch wat meer variatie. Maar GTA IV kan wél interessant zijn als je je inleeft in het verhaal, dan is het best nog een dramatisch verhaal. Maar dat maakt het op zich ook weer minder leuk om meerdere keren door te spelen, bij een GTA als Vice City heb je dan eerder de neiging om nog eens de coole storyline te volgen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik snap het niet. IV was in mijn opzicht net een van de meer uitdagendere GTA's, met vele malen meer diepgang dan zijn voorgangers. Elke keer dat ik III-era GTA's speel schrik ik me altijd kapot hoe makkelijk de missies eigenlijk wel niet zijn (met uitzondering van the Exchange in III misschien). Ze hebben misschien meer verschillende formats, maar dat mag ook wel, want de engines laten niet veel diversiteit toe binnen eenzelfde format en daar doet IV (en later EfLC en V) het wel goed. Hopelijk kan ik ooit nog een GTA meemaken die IV kan overtreffen (een fusie van IV en V als uitgang), V deed het goed, maar miste toch wat details om het beter te doen.

Link to comment
Delen op andere websites

Misschien komt het omdat het karakter van GTA IV allemaal wat serieuzer was, zeker in vergelijking met voorganger GTA Vice City (over GTA III kan ik niet zo goed oordelen, aangezien ik die game eigenlijk nooit echt veel heb gespeeld). GTA V is bijvoorbeeld alweer wat meer slapstick en minder serieus dan GTA IV, en over het algemeen vind ik dat voor de GTA-serie wel goed werken. Natuurlijk, GTA is natuurlijk veel serieuzer dan bijvoorbeeld de Saint's Row serie, maar ook tussen de verschillende GTA games kun je de nodige verschillen op dit gebied opmerken.

Link to comment
Delen op andere websites

In SA waren er echt wel missies waar ik niet 1-2-3 uit kwam (Wrong Side of the tracks, laatste deel van end of the line...) of waar je skills voor nodig had (mn vliegmissies: vliegschool, freefall, noe, vertical bird). Ik was geen console gamer tot aan GTA iv en heb de missies max 1x over moeten doen, terwijl ik dus tot dan toe nooit GTA op een console heb gespeeld. Ok misschien vaker dan 1x maar dan was het puur onzorgvuldigheid. De moeilijkste missies: 1x kijken wat de missie is, daarna halen.... Heb toen nog aan de Wiki gewerkt tijdens het de eerste keer spelen. Dat was bij SA echt niet te doen voor mij, toen had ik moeite genoeg met de missies...

Link to comment
Delen op andere websites

Toont dat niet meer jouw ontwikkeling als gamer dan? Want dat is dus iets dat ik heb leren inzien na de oude games te herspelen nadat ik de IV-era games achter de kiezen had. Indertijd had ik last met de missies, maar als ik nu een missie herspeel (want ik heb ze op elke game al +2 keer gedaan) heb ik meer last met die uit de IV-era. Ik weet niet, maar ik denk dat het echt voortkomt uit het feit dat we de III-era games hebben gespeeld toen we zelf nog ontwikkelende gamers waren. Nu doorzie ik vele missies al vrij goed alvorens er eentje begint.

En indien de missies je echt te makkelijk lijken (en vooral op consoles): Auto-aim weghalen, het verdiept de game(s) echt heel wat! :o

Link to comment
Delen op andere websites

Toont dat niet meer jouw ontwikkeling als gamer dan? Want dat is dus iets dat ik heb leren inzien na de oude games te herspelen nadat ik de IV-era games achter de kiezen had. Indertijd had ik last met de missies, maar als ik nu een missie herspeel (want ik heb ze op elke game al +2 keer gedaan) heb ik meer last met die uit de IV-era. Ik weet niet, maar ik denk dat het echt voortkomt uit het feit dat we de III-era games hebben gespeeld toen we zelf nog ontwikkelende gamers waren. Nu doorzie ik vele missies al vrij goed alvorens er eentje begint.

En indien de missies je echt te makkelijk lijken (en vooral op consoles): Auto-aim weghalen, het verdiept de game(s) echt heel wat! :o

Wat was een skill missie in IV? Ik kan het me niet herinneren...

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vond GTA IV echt enorm tegenvallen. :$

Dat vond ik juist helemaal niet. Het was mijn eerste GTA, en ik heb 'm meerdere keren uitgespeeld. Elke keer weer op een andere manier, en ik heb me totaal niet verveeld. Ik geef toe dat er buiten de missies niet heel veel te doen was, maar onder meer met het ontdekken van de map ben ik heel lang bezig geweest, ook omdat ik en passant alle collectables opgespoord heb. De game heeft een mooi verhaal, met bijzondere characters, en is toch wel mijn favoriet.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat was een skill missie in IV? Ik kan het me niet herinneren...

Paper Trail. No.1. Lure.

Het zijn misschien niet de soort skills waar jij naar zoekt, maar voor mij hoeft niet elke GTA een verplichte Driving School te hebben. Vele missies in IV hebben meerdere manieren om de missie te spelen en voltooien, daar mee experimenteren en de verschillende manieren ervaren is voor mij waardevoller dan een barrel roll maken met een Stunt Plane.

En op zich is elke missie op zijn manier een skill-missie afhankelijk van hoe je hem speelt. Als je de games speelt met een isntelling van "Ooh nee, weer een missie, dan zul je er nooit plezier uithalen ongeacht hoe leuk de missies ook moge zijn."

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb me eigenlijk nooit zo geërgerd aan de eentonigheid van GTA IV. Op internet (waaronder dit forum) kwam ik wel eens uitspraken tegen die kritiek hadden op het ga naar plek X, vermoord persoon X-gehalte van IV, maar zelf was ik me daar tijdens het spelen niet eens zo bewust van. Iedere missie blijft toch wel z'n eigen unieke context behouden, ongeacht een herhaaldelijk concept. Dat de variëteit in de missies overigens relatief uitblijft heeft volgens mij inderdaad te maken met het feit dat GTA IV een stukje serieuzer (en triester) is dan zijn voorgangers. Vind ik ook wel wat hebben.

Link to comment
Delen op andere websites

IV blijft me weer keer op keer verbazen - zojuist het spel nieuw leven ingeblazen aan de hand van iCEnhancer 3.0. In geen ander spel, zelfs niet Watch Dogs, heb je zo'n lekker gevoel. Nog steeds prachtig uitgewerkt - wel nogal statisch, maar dat zie ik tot nu toe nog geen ander spel beter doen.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Weer helemaal opnieuw begonnen met GTA IV. Op de PS3 welteverstaan. Daarom is het echt nieuw, want ik heb ook net m'n eerste trophy gekregen, "Off The Boat". Eens kijken of ik 'm voor 100% kan halen zonder gebruik te maken van de Wiki of andere hulpmiddelen. Moet wel lukken denk ik.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...