Jump to content

GTA IV - Random Chat


Dutchy3010

Recommended Posts

Perfect? Dat wil ik nog wel met je aanvechten. IV en TLaD sluiten perfect op elkaar aan, veel missies uit TLaD zijn al uitgedacht, of tenminste gedeeltelijk bedacht tijdens de productie van IV zelf, en is ook op de achtergrond vaak te horen. The Ballad of Gay Tony vind ik een leuke game, maar qua verhaal een waardeloze aansluiting op IV. Not So Fast maakt namelijk Museum Piece en Collectors Item inconsistent, op meerdere manieren.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 259
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Guardian1980

    38

  • Phoenyxar

    38

  • Nissan

    33

  • PrioX

    21

Top Posters In This Topic

Posted Images

Perfect? Dat wil ik nog wel met je aanvechten. IV en TLaD sluiten perfect op elkaar aan, veel missies uit TLaD zijn al uitgedacht, of tenminste gedeeltelijk bedacht tijdens de productie van IV zelf, en is ook op de achtergrond vaak te horen. The Ballad of Gay Tony vind ik een leuke game, maar qua verhaal een waardeloze aansluiting op IV. Not So Fast maakt namelijk Museum Piece en Collectors Item inconsistent, op meerdere manieren.

Dat is misschien wel zo, maar zeggen dat het verhaal een waardeloze aansluiting is op GTA IV is wat mij betreft een brug te ver. Er zijn tal van interessante en effectief van belang hebbende missies die gelinkt zijn aan de hoofdverhaallijn van GTA IV. Enkele voorbeelden:

  • De mysterieuze dood van Bulgarin (te lezen op zijn strafblad in GTA IV) wordt duidelijk met de missie Departure Time
  • De missie Chinese Takeout waarin je Billy Grey een deal ziet maken met de Triads om Johnny uit de weg te ruimen. Wellicht was dit al duidelijk in TLAD, maar het in eigen persoon zien zorgt voor die extra bevestiging.
  • Hoe zijn de Ancelotti's de schuilplaats waar Gracie Ancelotti wordt vastgehouden te weten gekomen? Dit wordt duidelijk gemaakt in Ladies' Night.
  • Wie is die Yusuf Amir waar Playboy X graag mee wil samenwerken?

Dit zijn slechts een aantal voorbeelden. Missies als die van Mori Kibbutz en moeder Lopez zijn inderdaad misschien niet zo relevant voor de hoofdverhaallijn maar ik vind ze zeker en vast niet storend. Misschien wel het grootste hekelpunt is dat van de diamanten. De locatie waar Jerry Kapowitz ze vindt strookt totaal niet met nieuwsberichten die we in GTA IV te horen en zien krijgen. Dit is vrij slordig van Rockstar Games. Dat TLAD trouwens de betere van de twee episodes is, daar kan ik mij wel in vinden.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat is misschien wel zo, maar zeggen dat het verhaal een waardeloze aansluiting is op GTA IV is wat mij betreft een brug te ver. Er zijn tal van interessante en effectief van belang hebbende missies die gelinkt zijn aan de hoofdverhaallijn van GTA IV. Enkele voorbeelden:

  • De mysterieuze dood van Bulgarin (te lezen op zijn strafblad in GTA IV) wordt duidelijk met de missie Departure Time
  • De missie Chinese Takeout waarin je Billy Grey een deal ziet maken met de Triads om Johnny uit de weg te ruimen. Wellicht was dit al duidelijk in TLAD, maar het in eigen persoon zien zorgt voor die extra bevestiging.
  • Hoe zijn de Ancelotti's de schuilplaats waar Gracie Ancelotti wordt vastgehouden te weten gekomen? Dit wordt duidelijk gemaakt in Ladies' Night.
  • Wie is die Yusuf Amir waar Playboy X graag mee wil samenwerken?

Dit zijn slechts een aantal voorbeelden. Missies als die van Mori Kibbutz en moeder Lopez zijn inderdaad misschien niet zo relevant voor de hoofdverhaallijn maar ik vind ze zeker en vast niet storend. Misschien wel het grootste hekelpunt is dat van de diamanten. De locatie waar Jerry Kapowitz ze vindt strookt totaal niet met nieuwsberichten die we in GTA IV te horen en zien krijgen. Dit is vrij slordig van Rockstar Games. Dat TLAD trouwens de betere van de twee episodes is, daar kan ik mij wel in vinden.

- Bulgarin is volgens de LCPD database al sinds het begin van het verhaal dood, dat gaat dus niet op. Het word in IV niet duidelijk waarom Bulgarin opeens verdwijnt, dus dat klopt wel.

- Chinese Takeout speelt zich op de tijdlijn te laat af. This Shit's Cursed speelt zich namelijk af vóór Three Leaf Clover.

- Yusuf Amir komt niet overeen met de beschrijvingen van Playboy X en de diverse nieuwssites die zich over Deconstruction for Beginners en andere zaken omtrent Yusuf Amir buigen, dit is een kleine retcon lijkt me.

Missies als die van Mori en je moeder zijn er in elke GTA, er moet meer zijn dan alleen de grote spil, immers. In Not So Fast zijn alle mobsters op de begane grond in het Libertonian vervangen door LCPD, een gigantische redcon gezien het een deal van de Joodse mafia was en er opeens (random) politie verschijnt, die er niet was in Museum Piece en Collectors Item. Luis' gevecht met de Annihilators is ook niet aanwezig in IV en TLaD, en de TLaD credits laten zien dat Not So Fast er eerst anders uitzag.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben blij dat je dat eerste aanhaalt Narukami, want het ziet er naar uit dat ik mijzelf jaren voor de gek heb gehouden wat betreft het overlijden van Bulgarin. Ik dacht altijd dat "deceased" pas op zijn strafblad verscheen kort na Diamonds are a Girl's Best Friend, blijkt dus niet het geval te zijn.

Wat betreft de foutjes in de tijdlijn kan je er wel meerdere aanhalen denk ik. Zoals Niko Bellic die in de straten van Alderney te zien is in de eerste missie van TLAD Clean and Serene, terwijl je in GTA IV Alderney nog niet unlocked hebt. Wat ik met de Chinese Takeout - This Shit's Cursed link simpelweg wilde zeggen is dat je eindelijk effectief bewijs te zien krijgt dat Billy Johnny er heeft ingeluisd en dat vind ik het leuke aan de Episodes, dat je gangs en personages vanuit een andere hoek te zien krijgt.

Ik geef je groot gelijk wat Not So Fast betreft hoor, de aanwezigheid van de politie strookt inderdaad niet met Museum Piece en Collector's Item, anderzijds heb ik mij in die missies altijd afgevraagd waarom er nooit geen politie ter plaatste is gekomen. Een gigantische shootout in een openbaar gebouw, dat hoewel gesloten voor renovatie wel nog steeds in Middle Park ligt. Tja, misschien is het soms leuker om je niet in games te verdiepen zoals wij doen, denk je ook niet zo hard na over al die foutjes.

Link to comment
Delen op andere websites

Het verdiepen maakt een verhaal dat meerdere lagen telt zoals dat van IV en de Episodes juist zo leuk. Dat is ook de reden dat ik het verhaal van V zo slap vind. Waarom de politie er niet aan te pas komt is niet helemaal duidelijk, maar het is zeker logisch dat Issac Roth aan wat touwtjes getrokken heeft om in zekere zin het museum te kunnen gebruiken voor zijn deal. Heb je de credits van TLaD ooit bekeken, in het speciaal het stukje dat zich afspeelt tijdens Collectors Item? Terwijl Niko en Johnny net ontsnapt zijn zie je dat Luis dán pas het museum binnentreed door een van de dakruiten in te schieten, héél anders dan in TBoGT uiteindelijk.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb de credits van beide Episodes uiteraard bestudeerd en je ziet inderdaad eerst Johnny en Niko het Libertonian ontvluchten en dan pas Luis zichzelf een weg naar binnen banen, wat als je heel eerlijk bent ook niet echt klopt. Niko en Johnny kunnen zich sneller door een horde leden van de Joodse maffia banen dan dat Luis zich terug naar het dak kan begeven. Waarom zou Luis tevens terug naar het dak gaan terwijl hij simpelweg door het raam kan klimmen, wat hij ook effectief in "Not So Fast" doet?

Dan heb je nog al die andere randzaken zoals bijvoorbeeld de ladder die niet in Museum Piece en Collector's Item aanwezig is. (die hij tevens wel moet gebruiken in de credits van TLAD, aangezien hij het dakraam kapot schiet waar hij in TBOGT terug naar boven komt) Weinig consistent daar ben ik het met je eens, Rockstar had wat betreft "Not So Fast" zich wat meer op de twee vermelde missies moeten baseren, maar zoals jezelf al aanhaalde is de politie die in het museum verschijnt nog het ergste van allemaal.

Link to comment
Delen op andere websites

Nog zo'n fout: Jason Michaels die vanuit Alderney (rond de missie It's War) terug naar Broker reist om af te spreken met Anna Faustin. Op dat moment waren de bruggen in GTA IV naar Alqonquin nog niet geopend, laat staan de bruggen naar Alderney.

Verder blijft het verhaal van de GTA IV en de Episodes perfect. Ik heb ontzettend veel plezier beleefd aan het zien van het verhaal vanuit een ander oogpunt. Ook ik vond het verhaal van The Lost and Damned sterker dan die van The Ballad of Gay Tony. Hopelijk krijgen we in de toekomst nog meer van zulk soort episodes.

Link to comment
Delen op andere websites

En hoe je in Action/Reaction vanuit Alderney naar het AoD clubhuis rijdt, en in Clean and Serene van Alderney naar Bohan, naar Algonquin, en weer terug naar Alderney... Ik heb nooit helemaal begrepen wat voor redenatie daarachter zat.

Link to comment
Delen op andere websites

Vandaag uit verveling maar weer wat video's op youtube zitten kijken en per toeval kwam ik terecht bij een video van YeardleyDiamond. Echt geniaal die kerel, het is enorm spijtig dat hij ons zo vroeg heeft moeten verlaten want beeld je maar eens in wat voor een prachtvideo's hij nog allemaal had kunnen maken in GTA V. Eén van mijn favorieten blijft sowieso deze:

Link to comment
Delen op andere websites

Haha, waren leuke video's die hij maakte. Dit was ook mijn favoriete van hem, maar kon hem pas geleden niet meer vinden. Dacht dat hij offline was gehaald, maar nee dus. Hebben jullie trouwens wel eens de TV kanalen bekeken in GTA IV? Ik heb er erg om moeten lachen en er zaten ook echt interessante dingen.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat ook zo leuk is aan die ingame televisieprogramma's is dat je er verschillende beta voertuigen in kunt terugzien. Neem nu bijvoorbeeld de beta versie van de Banshee in het stukje van Chloe Parker in I'm Rich. Blijkbaar had de sportwagen eerst twee strepen in de plaats van één streep en had het ook een andere voorbumper. Deze Tv-kanalen zijn dus zoals Bassie aanhaalde niet alleen amusant maar ook nog eens erg interessant.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...