Jump to content

GTA IV - Random Chat


Dutchy3010

Recommended Posts

Ook ik ben weer overnieuw begonnen en het valt me op dat ik er veel meer om kan lachen. Toen destijds was ik nog geen ster in engels maar nu begrijp ik het redelijk goed. Ik vind het vooral geweldig als er zo'n droge opmerking word gemaakt waardoor ik in de lach schiet. Ook snap ik het verhaal beter en weet makkelijker wat ik moet doen. Het is ook best leuk om alle keuzes van destijds anders te doen (i.p.v iemand te executeren nu te laten leven en andersom). Ook al is ie wat minder dan gta V, hij blijft lachen :D

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 259
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Guardian1980

    38

  • Phoenyxar

    38

  • Nissan

    33

  • PrioX

    21

Top Posters In This Topic

Posted Images

Toen destijds was ik nog geen ster in engels maar nu begrijp ik het redelijk goed.

Ik denk dat dat sowieso een grote pre is bij het spelen van GTA. Wanneer je snapt wat er gezegd wordt, wordt het verhaal duidelijk en snap je ook waarom je bepaalde dingen doet, ipv "schiet alle poppetjes met een rood pijltje boven hun hoofd dood". Mijn neefje had op een gegeven moment GTA III, en die vond het leuk om hoge wanted-levels te krijgen en te stunten, maar verder deed hij niks, want hij wist niet wat hij moest doen.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

En ook Liberty City kwam aan de beurt!

Tudor   8.520
Acter   2.270
Normandy   1.010
Berchem   5.500
Alderney City 19.110
Leftwood   2.660
Westdyke   1.020
South Bohan   6.950
Fortside   2.080
Boulevard   1.160
Chase Point      620
Northern Gardens   5.240
Industrial   4.340
Little Bay   1.630
Colony Island   2.890
Northwood 15.090
North Holland   7.840
East Holland   6.990
Varsity Heights   4.140
Middle Park West   5.990
Middle Park East   8.050
Lancaster   3.530
Purgatory      730
Westminster   2.350
Star Junction 11.480
Hatton Gardens   2.730
Lancet   1.960
Meat Quarter   2.780
Triangle   6.790
Easton   6.180
Presidents   7.550
Castle Gardens   4.050
Suffolk   4.210
Little Italy   1.380
City Hall   7.000
Lower Easton   1.830
Chinatown   3.670
Fishmarket South      160
The Exchange 19.960
Steinway   6.170
East Island City   1.060
Cerveza Heights   2.110
Meadow Park      270
Meadow Hills      790
Willis   2.360
Beechwood   1.800
Schottler   2.340
South Slopes   2.370
Firefly Projects   8.140
Beachgate      300
Firefly Island        90
BOABO      900
Outlook   1.000
Downtown      440
Rotterdam Hill   1.170
Hove Beach   2.460

 

Alderney   40.090
Algonquin 139.330
Bohan   22.020
Dukes   12.770
Broker   21.010
Liberty Metro 235.220

Nu enkel nog Los Santos en omstreken te gaan! Het was al leuk om doen, je ziet er ook echt alles mee natuurlijk :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Op dezelfde wijze als ik de andere steden tel (wat belangrijk is als je wilt vergelijken).

Ik ga het aantal wooneenheden na (wat dus vereist te onderzoeken wat bewoonbaar is in zijn huidige toestand - kennis van de omgeving helpt dan, aangezien sommige locaties er uitzien als fabrieken, maar zijn omgebouwd naar woningen en je er zo ook hotels kunt uithalen die geen labels kennen) Die wooneenheden worden dan vermenigvuldigd met een hypothetische maximale bezetting (~x5, wat uitgaat van de beste situatie) In werkelijkheid zal de echte bevolking dus per regio variëren (tussen x0,5-x0,8 - x0,5 voor bijvoorbeeld Willis en x0,8 voor Presidents City)

Mijn getallen tonen dus wat de steden kunnen dragen/bevatten, maar hun echte bevolking zal er wat onder zitten. Wanneer ik klaar ben zal ik er in het algemeen eens op ingaan (en ik heb nog een ander projectje waar ik via dit project bij ben gekomen)

Link to comment
Delen op andere websites

Dat is wel waar, maar van alle steden zit IV-Liberty City het dichtste bij zijn werkelijke variant. Algonquin heeft zelfs 1/11e van zijn werkelijke bevolking. Als je dat vergelijkt met Vice City (1/30 - 60.000 / 1.800.000), III-Liberty City (1/98 - 40.960 / 4.000.000), San Fierro (1/33 - 25.600 / 840.000), SA-Los Santos (1/100 - 36.000 / 3.600.000) of om even groot te doen Las Venturas (1/300 - 3.590 / 1.080.000)... dan vind ik dit toch al best close.

Dat zal niet zo het geval zijn voor de V-Los Santos, maar het toont wel dat we in de nabije toekomst best grote (vrij levensgrote) steden in GTA kunnen meemaken.

Link to comment
Delen op andere websites

Wel, ik ben nu Los Santos en zijn omgeving aan het tellen, maar ik heb nog een ander groot projectje ernaast. Eentje dat wel wat leesinzet van de leden vereist.

En ik heb ook nog een leuk ideetje waar anderen misschien wel mee kunnen helpen. Ik zou namelijk willen nagaan in hoeverre verkeersintensiteit is veranderd over de jaren (en dus GTA's) heen.

Link to comment
Delen op andere websites

Geweldige onderzoeken, Phoenyxar, ik ben onder de indruk! Zit ontzettend veel tijd in, maar dan heb je ook wat. Je zou hier eigenlijk een veel grotere serie met verhalen omheen moeten maken, bijvoorbeeld grappige anekdotes van bepaalde gebieden, als extra context rondom de getallen die je presenteert. Ik bied me helaas niet aan (te weinig tijd op het moment, het aloude excuus), maar ben wel zeer enthousiast!

Edit: of bijvoorbeeld foto's van huizen in gebieden, ter ondersteuning en verduidelijking van je cijfers.

Bewerkt: door Froodooo
Link to comment
Delen op andere websites

Er zal wel nog een centraal topic komen, wanneer alles is geteld, waar ik wat dingen ga vergelijken en waar ik opmerkelijke gegevens of zaken naar voren zal halen, van (wellicht) elke GTA/stad. Maar dat zal alleszins pas een verhaal zijn voor volgende week. Eerst V tellen en dat zal zijn tijd nemen.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Voor hen die het nog niet weten (wat het merendeel van de leden zal zijn) ik ben dus IV aan het herspelen zo accuraat naar de werkelijkheid als ik kan. Wat houdt dit in? Wel, ik gebruik zo goed als geen voertuigen. Enkel wanneer een missie mij verzoekt een voertuig te gebruiken dan zal ik er eentje nemen en doorgaans doe ik dit zonder er een te stelen. Ik speel ook met een "good guy Niko"-attitude wat dus inhoudt dat Niko lekker vriendelijk rondwandelt en niemand lastigvalt, af en toe zwervers wat geld toe werpt en vooral mensen helpt. Iemand zonder reden aanvallen zit er dus zeker niet in.

Het is een leuke speelstijl aangezien ik zo heel veel van de map en game kan ervaren. Hove Beach is echt een levendige plaats om na elke missie terug te keren en het wandelen vind ik echt niet erg. Het neemt zijn tijd, dat mag geen verrassing zijn, maar ik heb het gevoel dat ik zo veel meer uit de games haal.

Nu, met dit in het achterhoofd moet je me even volgen wanneer ik Final Destination ga doen. Het moge duidelijk zijn dat ik voornamelijk de subway gebruik om grote afstanden af te leggen. Als je echter van Dukes/Broker naar Bohan wilt geraken voordat Algonquin toegankelijk is, is dit geen optie. Iets wat ik dus pas doorkreeg toen ik al helemaal van Perestroika naar Hove Beach was gewandeld. Ik wou weten of het mogelijk was om de subway te gebruiken (om in Bohan te geraken moet je namelijk op Easton of Frankfort High overstappen). De 8 naar Algonquin blijft gewoon doodleuk op het platform staan tot je terug uitstapt. Ik wou hier rond werken door dan de 3 te nemen en zo helemaal rond te gaan. Op Huntington High krijg ik de leuke melding "This train terminates here." Ik was ondertussen dus al een goed kwartier kwijt om deze afstand af te leggen.

Geen nood. Ik neem wel een taxi! Taxi aangehouden, ingestapt en vervolgens een kleine 5 minuten met San Juan op de achtergrond rondkijken naar Dukes (ik skip niet) Kom ik eindelijk aan, wandel ik het platform op, cutscene speelt en op het moment dat ik richt krijgt Niko een duw van een voorbij wandelende ped en valt hij naar de sporen, in de weg van een aanstormende F-trein.

Een klein half uur aan spelen dat culmineerde in Niko's onvermijdelijke en pijnlijke dood. Ach, het was wel sfeervol.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben momenteel ook weer met een nieuwe savegame bezig, en nu probeer ik systematisch alle bereikbare plekjes te bezoeken. Ik houd het ook bij op een plattegrond, zodat ik geen plekjes vergeet. En nu, zelfs na jaren spelen, kom ik op plekjes waar ik nog nooit eerder ben geweest; achteraf gelegen pleintjes, tuinen, echt leuk om te doen. Maar wel een berg werk...

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...