Jump to content

IndoGuus

Recommended Posts

2547482uyjnexg7yp.gif

Welkom op Het Grote Topic der Linguïstiek. Hét verzamelpunt voor alle taalliefhebers onder ons. In dit topic kan je van gedachten wisselen op het gebied van taal. Er kunnen hier een hoop onderwerpen besproken worden, zoals:

- Hoeveel talen een forumlid spreekt

- Tips voor het aanleren van nieuwe talen

- Polyglotisme

- Culturele achtergrond

- Hulp vragen aan andere forumleden

- Uitwisselen van taalvaardigheid (elkaar aanleren)

- etc.

Op het forum zijn er al enkele initiatieven getoond voor het beoefenen van specifieke talen als Engels, Frans en Duits.

Bij dezen dus ook de start van een algemeen topic. Het Grote Topic der Linguïsitek biedt ook ruimte voor het behandelen van mindere populaire talen (denk aan Swahili, Noors of Vietnamees).

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zal dan zelf wel het ijs breken. :clown:

Nederlands is mijn moedertaal en daarnaast beheers ik wat betreft vreemde talen Engels het beste (vloeiend, maar niet op native speaker niveau).

Mijn Duits is zwak, haast wel 'Nederlands-Duits'. Op dit moment ben ik bezig met het verbeteren van mijn Franse schrift d.m.v. chatten met native speakers en doe ik een thuiscursus Indonesisch wat tot heden zeer goed te doen is. Indonesisch heeft namelijk geen enkelvoud/meervoud en lidwoorden (de, het, een)! :tu:

Voor het verbeteren van je talen door te oefenen met native speakers raad ik de site www.interpals.net aan.

Wat betreft videolessen raad ik deze site aan: www.innovativelanguage.com (zijn ook te zien op YouTube).

Link to comment
Delen op andere websites

Het Grote Topic der Linguïsitek biedt ook ruimte voor het behandelen van mindere populaire talen (denk aan Swahili, Noors of Vietnamees).

Eindelijk, een ontmoetingsplek voor de vele leden op het forum die Swahili spreken.

Kamwe kujua... ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Wat is interpals.net toch een rare site. Toen ik vannacht een account maakte werd er me gevraagd welke taal ik zou willen leren en ik vul dus Spanish in. Nadat ik mijn profiel heb gemaakt ging ik offline en kwam ik een half uur later terug. En wat bleek: Er waren 4 Thaise vrouwen/meiden die mijn profiel hebben bekeken. Ik heb helemaal niets met Azië. :?

EDIT: En er is een Zweed die me een bericht heeft gestuurd omdat hij Nederlands wil leren. :7

Bewerkt: door KaiSkillzz
Link to comment
Delen op andere websites

Wat is interpals.net toch een rare site. Toen ik vannacht een account maakte werd er me gevraagd welke taal ik zou willen leren en ik vul dus Spanish in. Nadat ik mijn profiel heb gemaakt ging ik offline en kwam ik een half uur later terug. En wat bleek: Er waren 4 Thaise vrouwen/meiden die mijn profiel hebben bekeken. Ik heb helemaal niets met Azië. :?

EDIT: En er is een Zweed die me een bericht heeft gestuurd omdat hij Nederlands wil leren. :7

In de ruil voor een zweedse gehaktbal?

>>> Door Guardian1980:

In dit topic kan je van gedachten wisselen op het gebied van taal.

Voor zover ik het weet hebben Zweedse gehaktballen zo goed als niks met taal te maken. Blijf wel ontopic.<<<

Link to comment
Delen op andere websites

  • 7 maanden later...
  • 8 maanden later...

Ik spreek uiteraard Nederlands, daarnaast vloeiend Engels, een beetje Duits en Frans ben ik verleerd. Spaans ben ik inmiddels al erg mee op weg, dat leer ik nu zo'n 5 jaar, maar is dan waarschijnlijk ook mijn laatste jaar. Dat valt denk ik lastig op te pakken op de universiteit in de vorm van een vak bij een economische opleiding. Allemaal via school.

Verder ben ik van de week met de Russische taal begonnen op de hierboven genoemde site. Dat is toch eigenlijk al een taal geweest wat ik graag wou leren. Zijn hier nog meer mensen die via Duolingo talen leren?

Link to comment
Delen op andere websites

Wel cool, maar nee. Ik heb Engels geleerd en dat houd ik up-to-date, via games, films en literatuur, Duits via mijn vakanties en excursies naar Duitsland. Frans, Spaans en Italiaans kan ik niet echt en Russisch al helemaal niet. Ook leer ik het niet echt via zo'n site, omdat ik altijd dingen vertaal als ik naar zo'n land ga (google translate etc.), daarom zie ik daar niet zo de noodzaak van in.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...