Jump to content

TheuNauz

Recommended Posts

15rl3e0.jpg

Het WK ligt alweer bijna een maand achter ons; de oefenwedstrijden zijn gespeeld; de Johan Cruijff-schaal staat in Zwolle en gisteravond was daar dan eindelijk de ouverture van het eredivisieseizoen 2014-2015.

Ik heb stiekem gespiekt en presenteer het topic á la Dutchy: Willem II is naar één jaar afwezigheid weer terug in de eredivisie, dankzij het kampioenschap in de Jupiler League. Dit ging ten koste van Roda JC, dat rechtstreeks degradeerde. Excelsior en Dordrecht promoveerden dankzij de nacompetitie en namen daarmee de plaatsen in van RKC Waalwijk en N.E.C. Voor het eerst sinds de invoering van de eredivisie in 1956 zal er geen ploeg uit Limburg deelnemen aan deze competitie.

Marco van Basten is vertrokken bij SC Heerenveen. Hij zal vervangen worden door Dwight Lodeweges. Die zelfde van Basten gaat aan de slag bij AZ, waar Dick Advocaat zijn plaats moest afstaan. Ronald Koeman zette een punt achter zijn trainers-carrière bij Feyenoord en vertrok naar Engeland, Fred Rutten neemt zijn plaats in. Verder gaat Alfred Schreuder aan de slag als hoofdman bij Twente en gaat Rob Alflen als kapitein in zee met FC Utrecht.

Pakt Ajax voor de vijfde keer op rij de schaal?

Deelnemende teams:

  • ADO Den Haag
  • Ajax
  • AZ
  • Excelsior
  • FC Dordrecht
  • FC Groningen
  • FC Twente
  • FC Utrecht
  • Feyenoord
  • Go Ahead Eagles
  • Heracles Almelo
  • NAC Breda
  • PEC Zwolle
  • PSV
  • SC Cambuur Leeuwarden
  • Vitesse
  • Willem II
  • SC Heerenveen

Vorige topics:

Eredivisie 2013/2014

Eredivisie 2012/2013

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 245
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Froodooo

    32

  • Venzio

    28

  • KoningJesper

    24

  • MegaPilot

    20

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ik ben heel benieuwd wat Marco van Basten kan doen bij AZ. Hij heeft bij Heerenveen wel bewezen dat 'ie goed om kan gaan met een jonge selectie en ook graag voor jong bloed kiest (al had hij bij Heerenveen natuurlijk niet al te veel keuze daarin, maar goed). AZ heeft ook een relatief jonge selectie met een paar spelers met iets meer ervaring. Ik hoop op een mooi seizoen waarin lang wordt meegedaan in de bovenste regionen, zodat AZ volgend seizoen gewoon weer Europees voetbal kan gaan spelen. De huidige lichting die dat privilege heeft gekregen bakt er immers niets van. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zie het best gebeuren eigenlijk. Morgen zit hij op de tribune in de ArenA. We zullen zien; het zou mooi zijn.

Oh heus? Zou me wel een aankoop zijn, zeg. Wie weet is zijn sportieve doel nog om topscorer van de Eredivisie te worden. puh2.gif

Link to comment
Delen op andere websites

Het probleem met Eto'o is waarschijnlijk dat 'ie veel geld gaat kosten, voor een club als Ajax in ieder geval relatief veel geld. Als hij dan in de loop van het seizoen tegenvalt, is er geen geld meer om andere versterkingen te halen. Niet dat ik het erg zou vinden als Ajax er niet veel aan blijkt te hebben hoor, dat juich ik natuurlijk alleen maar toe. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Het probleem met Eto'o is waarschijnlijk dat 'ie veel geld gaat kosten, voor een club als Ajax in ieder geval relatief veel geld.

Hij is transfervrij en heeft clubs voor het uitkiezen. Het gaat er juist om dat het 'm niet meer om het geld gaat, zegt hij zelf. Hij was twee jaar geleden de bestbetaalde speler bij Anzhi, dus hij zal niet kijken op een paar duizend euro.

Als hij dan in de loop van het seizoen tegenvalt, is er geen geld meer om andere versterkingen te halen.

Ajax heeft momenteel ruim 90 miljoen in kas en als hij goaltjes maakt in de CL, is het geld snel en dubbel terugverdiend.

Link to comment
Delen op andere websites

Fair enough, je hebt me overtuigd. Overtuigd van het feit dat Eto'o niet veel hoeft te kosten bedoel ik dan hè, niet van het mogelijke feit dat hij ook nog eens goed gaat spelen komend seizoen.

Daarnaast is er natuurlijk nog geen sprake van een contract bij Ajax, dus wellicht gaat het hele feest überhaupt niet door. Maar goed, dat gaat natuurlijk altijd zo met geruchten. :sigaar:

Link to comment
Delen op andere websites

Eto doet dat beter niet, dat zou een slechte stap zijn voor hem. Het niveau van de Eredivisie is niet bepaald heel hoog.

Eto'o is ook niet bepaald heel jong. Waar wil je 'm neerzetten dan? Champions League is geweldig voor die jongen. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Hij is transfervrij en heeft clubs voor het uitkiezen. Het gaat er juist om dat het 'm niet meer om het geld gaat, zegt hij zelf. Hij was twee jaar geleden de bestbetaalde speler bij Anzhi, dus hij zal niet kijken op een paar duizend euro.

Dat heeft hij inderdaad aangegeven, maar ik neem zulke uitspraken toch altijd met een korreltje zout. Beetje 't zelfde als spelers die hard roepen ooit terug te keren bij hun oude club, maar uiteindelijk toch weer voor geld kiezen.

Eto doet dat beter niet, dat zou een slechte stap zijn voor hem. Het niveau van de Eredivisie is niet bepaald heel hoog.

Hij heeft bakken met geld verdiend en bij topclubs gespeeld. De Eredivisie is een flinke stap terug, maar ik kan me ergens ook best voorstellen dat een ander voetbalklimaat je daarom juist aanspreekt. En Ajax speelt natuurlijk CL, dat helpt ook.

Link to comment
Delen op andere websites

Nadat titel-favoriet PEC Zwolle gister de competitie opende met een zege, staan ze nu op de eerste plek in de tussenstand, een plekje voor FC Dordrecht, dat knap won van Heerenveen. Wordt dit weer een seizoen met verrassingen? Nog niet te zeggen, maar ik denk dat het weer heel leuk gaat worden.

Link to comment
Delen op andere websites

Heerenveen had voor de 30ste minuut al met met 3-0 kunnen voor staan, maar ze hadden de kansen niet benut voor goals. 1 keer lat, vaak er naast, noem maar op. Ze domineerden veel in de eerste helft, maar in de tweede helft domineerde Dordrecht meer. En die hebben de kansen wel benut.

Bewerkt: door xCrazyShotgun
Link to comment
Delen op andere websites

Heerenveen had voor de 30ste minuut al met met 3-0 kunnen voor staan, maar ze hadden de kansen niet benut voor goals. 1 keer lat, vaak er naast, noem maar op. Ze domineerden veel in de eerste helft, maar in de tweede helft domineerde Dordrecht meer. En die hebben de kansen wel benut.

Dit laat wel weer zien hoe belangrijk Alfred voor Heerenveen was.
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...