Jump to content

TheuNauz

Recommended Posts

Ajax is sowieso geen club voor een speler als De Leeuw, maar dat terzijde.

Uth moet nog wel flink wat groeien voordat hij hogerop kan. Zo denderend vind ik hem nog niet. Beter nog twee jaartjes Heerenveen en dan verder kijken.

En Aron, beetje jammer dat je Kai nu aanvalt op de prestaties van zijn club :7 Slaat werkelijk waar nergens op.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 245
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Froodooo

    32

  • Venzio

    28

  • KoningJesper

    24

  • MegaPilot

    20

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ik zeg ook niet dat hij zich niet inzet, maar daar win je niks mee. Uitzondering is natuurlijk Kuyt, maar die kan ook wel een aardig balletje trappen. Qua dat betreft is Immers een mix van Kuyt en Sigthorrson. Hij werkt hard, maar hij raakt geen pepernoot.

Even over Depay, het is inderdaad jammer dat hij er niet inging, maar het doet me wel deugd dat we nog steeds op de eerste plaats staan en dan wel 7 punten boven Feyenoord. Na de aankomende wedstrijd zullen dat er 10 zijn.

Ik denk van niet, Feyenoord vindt dat met gemak, dus is het gaat nog maar vier en PSV kennende gaat nog wel veel punten verliezen net na de winterstop.

Link to comment
Delen op andere websites

Shit, shit, shit! Wanneer leert Tankovic nu eens om opgelegde 1-op-1 kansen gewoon koelbloedig af te maken? Erg jammer, want AZ had makkelijk met drie punten uit Rotterdam kunnen vertrekken. Nu is het er één. Vooraf iets waarvoor je tekent natuurlijk, maar achteraf toch jammer.

Link to comment
Delen op andere websites

Het was een lekker middagje in Eindhoven, wel een beetje koud. De wedstrijd was niets speciaals maar was een makkelijke prooi voor PSV, Willems in topvorm en gelukkig niet geschorst voor woensdag. Een geinige statistiek: Willems heeft 6 assists gegeven, alle andere linksbacks in de Eredivisie bij elkaar: 13.

Na het zien van Feyenoord vandaag (heel erg zwak) maak ik me niet al te veel zorgen. Ze zijn ontzettend zwak met het tegenhouden van counters en missen Toornstra zeer waarschijnlijk door een hamstringblessure. Feyenoord is na woensdag (of sinds vandaag) geen titelkandidaat, al heb ik ze dat dit seizoen nooit gevonden. Onze enige concurrent is duidelijk Ajax.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

Ajax komt weer goed weg met een puntje in de wedstrijd tegen Feyenoord. Feyenoord was heer en meester, alleen de laatste paar minuten probeerde Ajax nog een doelpuntje te maken. Voor Feyenoord gelukkig dat dat in ieder geval niet gebeurde, maar ze zullen zich daar in Rotterdam wat meer zorgen maken over alle gemiste kansen. Met een iets hoger rendement loopt Feyenoord gewoon met een 0-2 of een 0-3 uit de ArenA weg, zonder dat het dan om gestolen punten gaat. In het interview na de wedstrijd zag je dat Clasie daar precies zo over dacht, die was de eerste momenten tegenover de dienstdoende journalist bijna in tranen.

Sneu dus voor Feyenoord, meevallertje voor Ajax, maar beiden hebben ze vrij weinig aan een punt. Alleen in Eindhoven wordt op dit moment gierend hard gelachen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ajax was echt bagger vandaag en we hebben echt geluk gehad dat Feyenoord hun kansen niet hebben benut want we hadden 0-3 kunnen verliezen.

PSV vind ik overigens erg triest spelen dit seizoen.

Naja, hopen dat mijn andere club uit Breda wel gaat winnen in de derby tegen Willem II maar zal wel (weer) niet.

NAC zal zich waarschijnlijk moeten opmaken voor de na-competitie als ze zo blijven spelen.

Bewerkt: door Noretz
Link to comment
Delen op andere websites

Lachende derde hier! :D

Je kunt veel zeggen over 'ons' voetbal, maar dat het effectief is en je er veel mee wint is een feit. We moeten van de Ajax en Vitesse mentaliteit af, "we spelen wel goed, maar we winnen niet, kan gebeuren, tevreden over het spel" - wat is dat voor F-jes mentaliteit? Je moet winnen in het voetbal, als je verliest heb je niet goed genoeg gespeeld en het maakt niet uit hoe, als je maar wint.

Link to comment
Delen op andere websites

Lachende derde hier! :D

Je kunt veel zeggen over 'ons' voetbal, maar dat het effectief is en je er veel mee wint is een feit. We moeten van de Ajax en Vitesse mentaliteit af, "we spelen wel goed, maar we winnen niet, kan gebeuren, tevreden over het spel" - wat is dat voor F-jes mentaliteit? Je moet winnen in het voetbal, als je verliest heb je niet goed genoeg gespeeld en het maakt niet uit hoe, als je maar wint.

Ben ik het dus helemaal niet mee eens.

Natuurlijk zijn er wedstrijden waarbij je denkt "alleen de winst telt".

Maar wat veel mensen vergeten: voetbal blijft entertainment. Tegenwoordig is het helaas zo ver doorgeslagen dat het als lifestyle wordt bestempeld. Men kijkt er al niet eens meer van op als er brand wordt gesticht. Rellen worden simpelweg al verwacht. Matchfixing is aan de orde van de dag. Van wedstrijden kan niet meer worden genoten, want het gaat alleen maar om winnen. Het is mensenhandel waarin 70 miljoen euro voor een redelijke voetballer al als normaal wordt gezien.

Nee, de voetbalwereld is totaal doorgeslagen. Ik vind er niets meer aan.

Link to comment
Delen op andere websites

Lachende derde hier! :D

Je kunt veel zeggen over 'ons' voetbal, maar dat het effectief is en je er veel mee wint is een feit. We moeten van de Ajax en Vitesse mentaliteit af, "we spelen wel goed, maar we winnen niet, kan gebeuren, tevreden over het spel" - wat is dat voor F-jes mentaliteit? Je moet winnen in het voetbal, als je verliest heb je niet goed genoeg gespeeld en het maakt niet uit hoe, als je maar wint.

Ben ik het dus helemaal niet mee eens.

Natuurlijk zijn er wedstrijden waarbij je denkt "alleen de winst telt".

Maar wat veel mensen vergeten: voetbal blijft entertainment. Tegenwoordig is het helaas zo ver doorgeslagen dat het als lifestyle wordt bestempeld.

Winnen is entertainment voor de fans van de winnende ploeg. Misschien jammer voor neutrale supporters, maar dat ben ik niet. Ajax zit in een hele andere situatie dan PSV, Ajax is 4x op rij kampioen geworden. Toen Ajax 7 jaar op rij (7?) geen kampioen werd ging het 90% van de supporters ook niet om voetbal, maar om de schaal. We (PSV) hunkeren weer naar de titel en of dat met lelijk of mooi voetbal is, boeit me niet. "Het doel heiligt de middelen".

Tevens is 'mooi voetbal' een heel persoonlijk begrip, ik val in slaap van het spel dat Ajax al jaren speelt, zo tergend traag en niet naar voren gericht. PSV speelt ook niet mooi en hangen achterover, dat geef ik ook toe.

Link to comment
Delen op andere websites

Pfoe.. Wat speelde Ajax slecht vandaag. Ik heb de hele wedstrijden gezien en Ajax had misschien twee kansen in 90 minuten? Het niveau was belabberd en Ajax moest bijna de hele wedstrijd defensief spelen. En dat gaat niet echt met spelers als van der Hoorn. Ik vond hem namelijk vandaag echt totaal Ajax onwaardig. Het wordt het tijd om een vervanger binnen te halen, misschien dat Virgil van Dijk is iets..

Link to comment
Delen op andere websites

Waar heb ik gezegd dat Ajax wel mooi voetbal speelt?

Ik zeg nergens dat jij het mooi vindt. Ik gebruik alleen de 2 (misschien wel meest) gebruikte spelopvatting die er op dit moment zijn. Balbezit en de omschakeling. In de eredivisie zijn dit ook de tactieken die ieder elftal gebruikt, misschien nooit meer kijken als je het niets vindt?

Pfoe.. Wat speelde Ajax slecht vandaag. Ik heb de hele wedstrijden gezien en Ajax had misschien twee kansen in 90 minuten? Het niveau was belabberd en Ajax moest bijna de hele wedstrijd defensief spelen. En dat gaat niet echt met spelers als van der Hoorn. Ik vond hem namelijk vandaag echt totaal Ajax onwaardig. Het wordt het tijd om een vervanger binnen te halen, misschien dat Virgil van Dijk is iets..

3 jaar geleden misschien realistisch, nu absoluut onhaalbaar voor alle Nederlandse clubs.

Link to comment
Delen op andere websites

Afgezien van de 'doorgeslagenheid' van de voetbalwereld is het inderdaad een stuk fijner om naar een wedstrijd te kijken als je eigen cluppie meer doelpunten scoort dan de tegenstander.

Ik kan me echter ook wel wedstrijden herinneren waarin het omgekeerde het geval was, maar waarin ik toch ook genoten heb. Een voorbeeld is een wedstrijd van AZ tegen ik meen Twente, die thuis met 0-4 verloren werd. AZ speelde echter aanvallend voetbal en had mooie, snelle combinaties. Je had er uiteindelijk niets aan, maar je kunt beter mooi voetballen en ten onder gaan dan spelen als een natte krant en alsnog verliezen.

Bewerkt: door Froodooo
Link to comment
Delen op andere websites

AZ speelde echter aanvallend voetbal en had mooie, snelle combinaties. Je had er uiteindelijk niets aan, maar je kunt beter mooi voetballen en ten onder gaan dan spelen als een natte krant en alsnog verliezen.

Dat is iets anders natuurlijk, maar je kunt beter met lelijk voetbal winnen, dan met mooi voetbal verliezen. Het is leuk dat je mooi voetbalt, maar als je met een paar wedstrijden lelijk voetbal WEL in Europa speelt ipv met mooi voetbal het net niet redden, dan weet ik voor wie 90% kiest.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...