Jump to content

Cocktailtopic


Visser23

Recommended Posts

De laatste tijd ben ik erg bezig met het uitzoeken van lekkere cocktails. Ik heb dan ook een boek met 500 cocktails en shots waar ik hier en daar wat uit haal. Toch ben ik benieuwd naar de cocktails die jullie lekker vinden en hoe die bereid moeten worden. Zo kunnen we van elkaar wat leren wat betreft het maken van cocktails.

Ik vind de Amaretto Sunrise érg lekker. De bereidingswijze:

- Half glas cocktail ijsklontjes

- 2 oz Amaretto

- 4 oz Sinaasappelsap

- Aanvullen met Grenadine Siroop tot de onderkant rood wordt.

Hebben jullie nog tips voor lekkere cocktails? :D

Link to comment
Delen op andere websites

The Long Island Iced Tea, bekend van de film: Bro's before Ho's

15 ml wodka

15 ml witte rum

15 ml gin

15 ml triple sec

25 ml citroensap

30 ml suikersiroop

ijsblokjes

aanvullen met cola

Ik heb het eens gedronken in de club om het uit te proberen en was heel erg lekker maar het is ook zeer sterk. Na 4 of 5 ga je wel wat raar praten :puh:

Bewerkt: door ERRWINS
Link to comment
Delen op andere websites

Afgelopen midweek er op uit geweest naar Scheveningen. Werkelijk héérlijke cocktails gedronken bij de Crazy Piano's. Heb een fotootje van de kaart gemaakt: misschien heb je er iets aan.

dhfn2e.jpg

...en dan bedoel ik met name de New York Cheesecake en de Three Berry Daiquiri. Er zitten wel ingrediënten tussen waar lastig aan te komen valt, lijkt mij. Het werd ook gemaakt door profi's daar.

Welk boek heb je als ik vragen mag?

Link to comment
Delen op andere websites

Ziet er goed uit ERRWINS. Ik heb alleen geen gin, maar dat komt vast nog wel. Daarnaast zien die van TheuNauz er ook lekker uit. Strawberry Cheesecake is ook erg lekker, dus deze zal dat vast ook zijn.

Ik heb overigens dit boek:

1001004006183570.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Niet echt cocktails waar je gebruiksaanwijzing voor nodig hebt, maar toch erg lekker:

Eristoff Red + Red Bull

Erggg lekker, alleen mag de Wodka niet overheersen. Moet beetje 50/50 zijn. Beter te weinig wodka dan te veel.

Eristoff Lime + Sprite

Héérlijk, 30/40% Wodka en de rest volgieten met Sprite. Je denkt dat je frisdrank aan het zuipen bent en voor je het weet ben je stomdronken. :D

Link to comment
Delen op andere websites

Tja, de klassiekers blijven altijd wel lekker, zoals de Mojito, Cosmopolitan en Bloody Mary. Laatst een cocktail op met witte chocolade erin, erg lekker maar wel heel zwaar op de maag.

Ik houd zelf voornamelijk van fruitige cocktails, beetje zoetig en niet te zwaar. Daar kan je er ook meerdere van drinken. :engel:

Link to comment
Delen op andere websites

Alcoholvrij? Dan is het beste eruit... :D

Tip voor mensen die graag expenteren en een smartphone hebben: download de app Cocktail flow (Android en iOS)

Bijvoorbeeld aan de hand van wat je in huis hebt laat de app je verschillende combinaties zien, de app heeft ook nog meer mogelijkheden, probeer zelf maar uit :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Alcoholvrij? Dan is het beste eruit... :D

Tip voor mensen die graag expenteren en een smartphone hebben: download de app Cocktail flow (Android en iOS)

Bijvoorbeeld aan de hand van wat je in huis hebt laat de app je verschillende combinaties zien, de app heeft ook nog meer mogelijkheden, probeer zelf maar uit :puh:

Dat is zeker een goede tip! Dit ga ik eens uitproberen. Bedankt. :)

Iemand nog lekkere cocktails?

@NicolaB: Ik had nog een lekkere non-alcoholische cocktail:

- Helft van het glas met ijs vullen

- 2 flinke scheuten Grenadine toevoegen

- Aanvullen met Ginger Ale.

Link to comment
Delen op andere websites

@NicolaB: Ik had nog een lekkere non-alcoholische cocktail:

- Helft van het glas met ijs vullen

- 2 flinke scheuten Grenadine toevoegen

- Aanvullen met Ginger Ale.

Daar doe ik meestal Jack Daniels bij. Ook erg lekker, al vervang ik meestal de grenadine met cranberry sap.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben eigenlijk niet zo'n cocktaildrinker, maar ik heb weleens een Mojito gehad en die vind ik toch wel heel lekker. En bij de Italiaan bij ons krijg je naderhand ook altijd een glaasje van die citroenjenever. Sterk, maar wel lekkere smaak. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Haha, dat zeggen er meer inderdaad. Ik vind een cocktail op zijn tijd wel lekker. Bij een cocktail kan je de smaak twisten totdat je het zelf helemaal perfect vindt smaken. Het is echt een lekker drankje; iets wat ik van bier niet echt kan zeggen. Na wat biertjes heb ik een vieze smaak in mn mond. Dat heb ik juist bij cocktails niet :) Het nadeel aan cocktails is dat er allemaal verschillende drankjes ingaan, wat redelijk prijzig is.

Link to comment
Delen op andere websites

Haha, dat zeggen er meer inderdaad. Ik vind een cocktail op zijn tijd wel lekker. Bij een cocktail kan je de smaak twisten totdat je het zelf helemaal perfect vindt smaken. Het is echt een lekker drankje; iets wat ik van bier niet echt kan zeggen. Na wat biertjes heb ik een vieze smaak in mn mond. Dat heb ik juist bij cocktails niet smile3.gif Het nadeel aan cocktails is dat er allemaal verschillende drankjes ingaan, wat redelijk prijzig is.

Dat heb ik eigenlijk ook wel een beetje. Daarom drink ik sinds kort radler's. Die zijn ook lekker, omdat ze een fruitsmaak hebben. :puh:

Een radler is weliswaar geen cocktail, maar ik drink het wel veel vaker de laatste tijd. De laatste keer dat ik een cocktail gehad heb is alweer even geleden, toen ik op vakantie was. Ik vind het persoonlijk dan ook meer een vakantiedrankje dan bier of mixdrank/sterke drank (Barcardi, Smirnoff enz.).

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...