Jump to content

The Witcher 3


Froodooo

Recommended Posts

54 minuten geleden, Phoenyxar zei:

En, hoe bevalt de 1 je? :o

Ik ben nog niet heel ver, bijna de eerste act af (voor mijn gevoel) en de proloog, maar alles bij mekaar opgeteld, heel goed eigenlijk.

Het heeft de test der tijd niet op ieder aspect overleefd, zo zijn technische zaken als lip syncing en de UI niet zo best. De combat is okey, wel heel anders dan ik gewend was in Wild Hunt, meer ritmisch ingesteld. Maar als je eenmaal gewend bent aan de besturing en UI (en voor mij ook Keyboard+Mouse waar ik tot deze game 3 jaar niet mee heb gespeeld), is het heel makkelijk om weer helemaal verloren te raken in de wereld van The Witcher! :)

Visueel was ik aangenaam verrast. Voor een grote RPG wat bijna 10 jaar oud is, vind ik het zeker prima.

TW1.jpg

 

Maar goed, dit komt vaak maar neer op hoe tolerant je bent tegen over oude games. Ik heb onlangs nog een spel uitgespeeld uit '87 en dat ging me ook prima af :puh:

 

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 261
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Phoenyxar

    91

  • JasonStatham

    60

  • NickOwnage

    29

  • moechy

    24

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 2 maanden later...

Wel, heb niets meer gedaan aan Nilfgaard/Baccalà, die waren in feite zo af als ik er mee kon zijn (de maps alleszins, qua quests en mogelijke gebeurtenissen kun je natuurlijk blijven bouwen)... heb wel eventjes aan een map voor Pont Vanis gewerkt, maar die is nog niet af, wie weet dat ik die ergens in de komende weken nog eens op pak.

 

Al wat verder geraakt in TW1?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb TW1 al een poos geleden uitgespeeld, ondanks wel wat gebreken erg geamuseerd door het verhaal, de karakters en hun ontwikkelingen en je leert erg veel over de wereld. Ik had alleen gehoopt dat ik wat eerder door had gekregen dat je van Geralt een leip gestoorde vuurmonster à la Durin's Bane kon maken :7

 

Ben begonnen aan deeltje 2, maar die heb ik nu even gepauzeerd want er zijn veel andere spellen verschenen de afgelopen tijd waar ik al lang naar uitkeek. Merkte wel meteen hoe dat al veel meer een action game was waar TW1 meer aanvoelt als een wat traditionelere cRPG. Over een paar weken ga ik er wel mee verder en dan meteen achteraan nog een keer door TW3, dit keer ook meteen die Platinum trofee pakken :D Nog handige dingetje om te weten vooraf aan TW2, zoals wat het best te upgraden of iets dergelijks?

Link to comment
Delen op andere websites

Goh, ondanks dat ik de game heb voltooid ben ik er geen kenner van. Ik kan wel zeggen dat qua Skills points spenderen je een gelijkaardig pad kunt volgen als in III (en de game kent eigenlijk heel weinig wapens/armor vergeleken met III). Alchemy is leuk, maar uiteindelijk niet echt nodig/nuttig - signs en damage dus.

 

Ook moet ik zeggen dat het wel een erg sfeervolle, zij het kleine, game is, dus geniet er van!

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 maanden later...

Ik ga binnenkort Wild Hunt opnieuw spelen @Phoenyxar (eigenlijk over een kwartiertje zoiets :puh:)

Zal mij wel vooral gaan richten op de Main Quests en van de Side Quests alleen de belangrijke doen. Omdat ik vorige keer niet op Death March begon en nog wat trophies gemist heb, wil ik eigenlijk even opnieuw door het verhaal blazen, volgende platinum scoren en daarna dan toch (eindelijk) rustig aan de uitbreidingen beginnen. Maar voel jij niks voor een nieuwe playthrough en wat uitgebreid het verhaal, karakters, keuzes etc. bespreken? Gezien de diepgang die dit spel kent, valt er veel over te keuvelen.

 

Edit: Kan niet beginnen, save wordt niet geladen zolang de expansies niet ook geïnstalleerd zijn :duh:

Link to comment
Delen op andere websites

16 uur geleden, FrankyFourFingers zei:

[1] Maar voel jij niks voor een nieuwe playthrough en wat uitgebreid het verhaal, karakters, keuzes etc. bespreken? Gezien de diepgang die dit spel kent, valt er veel over te keuvelen.

 

[2] Edit: Kan niet beginnen, save wordt niet geladen zolang de expansies niet ook geïnstalleerd zijn :duh:

[1] Ik heb de game 2 keer uitgespeeld (op Story and Swords & Blood and Broken Bones), maar ja, toch wil ik de game nog eens uitspelen, maar ik zal het wel pas enkel binnen een jaar of zo doen. Ik weet ook niet of ik de game op Deathmarch wil spelen, het is niet dat de game onmogelijk wordt, maar ik vind dat de lange battles op de hoogste 2 moeilijkheidsgraden redelijk onrealistisch aanvoelen, wat normaal is, maar ik vind het minder leuk zo.

 

[2] Wat ergens wel logisch is :v

Link to comment
Delen op andere websites

Op 8/7/2017 om 12:50, Phoenyxar zei:

.. maar ik zal het wel pas enkel binnen een jaar of zo doen.

Prima. Eindstand ben ik ook maar meteen begonnen met HoS. Werd er meteen aan herinnerd waarom ik zo graag de eerste twee delen wou uitspelen, vanaf het begin meteen een bekend gezicht met Shani. Heb haar geromanced in het eerste deel in plaats van Triss :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Yes. Het is dat ik maar weinig tijd heb, maar ik vind dat verhaal van HoS tot nu toe wel heel leuk verteld. De intrige blijft maar interessanter worden en de karakters zijn ook ieder bijzonder op hun manier.

 

Schande dat ik Shani geromanced heb? :puh: Ze is fucking lief en in tegenstelling tot Triss en Yen niet altijd bezig met weer een van hun schemes.

Link to comment
Delen op andere websites

2 uur geleden, FrankyFourFingers zei:

[1] De intrige blijft maar interessanter worden en de karakters zijn ook ieder bijzonder op hun manier.

 

[2] Schande dat ik Shani geromanced heb? :puh: Ze is fucking lief en in tegenstelling tot Triss en Yen niet altijd bezig met weer een van hun schemes.

[1] HoS nog nooit uitgespeeld? :o

 

[2] Gewoon, je hebt Triss bedrogen! (Zij schemed wel niet, dat zijn Yennefer en Philippa vooral :puh: )

 

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...
Op 8/18/2017 om 18:05, Phoenyxar zei:

[1] HoS nog nooit uitgespeeld? :o

 

[2] Gewoon, je hebt Triss bedrogen! (Zij schemed wel niet, dat zijn Yennefer en Philippa vooral :puh: )

 

[1] Nee, dat heb ik hier echt tal keer gezegd :puh:

Maar nu heb ik 'm uitgespeeld een dag of 2 geleden. Sterk van genoten, onwijs goede character building met Gaunter O'Dimm en Olgierd. Zeker eerstgenoemde zal een game villain zijn die ik niet gauw zal vergeten.

Het verhaal had niet echt een prominente rol, in feite een zoveelste Faustian bargain zoals je vaak tegenkomt in ander fictie, maar daardoor kon ik er zo van genieten. Er is erg veel ruimte voor karakterisering en rustige momenten zo rijk van detail zoals die hele bruiloft quest, welke echt puur genieten was :klap: Roosquest was ook geweldig, niet alleen de vertelwijze, maar ook de technische en grafische productie.

 

Het is echt bizar hoe goed de mensen van CDPR kunnen schrijven, Bethesda/BioWare en andere ontwikkelaars van wRPGs hebben helemaal niks op ze. Nou alleen als ze wat beter waren met gameplay, want met HoS werd ik meteen weer herinnerd hoe kut dit spel gewoon speelt :7 Al moet ik zeker toegeven, de bosses waren dit keer veeel beter. 

 

[2] Jij bent zeker trouw gebleven aan Yen en hebt Shani geskipt in HoS?

Spoiler

giphy.gif

 

Link to comment
Delen op andere websites

7 uur geleden, FrankyFourFingers zei:

[1] Maar nu heb ik 'm uitgespeeld een dag of 2 geleden. Sterk van genoten, onwijs goede character building met Gaunter O'Dimm en Olgierd. Zeker eerstgenoemde zal een game villain zijn die ik niet gauw zal vergeten.

 

[2] Jij bent zeker trouw gebleven aan Yen en hebt Shani geskipt in HoS?

 

[1] Wel proficiat! En het is echt wel leuk als je HoS heb gespeeld om dan een nieuwe game te starten en Gaunter O'Dimm tegen te komen in White Orchard. Ik was dat vergeten toen ik de eerste keer HoS speelde.

(Probeer trouwens een Main Quest-only op Blood March te spelen, maar zit vast bij Caranthir :v)

 

[2] De eerste playthrough niet, maar de tweede keer wel trouwe gebleven aan Triss! :o

Link to comment
Delen op andere websites

Momenteel ben ik net begonnen met een jeugdliefde, Final Fantasy X, als ik die afgerond heb zal ik aan de gang gaan met Blood and Wine en dan zie ik wel wanneer ik Wild Hunt opnieuw uitspeel. Ik kan me ook niet herinneren dat ik Gaunter O'Dimm tegenkwam in White Orchard :$

Ik moest even terugkijken hoe Caranthir vocht, maar wat ik me kan herinneren is dat je je niet moet bezighouden met de Ice Elemental, maar die tussen jou en Caranthir moet houden op een afstand en dan killt Caranthir ze vanzelf vrij snel met zijn magie.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...