Jump to content

Hé, het forum kan eindelijk met räre tekens overweg!


Joriz

Recommended Posts

Vannacht was het even nachtwerk. De hele forumdatabase is overgezet naar een andere tekencodering ( UTF-8 ). Dankzij deze UTF-8 codering zijn we eindelijk af van rare tekens en blokken als je een keer een €uro symbool of een diakritisch teken in je bericht neer wilde zetten. Tot nu toe was dit één van de grootste hindernis in het forumsysteem. Dankzij een urenlange conversie is dit eindelijk opgelost.

Helaas bleek na de conversie dat bij sommige berichten en teksten wel enkele van deze vreemde symbolen zijn verdwenen. Als het goed is moet dit nu grotendeels zijn hersteld in forumberichten, blogberichten en je persoonlijke berichten. Mocht je nog ergens een belangrijke posts tegenkomen die nu opeens niet meer geheel toont kan je met mij contact opnemen om het te laten herstellen.

Met de nieuwe UTF-8 tekencodering zijn we ook klaar voor de nieuwe versie van het forumsysteem. Deze hopen we in begin 2015 in gebruik te gaan nemen zodat ons forum nog gemakkelijker werkt en ook nieuwere functionaliteiten bevat waaronder responsive design.

Helaas lijken we wel steeds meer tegen de grenzen van onze huidige server aan te komen. Je merkt dit doordat bepaalde pagina's soms trager laden en ook omdat we bepaalde technologieën op dit moment niet kunnen integreren zoals de door mij veel gewenste geavanceerdere zoekmachine achter het forum.

Helaas kost een nieuwe server wel geld. Gelukkig kan je ons simpel helpen door zelf eigenlijk niets te doen. Het enige wat je hoeft te doen je je adblocker in je browser voor deze website uit te schakelen (ons dus als uitzondering toevoegen als je dat niet al had gedaan). We krijgen niet alleen betaald per klik, maar ook per weergave, Zonder op enkele advertentie te klikken krijgen we toch geld binnen voor snelle nieuwe technologie en het weggeven van goodies.

Dankzij advertentie-inkomsten kan GTAGames.nl blijven bestaan. Mocht je toch een keer vinden dat een bepaalde advertentie irritant is of echt niet op ons forum past dan kan je altijd contact met mij opnemen zodat ik de betreffende advertentie kan laten blokkeren.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 33
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Phoenyxar

    3

  • Joriz

    2

  • Dexist

    2

  • Thundercover

    2

[ zet de feelgoodmuziek aan ]

gamer-winner-gaming-laptop-527x600.jpg

Willekeurig gtaforumlid na het lezen van dit topic.

Keep up the good work. Misschien bied crowdfunding ook een redelijk alternatief voor de misgelopen inkomsten by the way :)

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

Helemaal möi!

Zijn hierdoor ook de ''WikiGTA-medewerker/-crew-tags en gang-/corp-tags verdwenen?

Ik geloof van wel, ik zie ze niet meer.

Net als een aantal gegevens op je profiel.

En mijn titel is ook anders geworden? Is het aantal posts voor een titel veranderd?

Bewerkt: door Dexist
Link to comment
Delen op andere websites

In de database staat de inhoud van de verschillende profielvelden nog altijd netjes opgeslagen, dus we zullen proberen om deze weer zo snel mogelijk weer te geven. Geen paniek dus! :)

Edit: Tadaa!

En mijn titel is ook anders geworden? Is het aantal posts voor een titel veranderd?

Zoals gezegd kan het zijn dat er hier en daar wat verdwenen is. Had je speciale tekens in je titel staan?

Bewerkt: door Thundercover
Link to comment
Delen op andere websites

In de database staat de inhoud van de verschillende profielvelden nog altijd netjes opgeslagen, dus we zullen proberen om deze weer zo snel mogelijk weer te geven. Geen paniek dus! :)

Edit: Tadaa!

En mijn titel is ook anders geworden? Is het aantal posts voor een titel veranderd?

Zoals gezegd kan het zijn dat er hier en daar wat verdwenen is. Had je speciale tekens in je titel staan?

Nee dat niet ik had geen eigen titel gemaakt.

Maar ik dacht dat ik een andere titel had (de titels die veranderen op 100,200,500,... posts.)

Kan natuurlijk zijn dat er net een andere titel is gekomen omdat ik een bepaald aantal posts heb gehaald, maar ik zit niet op of in de buurt van een rond getal. Of ik ben gewoon blind en heb geen ander titel dat kan natuurlijk ook :puh:

Bewerkt: door Dexist
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...