Jump to content
Joriz

PS4 versie van GTAV nu via PSN Store reserveerbaar!


gallery_1_5_10559.jpg

Afgelopen week melde al diverse Amerikaanse Grand Theft Auto fansites al dat de next-gen versie van Grand Theft Auto V voor de PS4 reserveerbaar is. Vanaf vandaag is GTA5 ook als digitale download reserveerbaar voor de PlayStation 4 via de Nederlandse PlayStation Store.

op 18 november 2014 komt GTA5 namelijk naar de PlayStation 4 en Xbox One. De PC versie komt helaas pas op 27 januari 2015. De next-gen en PC versie heeft natuurlijk een grote hoeveelheid verbeteringen om Los Santos en Blaine County nog meer tot leven te laten komen. De verbeteringen betreffende onder andere:

  • Nieuwe wapens, voertuigen en activiteiten
  • Meer wilde dieren
  • Meer verkeer op de straten
  • Compleet nieuw systeem voor gras, bomen en groen
  • Verbeterde schademodellen, weereffecten, grafische verbeteringen en veel meer.
  • Meer dan 100 nieuwe muzieknummers op de radiozenders van GTA5
  • GTA Online met 30 spelers

Alle spelers die van te voren het spel bestellen (pre-order) ontvangen tevens $1,000,000 in-game geld verdeelt over GTA5 en Grand Theft Auto Online. (GTA$500K voor Story Mode en GTA$500K voor GTA Online).

Nu biedt Sony ook nog de 'exclusieve deal' als je het spel via hun PSN Store reserveert dat je ook nog eens 300.000 GTA$ extra krijgt in Grand Theft Auto Online. De digitale download lijkt verder niets extra's te bieden en er lijkt dus niet een groot verschil tussen de PlayStation 4 en Xbox One versie te zijn.

Opvallend zijn echter wel de genoemde systeemeisen voor de PlayStation 4:

1 speler

Netwerkspelers 2-30 - Voor de volledige game heb je een PlayStation®Plus-lidmaatschap nodig voor toegang tot de online multiplayer

Minimaal 50GB

DUALSHOCK®4 Vibratie Functie

Ondersteuning Voor Remote-Play

PAL HD 720p,1080i,1080p

Je moet om van de bewegingsgevoelige features gebruik te kunnen maken over een PlayStation®Move-navigatiecontroller of een draadloze controller beschikken.

Met name opvallend is dat je maar liefst 50 Gigabyte aan vrije ruimte in je PlayStation 4 nodig hebt waarmee je meteen 1/10 van je gehele console vol gooit. Dit komt natuurlijk doordat bij de next-gen versie van GTA5 ook alle GTA Online updates tot nu toe zitten en de next-gen versie ook een hoop extra muziek, missies en details gaat bieden. Hiermee is GTA5 meteen een van de grootste PlayStation 4 spellen tot nu toe.

Daarnaast lijkt GTA5 ook te werken via het nieuwe Remote-Play van Sony waarmee je op je PlayStation Vita of PlayStation TV ook GTA5 op afstand kan spelen.

Wat precies de PlayStation Move functionaliteit in gaat houden is mij onduidelijk. Misschien kan je echt een swing meegeven met het golfen in GTA5, meer kan ik ook niet voor die functionaliteit bedenken. puh2.gif

De digitale download van de PlayStation 4 versie van Grand Theft Auto V is nu voor €69,99 reserveeerbaar via de PlayStation Store. Via diverse gamewinkels kan je echter een fysiek exemplaar reserveren voor 10 a 15 euro minder. Op dit moment lijkt de Xbox One versie van GTA V nog niet als digitale download reserveerbaar te zijn. Wel kan je de Xbox One versie reserveren bij je gamewinkel voor circa 60 euro.

Screencap en dank aan: Rinaldootje

Bron: Sony Entertainment Network

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

50 GB Veel, sinds wanneer?

Als ik bijvoorbeeld kijk naar Max Payne 3 op de PC, die is ongeveer 32 GB, en dat is gewoon een level-map based game, geen open wereld.

Vind het eingelijk nog best meevallen.

Ik zeg ook; waarom niet, kan toch makkelijk op die blu-ray disc en het downloaden is tegenwoordig ook zo gedaan.

Liever dat ze er meer content in stoppen, dan dat ze daarop gaan bezuinigen omdat het anders "te groot" wordt.

Hopend, dat het eerdaags ook in de Xbox One store te pre-orderen is. smile3.gif

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik vindt 50GB niet zo heel veel meer tegenwoordig. Ik vindt een harde schrijf van 500gb daarintegen veel te klein voor vandaag de dag (Daarom heb ik hem geupdate naar 2TB).

Maar als je kijkt naar andere 'recente' spellen. Zoals is genoemd Max Payne is 32GB op PC.

Op de Ps4, Call of Duty is 34gb. Wolfenstein: The new order is 44gb. The Last of Us: Remastered 44gb.

Ik ben er wel zeker van dat binnen een paar jaar 40-50gb voor videogames normaal zal zijn.

En ik zie dit ook als goed nieuws, 50gb. Veel nieuwe content?

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik ben benieuwd of de PC-versie ook zoveel ruimte in beslag gaat nemen. Mijn plan was eigenlijk om GTA V op m'n SSD te zetten, zoals ik met meerdere spellen doe die zwaar zijn. Maar met een SSD van 128 GB gaat dat wel hard...

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...